To, že s Vape jsou neustále potíže, vědí asi všichni příznivci strojů značky Blata a nejenom oni. Např. vlastníci Jaw 650 mají také problémy s regulátory dobíjení od Vape...
Co vím od Blatových, již od přechodu jejich strojů ze zapalování Mitsuba (firma ukončila výrobu) na zapalování Vape, jsou s nimi jen a jen potíže. Kromě problémů s volnoběžkami, které se teď vyrábějí jako pro motory Harley Davidson , je to problém se zapalováním samotným.
Po odjetí zhruba 8000 km se pokazí buď snímač otáček nebo zdrojová cívka pro zapálení směsi. Jednou nám již tato porucha vznikla a byla vyřešena. Letos problém nastal znovu. Odvezli jsme panu Špůrovi stroj, aby sundal víko se zapalováním. Na něm je krásně vidět, že hlavní cívka (ta velká černá) je obalená jakousi látkou, dále nějakým provázkem a vše je zalito něčím na způsob pryskyřice. Vše vypadá velice neodborně až by se chtělo říci chatrně. Dále je dobré si všimnout neodbornosti namotání cívek... Na statoru a snímači otáček je uveden kod. Kolega Martic zkusil hledat a našel, že tento stator se používá taky na Jawě 350! Jinými slovy, tento stator asi není moc přizpůsoben na práci v tepelně vyšších podmínkách a v agresivním prostředí oleje. Pánové z Vape jakoby asi netušili, že existují i jiné stroje než dvoutaktní komunistické paskvily se zapalováním mimo hlavní pracovní část stroje. HALOOOO, VAPE, KOMUNISTÉ JIŽ NEVLÁDNOU A PO ULICÍCH SE NEPROJÍŽDĚJÍ POUZE DVOUTAKTNÍ PEKLA!!!
Firma Blata s Vape zápasí celou tu dobu a neustále říká vedení firmy, že zapalování mají ty a ty problémy a že za to může zpracování a konstrukce od Vape. Jenže Vape tvrdí, že chyba je v jejich strojích... Pro lepší představu - motory s Mitsubou mají odkroucenou desítky tisíc km bez výměny zapalování či volnoběžky... Kde tedy bude asi problém???
Po dvou letech handrkování nakonec Vape (nejspíše pod tlakem i dalších odběratelů) změnilo konstrukci zapalování. Je jiný typ snímače otáček a také zpracování hlavní cívky. Uvidíme, jak se vše projeví po překročení magické hranice 8000 km...
Když už si trochu rýpu do Vape, tak bych také rád uvedl pár skutečností. Jako každá motorka má i Blata 125 svoje chyby a mouchy. O tom žádná. Například my jsme mouchy vychytali a jezdíme bez větších poruch (rychle zaklepat na dřevo ). Mnoho kluků a holek má ale problémy se svými Blatkami právě díky Vape. Veřejné povědomí o Blatách je po těchto problémech velice negativní. Troufám si říci, že 80% procent problémů s těmito motorkami by nebylo, kdyby Vape dělalo svoji práci tak jak má!!! Nechtěl bych přímo někoho osočovat, ale z mého článku je asi evidentní, kdo je hlavním viníkem. Nemluvě o velké finanční ztrátě, kterou Vape firmě Blata způsobilo
Od září by se mělo dávat do strojů nové, vylepšené zapalování. Snad tedy bude konečně pro problémech
-
První typ zapalování Vape
-
Typ zapalování S01
-
Velmi neodborné namotání cívek
-
Hlavní cívka omotaná čímsi a zalitá čímsi
-
Nový typ zapalování
-
Nově obalená hlavní cívka (evidentně lepší)
-
-
-
Nekoukejte naší Blatce pod sukně :-D
Obvazování cívek tím provázkem se běžně dělávalo, je to vidět hlavně na starých (desítky let) transformátorech a cívkách, na novějších to většinou nevídám. Je zase pravda, že třeba v těch televizích většinou stačí papír (mám pocit že voskovaný, cívku jsem motal jen jednou), v motoru bude trochu agresivnější prostředí.
Cívky už od pohledu někdo motal stylem "máte na to X měsíců, navýšíme kapacity, kvantita nad kvalitou, hlavně ať se stihne do přejímky", V práci už jsem takovou situaci zažil taky a vím jak klesla nejen kvalita odvedené práce, ale i jak prudce stoupla zmetkovitost.
právě že to prodat chci a nechci už na tom najíždět další tisíce kilometrů Je to pomalý už na mě chce to změnu k lepšímu stroji
já se zrovna k té kritické hranici 8 000km blížím
Jsem zvědav jestli tedy u Vape nezůstalo jen slibů . Každopádně souhlasím s výborně a pravdivě sepsaným zápisem.
kokoška.: Cože? Tak i rotory stojí za smradlavý ho*no? Se z nich snad picnu.
Mno to máš ještě starej rotor s nezalitejma magnetama-radi se trhaji,si to mel vymenit oboji :D
Tak to neprodávej a najezdi co nejvíce kiláků
Toto nový evidentně lepší zapalování tam mám už taky taky jsem zjedav jak to vydrží