Zatím se nic neděje - pořád vyčkávám.. věci ze zinku a spol už by měly být hotové, ale zase zapomenuté v galvanovně na slovensku.. věci z laseru snad zítra - ano v neděli..zadní střed je ve fabrice, kde se musely objednávat špice, protože pujde o nestandardní kolo z dakara, a když už došly špice, tak je zase problém, že není ráfek daného rozměru, takže se bude muset objednávat i ten.. no prostě pakáž.. Co potěší je fakt, že už mám na hromádce všechny věci, které jsou nově nalakované ve stříbrné metalíze tak, jak se patří, a né, jak tomu bylo doposud, kdy byla všide taková vrstvička zrna, jak říká lakýrník, že bylo málem vidět skrz a na tom jemně poprášeno bezbarvým lakem. Nevím, jestli to byl ekonomický záměr, či jenom neochota továrního lakýrníka dávat tam tolik barvy a laku, aby se za to nemusel stydět.. Nenaděláme nic, teď to bude alespoň pořádně. Taky pujdou do laku věci černé, tj přední kryt chladiče a zadní část blatníku kombinovaného s držákem spz. Co překvapilo je, že obě části nejsou vyrobeny z plastu, ale z laminátu. To se v případě Jawy dá brát jako malé plus, protože cokoli co doposud tato fabrika vyrobila, a mělo něco i vzdáleně společného s plastem, nebo snad gumou stálo za velký, ale opravdu velký prd.
Jak jste si mnozí všimli, na první straně m.cz mám článek o ŘJ pro naše samochody, ale prakticky cokoli co má v sobě nějakou variantu spalovacího motoru... jednu jednotku zastavím taktéž do Stylky. Takový malý ukázkový kousek..
Další, co bych rád napsal je, že jsem přes týden mluvil s jedním z vývojařů jawy. Kde jdem se sic dozvěděl, že lidé, kteří stáli za projektem 650 ať už klacík či stylka už ve fabrice dávno nepracují, nicméně původní airbox nebyl nijak počítán, byl prostě změřen objem stávájícího airboxu vykuchaného z BMWF650 a na tento objem byla namodelována zrůdnost, která se v motorkách nachází. Taktéž bylo třeba řešit vzduchový filtr - původně tam měl přijít stejný jako na bmw, tj. molitan, nicméně se nesehnal dodavatel, který by byl schopný dodávat molitan v potřebném tvaru a velikosti vnitřních buněk. Takže se zadal výpočet externí firmě, která měla vymyslet a zajistit výrobu papírové vložky, a ta to vyřešila fikaně tak, že do toho rozměru prdnula první filtr z auta, který jim přišel pod ruku. O tom, zdalipak někdo prováděl nějaký výpočet můžeme jenom a jenom spekulovat. Taktéž se prý vedly rozepře nad aerodynamikou airboxu - aktuální airbox je prostě v každém ohledu nevhodný a je jenom jakýmsi výsledkem toho, narvat do stávajícího zástavbového prostoru krabici o daném objemu, do ní přivézt jakýmkoli nejjednodušším způsobem přívod z karburátoru a udělat ven vývod. O tom, že je stávající gumový nesmysl mezi karburátorem a airboxem umístěný patrně nejhůř, jak to šlo provést není třeba spekukovat. Pokud si někdo airbox nakreslí, namodeluje a provede flow analýzu proudění vzduchu, tak zcela jistě hned pochopí. Já to záměrně zveřejňovat nebudu, ať si nad tím láme hlavu taky někdo jiný. Dále jsem se dozvěděl, že ústí ro airboxu - tzv tlumič sání - tj ten gumový vstupní vehement, je taktéž beze změn z bmw. Snad bych řekl, že je to dokonce originál, protože na něm nejsou vidět žádné známky degenerace, jako na jakékoli jiné jawí pryžové věci. To, že tato věc funguje také jako součást sacího traktu vzhledem k jeho délce, průtočném průžezu, a umístění - prodlužuje tak délku sacího traktu, i tím, jak je umístěn vevnitř možná ve fabrice nikdo ani nebazíroval. Pokud všechno pujde jak se patří, tak budu mít vyroben nástavec, který se nasadí na původní rozteče a vyřeší lidem alespoň problém naprosto netěsnícího filtru.
No a na závěr bych rád konstatoval, že ve fabrice v odborných kruzích začínám být sem tam omýlán a dokonce moje články zde čtou lidé přímo od zdroje. Tím pádem mám také někdy zpětnou vazbu, která moje teorie nejen potvrdí, ale dokonce i podpoří! Jak by řekl kamarád Motex, JAWA ŽIJE!
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 24.12.2014 | |
Aktualizováno | 10.5.2015 | |
Zobrazeno | 4 033x |