PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 167x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 13.07.2012, Uskutečněno: 02.07.2012, Stav tachometru: 19850 km, Zhlédnuto: 13x


Jak jsem zhruba plánoval, že řetěz vyměním na 20000km, tak se ještě o trochu dřív sám přihlásil o slovo. Při jízdě v tahu totiž začal nepříjemně cvakat a cukat. Důvodem bylo jeho nadměrné vytahání. Byl vytáhnutý cca o 1,5 článku a bylo vidět, že v místě, kde při běhu opouští rozetu, měl tendenci se zachytávat na špičce vedlejšího zubu. Na to, že to je netěsněný řetěz, a jezdil všude možně a za všech možných podmínek, tak hodnotím jeho výdrž jako velmi slušnou . Nový řetěz stejné značky a typu (EK 428H - 126 článků za krásných 408Kč ) mám už koupený delší dobu, takže stačilo sáhnout do skříně.

Řetězová kola nesou známky opotřebení, ale rozhodl jsem se, že vyhazovat je, by byla ještě škoda. Vím že optimální je výměna celé řetězové sady, ale myslím, že při této ceně řetězu nemá cenu něco řešit . Předpokládám že minimálně 10tis km takto bez problému najedu. Zatím běží nový řetěz naprosto bez problémů .

Jinak, ještě bych k tomu dodal 2 zkušenosti, které výměně předcházely...

První věcí bylo to, že posledních asi 2000km jsem začal používat mazadlo na řetězy - Motul Chain Lube Road. Do té doby jsem mazal olejem a občasně jsem řetěz napustil vazelínou. Sprej Motul Chain Lube se mi válel ve skříni, protože po prvním zkušenosti s ním (asi před 2ma roky) mě tento přípravek vůbec neoslnil. Řetěz se brzy obalil všemožnným sajrajtem, prachem a kamínky. Nedávno jsem si řekl, že ten Motul zase zkusím a budu mazat spejem, jako kažný ´´normální´´ motorkář . Před každým namazáním jsem řetěz omyl (lázní v benzínu), nechal oschnout, důkladně aplikoval mazivo do všech kloubů pak setřel to přebytečné na článcích. Vše vypadalo zezačátku růžově. Po čerstvém namázení běžel řetěz vždy o něco tišeji a jakoby´´měkčeji´´, než kdyby byl namazaný olejem. To ale trvalo jen pár km (než se mazivo vytlačilo z kloubů). Mazal jsem stejně často, jako olejem - tedy zhruba po každých 400-500km (při jízdě za sucha).

Výslednem bylo ale to že se najednou začal řetěz nějak rychle vytahovat. Za ty 2000km jsem ho musel šponovat 2x . Dokonce se na řetězu začaly objevovat lesklé kovové pilinky. Nevím přesně odkud vznikly, ale jistě to souviselo s tím vytahovaním.

Po této zkušenosti se opět vrátím k osvědčenému oleji nebo mazacímu tuku . Sice je pak odporně zahnojený ráfek, ale to mi až tak nevadí. Nejsem přeci žádná slečinka . Furt je lepší čištění ráfku, než věčně dopínání řetězu. A ekonomická stránka věci je jasná - řetěz vydrží mnohem víc a cena oleje je zanedbatelná .

Opravdu nechápu, že speciální mazadlo může být takový ´´drek´´ . A o to víc mě překvapuje, že to lidi používají . Možná je chyba ve mně. Měl jsem třeba mazat lépe a častěji ...ale přece se s tím nebudu každé 2 dny patlat .

Moje jediné vysvětlení je, že tyto mazada jsou určeny pouze pro těsněné řetězy, které mají vlastní náplń a mažou se tam vlastně jen plochy mezi pouzdrem a válečkem. U netěsněného řetězu se ale po několika desítkách kilometrů toto, relativně tuhé mazivo vytlačí z kloubů ven a klouby začnou běžet ´´na sucho´´.
Zato olej má schopnost vzlínat, takže mnohem lépe udrží kluzný film. To mi potvrdil i pohled na demontovanou spojku řetězu...Uvnitř byla totiž zcela suchá a dokonce jakoby mírně zkorodovaná .

Teď ještě ta druhá věc...

Při posledním napínání řetězu jsem zjistil, žeseřizovací šrouby na kyvné vidlici jdou nějak špatně vyšroubovat. I klíčem to šlo strašně těžko. Pak jsem zjistil že závit šroubů, který se doposud ukrýval v dutině kyvky je rezavý (ačkoli jsou to pokovené šrouby). Ten na pravé straně byl po třech letech už tak zrezlý, že skoro už nešel vyšroubovat . Lehce se mi při tom i poničil závit v kyvce , ale naštěstí nic hrozného. Proto jsem raději vyndal kolo, šrouby celé vyšrouboval, závity důkladně promazal a do dutiny kyvky stříkl trochu konzervavačního oleje.

Takže vřele doporučuju všem Blaťákům, pokud budete mít někdy vyndané zadní kolo, tak ty šrouby při té příležitosti vyšroubujte ( pokud tam není kolo, tak to jde nástrčným klíčem) a mázněte tam trochu oleje . Předejdete tak do budoucna možným problémům při dopínání řetězu .

Jinak, na fotkách je ještě ten starý (původní) řetěz po 20 tis. km .

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Martic (13) napsal 17.07.2012 v 21:35

Jo, není to ideál, ale zase úplná cirkulára taky né, takže ještě musí pojezdit .

Dzgofmann (0) napsal 17.07.2012 v 21:20

To přední kolečko je slušná pila :D a hlavne má hrozne vymačkaný jednotlivý segmenty od clánků řetězu, určitě bych ho vymenil


Nejnovější záznamy v deníku
  • Defekt předního kola

    V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.06.2015
    Uskutečněno: 29.11.2014
    Tachometr: 38270km
  • Autošťouch

    Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede

    Typ: Havárie
    Vloženo: 03.06.2015
    Uskutečněno: 24.11.2014
    Tachometr: 38200km
    Komentářů: 5x
  • Testovací jízdy AJP - Úštěk

    Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.06.2015
    Uskutečněno: 25.10.2014
    Tachometr: 37000km


TOPlist