Yamaha XT 660 Z Tenere (2012)

Vlastník ziki.xt
Vloženo 1.7.2012
Aktualizováno 18.7.2021

Vloženo: 01.10.2012, Uskutečněno: 30.09.2012, Stav tachometru: 7072 km, Zhlédnuto: 21x

Babí léto. Jak poetický název pro těch pár letních dnů kdy teploty přes den lehce atakují dvacítku a tím přímo vybízejí vyrazit na jednu z posledních projížděk za hezkého počasí které co nevidět vystřídají mlhy,listí na cestách a podzimní plískanice. Byl to jeden z těch super dnů kdy pode mnou moje Ténéré vířila prach a v lehkých driftech krouhala zatáčky v podzimním lese. Projeli jsme pár brodů,vyškrabali se do pár kopců, párkrát sebou málem praštili na mokré trávě a snad milionkrát se přěsvědčili že Metzeler Tourance fakt na ten off nejsou . Jentak mimochodem už jsou objednané Mitas E09 Dakar .To bude jiné kafe. Ale zpět k předchzím řádkům.Po naší dávce kilometrů a offroadového adrenalinu jsme se rozhodli vyrazit k domovu neboť slunce se už také rozhodlo svoji každodenní pouť ukončit a ladně nám zmizelo za obzorem. Takže už jen pár asfaltových kilometrů po úzkých silničkách podhůřím Šumavy, tady to tepe ,levá střídá pravou 2,3,4,5,4,3 a tak stále dokola, domů co by kamenem dohodil, však už se vidim u kafe a vtom to přichází.Najíždím táhlou levou do kopce asi tak 80 a v nadcházejícím soumraku perifeně vidím jak se mi po levé straně něco blíži k motce. Pak už to jsou jen zlomky sekund. Levým bokem škrtám o srnku , jen jsem jí tak lehce líznul,ale byl už jsem v náklonu do zatáčky a tak mě to rozhodilo sandál a já viděl že tuhle zatáčku už nedám . Ještě zkouším zariskovat a znovu to naklápím ale fyzikální zákony jsou silnější než já.Přední kolo se ocitá na štěrku mimo asfalt a je zle a tak raději volím opuštění své tenerky a jen si tak v duchu přeju ať je mi bůh milostiv a ať se moc nedomlátim. Moto pokračuje mělkou škarpou a já letím po držce přímo proti asfaltu. Následuje rána o silnici,v první chvíli nevím jestli brousím bradu nebo je to helma ale nebolí to a tak je to asi helma,zaplaťpanbu zato. Pak už jen pár kotrmelců a zůstávám v pokleku o pár metrů dál. Nejprve jedna ruka,jde s ní hýbat a nebolí, pak zbylé končetiny,dobrý, také zkouším otočit hlavou taky dobrý,no ty vole tobě se snad asi nic nestalo.Tak se zvedám na nohy,dělám prvních pár kroků a vypadá to dobře a přitom si uvědomuju že mi něco teče po držce. Asi krev z nosu říkám si a v zápětí zjišťuju že to krev není to mi jen při tý šlupce o asfalt vylítly nudle z nosu . V hubě mám ňák slano, no bodejť ne, prokous jsem si spodní ret a mám ho jak Buffalo Bil patrontašku a tudíž hubu plnou krve, asi jako vojín Jasánek po kopu krumpáčem . Ale jo na tu bídu docela dobrý jsem celkem v cajku a jak už to tak bývá když se člověku nic nestane začne mít strach co bude s moto, přece jen nebyla zadarmo a tak mám obavy jak dopadla.To už ale přijíždí brácha kterej jezdil se mnou a kterej když neviděl světla to otočil a s obavami se vracel zpět. Jseš celej, řve na mě už z dálky, jóó, jsem redy odpovídám,ale moto asi dopadla hůř. Brácha odstavuje svoji moto a společně vyrážíme okouknnout tu moji.Zvedáme ji společnými silami a po sundání drnů a hlíny společně konstatujeme ty kokso vono jí dohromady nic není. Musím pochválit konstruktéry z Yamahy že ty plastové padací protektory se jim opravdu povedly a fakt si nechaji hodně líbit a to samé i ochrana páček plastovými oblouky je vynikajicí a krom odřenin výše popsaných ochraných prvků motce nic není a tak si docela chrochtám, že vše pri té smůle dopadlo docela dobře a hlavně že já jsem relativně v poho.Chci tímto poděkovat mému andělu strážnému že pri mě stál i když mám jizvu na rtu. Shrnutí: i při rychlosti 80km/h se dá dopadnout docela dobře, motocyklista i motocykl. Ponaučení: víc předvídat a bacha na ty srnky jsou to svině a klidně zdrhnou z místa činu.

Luc_22 (-2) napsal 29.10.2012 v 15:26

nudle z nosu

AllWall (0) napsal 11.10.2012 v 09:15

Teda takhle jsem se už dlouho nezasmál...pěkně napsaný a jako všichni: Dobře žes to rozchodil v pořádku i se strojem

Haesty (10) napsal 07.10.2012 v 09:15

Hlevně,že jsi celej.Příště víc stěstí

hiffson (5) napsal 04.10.2012 v 12:01

Pěkně napsané.

eMko69 (0) napsal 03.10.2012 v 22:14

Při čtení Tvého zážitku se mi opět vrátila moje vzpomínka ze dnešního "pokusu o popravu" .. Těžkej den na psychiku tak si říkám udělám si radost a projedu se. Cca 1,5 kilometru od domu najíždím v klidu do pravotočivé zatáčky za zatáčkou vidím blížící se stříbrné kombi, zpomalím abych měl se v klidu vešel na svojí půlku a když už to začínám klopit do zatáčky tak se z protisměru vyřítí pašík který to jede přímo proti mě..Naklopil jsem to ještě víc, kombi to strhává na druhou stranu též.. když už jsem byl skoro ve škarpě po pravé straně tak rovnám a jdu na brzdy abych bezpečně zastavil před škarpou v protisměru kde je to stylem 50cm dolů a pak zase nahorů nad urověň silnice a pole. Brzdy nestačili a vlítl jsem přímo do škarpy, zjištuji že sem celej a krom špinavé a poškrábané motorky mě nic není.. Ohlížím se jak je na tom "kombajn" a ten už to pelášil dál, nepřibrzdil nic a prostě tomu šlápl. ... Omlouvám se za "vecpání" ale potřeboval jsem se vypsat Sem rád, že i u Tebe bylo štěstí na správném místě a ať slouží už bez starostí.

kofola650 (0) napsal 03.10.2012 v 21:01

Fyzika je fyzika, jak u motorky tak u nudlí, ale tak dobře už jsem se dlouho nezasmál. Hlavně, že vše dobře dopadlo pro oba - nebo tři, Přeji další km bez nehod, ale zas můžeš něco napsat . Pěkný stroj

_SHIFT_ (1) napsal 01.10.2012 v 21:34

Je super že si z toho dokážeš odnést vzpomínku s vtipnym podtextem Bylo to pěkný počteníčko, při čtení o tom jak ti vylítly nudle z nosu sem si taky tak trošku usmrk
Tak hodne dalších Km bez takovýchto incidentů, ne vždy by to muselo dopadnout jako v tomhle případě Máš hezký XT a jsi docela dobrodruh - posílám 10b

Franco82 (26) napsal 01.10.2012 v 17:42

Pěkně popsané drama se šťastným koncem

Sete (36) napsal 01.10.2012 v 15:00

Na tu bídu jste oba dopadli dobře Já v sobotu cestou do práce málem v kilu trefil prase. Těsně před jeho posledním krokem před moje přední kolo to otočil a hup zpátky do lesa. Leknutím jsme se připosrali asi oba. Já tedy určitě

• Poslední zápis

Díky ti za všechno krásko ,nikdy jsi mě nikde nenechala a vždycky jsi mě v pořádku odvezla domů, díky ti moc za každej šťastnej návrat

Typ: Prodej
    Vloženo: 18.07.2021
    Uskutečněno: 18.07.2021
  • new image

Na další sezónu na moto přibyly nějaké ty doplňky a to: blástry Barkbusters, Zásuvka 12v,kryt hrazdičky řídítek a především padací rám SW Motech který byl fakt potřeba jelikož jsem originální plastové protektory plus i

Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 25.05.2014
    Uskutečněno: 25.05.2014
  • Cestou necestou aneb Albánské offování

Po roce příprav, pročtení spousty cestopisů a informací o této zemi konečně nadešel onen vysněný den a já mohl vyrazit do země orlů do Albánie. Jelikož plánuji napsat cestopis záznam v deníku zestručním a přidám spíš něj