Na závěr sezóny by bylo přece moc zvláštní, kdyby se vůbec nic nestalo a tak si XJ řeklo, že mě vyškolí byli jsme s Pabolem na projížďce, krásný počasí, už se směrujem k domovu ale co to. Odjíždíme, řadim 1-2 a u odbočky na hlavní zpět na 1, v tu chvíli se z motoru ozvala rána, chcípnul. Ale přitom z motoru už zádný pazvuky nešly. Aha, co se stalo, motor se protáčí líně, se svíčkami to mlátí a bez nich ne, divné. Přichází chmury a černý myšlenky . Celý týden na koleji na to myslim, o víkendu jde motor pod kudlu Naštěstí vše zlé se v dobré obrátilo a zjistil jsem zpětně, že se jednalo o další typickou nemoc, kterou předchozí majitelé neodstranili. Ale aspoň vim v jakym stavu je motor uvnitř - překvapivě velice zdráv a už ho nebudu mít zablitej od oleje díky přetěsnení a taky dostane novej černej nástřik. Ale to jsem trochu odběh, k závadě Soudruzi v Iwatě trochu podcenili 3 imbusový šrouby na volnoběžce startéru, časem se nezajištěný šrouby vibracema povolí a vlezou do cesty kolu kterým točí startér, tlačí ho do strany a ve výsledku to udělá takovej odpor, že nejde otočit téměř motorem. Tohle zatížení se nelíbilo léty ztvrdlýmu vodítku řetězu, který vede HyVo řetěz k altíku a rozlomilo se na milión kousků. Resumé? Kvůli tomu, že se jedná o součást nad dělící rovinou motoru je potřeba udělat kompletní rozborku, včetně demontáže pístů kvůli vyndání kliky(nechtělo se mi rozebírat ojnice, co funguje do toho se nemá zbytečně vrtat a aspoň je dekarbonizuju - písty). Pominuli těsnění, lak na motor, všechno tohle se dělá kvůli 3 šroubům za 10Kč zalepených Loctitem a vodítku za 350Kč, resp já při tom vyměnil i zmíněný HyVo řetěz za 1700Kčs ale ještě by tam nějakou dobu vydržel. Ale aspoň motorka bude zas o něco ve větší kultůře, vim v jakym stavu je to co se pode mnou točí a nakonec se člověku ani přes zimu nezkrátí žíly
Vlastník | Jindra650 | |
---|---|---|
Vloženo | 19.7.2008 | |
Aktualizováno | 22.1.2013 | |
Zobrazeno | 12 324x |