Přišel čas na další výměnu oleje a olejového filtru (od posledka najeto cca 4400km).Využil jsem toho, že byla motorka omytá, motor zahřátý a já měl konečně trochu času. Použil jsem jako obvykle doporučený polosyntetický olej Valvoline 20W-50 Durablend (nákup v AD Bados za 248Kč) a olejový filtr Hiflofiltro HF 132. Před vypuštěním oleje bylo potřeba demontovat kryt motoru, sundat řadící páku a odpojit kabel od čidla mazání. Při vypouštění mi při mé nešikovnosti opět vytekl olej na zem. Tentokrát byla kaluž ale opravdu extrémní . Ještě že část zachytil leták a zbytek kaluže jsem odstranil špachtlí a otřel hadry. Vždycky si říkám, že příště si dám už větší pozor, ale nakonec to dopadne ještě hůř než minule . Asi si musím sehnat větší nádobu. Jinak výměna proběhla celkem hladce. Jako těsnění víka olejového filtru jsem použil ověřený červený silikon. Nalil jsem cca 900ml oleje, což vyšlo asi do 3/4 olejoznaku. Spotřeba oleje je takřka nulová, takže snad nebude těch zbylých 100ml v láhvi nutné použít .
Na závěr však přišlo jedno nemilé překvapení - viz další zápis v deníku.
-
demontž krytu motoru a řadičky
-
ekologická havárie, taková krůza se mi ještě nikdy nepovedla
-
demontáž víka olejového filtru
-
díly a nový olej a filtr
-
víko olejového filtru namazané tmelem před montáží
áá taky výměna :D