PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 125Marek
Vloženo 23.12.2010
Aktualizováno 24.2.2013
Zobrazeno 12 532x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3


Vloženo: 18.09.2013, Uskutečněno: 18.09.2013, Stav tachometru: 16589 km, Zhlédnuto: 14x


To, že s Vape jsou neustále potíže, vědí asi všichni příznivci strojů značky Blata a nejenom oni. Např. vlastníci Jaw 650 mají také problémy s regulátory dobíjení od Vape...

Co vím od Blatových, již od přechodu jejich strojů ze zapalování Mitsuba (firma ukončila výrobu) na zapalování Vape, jsou s nimi jen a jen potíže. Kromě problémů s volnoběžkami, které se teď vyrábějí jako pro motory Harley Davidson , je to problém se zapalováním samotným.
Po odjetí zhruba 8000 km se pokazí buď snímač otáček nebo zdrojová cívka pro zapálení směsi. Jednou nám již tato porucha vznikla a byla vyřešena. Letos problém nastal znovu. Odvezli jsme panu Špůrovi stroj, aby sundal víko se zapalováním. Na něm je krásně vidět, že hlavní cívka (ta velká černá) je obalená jakousi látkou, dále nějakým provázkem a vše je zalito něčím na způsob pryskyřice. Vše vypadá velice neodborně až by se chtělo říci chatrně. Dále je dobré si všimnout neodbornosti namotání cívek... Na statoru a snímači otáček je uveden kod. Kolega Martic zkusil hledat a našel, že tento stator se používá taky na Jawě 350! Jinými slovy, tento stator asi není moc přizpůsoben na práci v tepelně vyšších podmínkách a v agresivním prostředí oleje. Pánové z Vape jakoby asi netušili, že existují i jiné stroje než dvoutaktní komunistické paskvily se zapalováním mimo hlavní pracovní část stroje. HALOOOO, VAPE, KOMUNISTÉ JIŽ NEVLÁDNOU A PO ULICÍCH SE NEPROJÍŽDĚJÍ POUZE DVOUTAKTNÍ PEKLA!!!

Firma Blata s Vape zápasí celou tu dobu a neustále říká vedení firmy, že zapalování mají ty a ty problémy a že za to může zpracování a konstrukce od Vape. Jenže Vape tvrdí, že chyba je v jejich strojích... Pro lepší představu - motory s Mitsubou mají odkroucenou desítky tisíc km bez výměny zapalování či volnoběžky... Kde tedy bude asi problém???

Po dvou letech handrkování nakonec Vape (nejspíše pod tlakem i dalších odběratelů) změnilo konstrukci zapalování. Je jiný typ snímače otáček a také zpracování hlavní cívky. Uvidíme, jak se vše projeví po překročení magické hranice 8000 km...

Když už si trochu rýpu do Vape, tak bych také rád uvedl pár skutečností. Jako každá motorka má i Blata 125 svoje chyby a mouchy. O tom žádná. Například my jsme mouchy vychytali a jezdíme bez větších poruch (rychle zaklepat na dřevo ). Mnoho kluků a holek má ale problémy se svými Blatkami právě díky Vape. Veřejné povědomí o Blatách je po těchto problémech velice negativní. Troufám si říci, že 80% procent problémů s těmito motorkami by nebylo, kdyby Vape dělalo svoji práci tak jak má!!! Nechtěl bych přímo někoho osočovat, ale z mého článku je asi evidentní, kdo je hlavním viníkem. Nemluvě o velké finanční ztrátě, kterou Vape firmě Blata způsobilo

Od září by se mělo dávat do strojů nové, vylepšené zapalování. Snad tedy bude konečně pro problémech

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
DreitTheDragon (8) napsal 08.07.2014 v 12:53

Obvazování cívek tím provázkem se běžně dělávalo, je to vidět hlavně na starých (desítky let) transformátorech a cívkách, na novějších to většinou nevídám. Je zase pravda, že třeba v těch televizích většinou stačí papír (mám pocit že voskovaný, cívku jsem motal jen jednou), v motoru bude trochu agresivnější prostředí.

Cívky už od pohledu někdo motal stylem "máte na to X měsíců, navýšíme kapacity, kvantita nad kvalitou, hlavně ať se stihne do přejímky", V práci už jsem takovou situaci zažil taky a vím jak klesla nejen kvalita odvedené práce, ale i jak prudce stoupla zmetkovitost.

Aleš-ák (1) napsal 21.09.2013 v 12:41

právě že to prodat chci a nechci už na tom najíždět další tisíce kilometrů Je to pomalý už na mě chce to změnu k lepšímu stroji

crystalák (0) napsal 19.09.2013 v 18:11

já se zrovna k té kritické hranici 8 000km blížím

Martic (13) napsal 19.09.2013 v 15:45

Jsem zvědav jestli tedy u Vape nezůstalo jen slibů . Každopádně souhlasím s výborně a pravdivě sepsaným zápisem.

Martic (13) napsal 19.09.2013 v 15:43

kokoška.: Cože? Tak i rotory stojí za smradlavý ho*no? Se z nich snad picnu.

kokoška. (3) napsal 19.09.2013 v 06:50

Mno to máš ještě starej rotor s nezalitejma magnetama-radi se trhaji,si to mel vymenit oboji :D

125Marek (10) napsal 18.09.2013 v 21:58

Tak to neprodávej a najezdi co nejvíce kiláků

Aleš-ák (1) napsal 18.09.2013 v 20:18

Toto nový evidentně lepší zapalování tam mám už taky taky jsem zjedav jak to vydrží


Nejnovější záznamy v deníku
  • Opět výměna oleje a čištění vzduchového filtru

    No podle posledního záznamu na motorkářích nebyl olej měněn nejméně rok a půl :-| A protože se blíží sezona a my jsme od poslední výměny najeli závratných cca 1500 km :-D (což je opravdu hafo mega mrtě moc :-D ), rozho

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 16.03.2017
    Uskutečněno: 16.03.2017
    Tachometr: 25452km
    Komentářů: 4x
  • Výměna oleje, nové přední destičky a ventily

    Protože jsme s motardem již dlouho nic nedělali a jen jezdil, rozhodli jsme se vyměnit olej, filtr a ještě seřídit ventily. Jako vždy se toho ujal mistr Špůr, který vše udělal a zkontroloval (y) Ještě se mrknul na před

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.11.2015
    Uskutečněno: 29.11.2015
    Tachometr: 24200km
    Komentářů: 1x
  • Výměna pneu - Heidenau K80 100/80-17 a 130/70-17

    Již nějakou dobu jsme zvažovali jaké pneu koupime no našeho motarda, až se stávající Heidenau K66 sjedou. A tento čas nastal, neboť dezén klesl na 1,2 - 1,5 mm (předpis je 1,6) :-) Dlouho jsme uvažovali o stejných pneu

    Typ: Údržba
    Vloženo: 20.08.2015
    Uskutečněno: 20.08.2015
    Tachometr: 23400km
    Komentářů: 1x


TOPlist