PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 125Marek
Vloženo 23.12.2010
Aktualizováno 24.2.2013
Zobrazeno 12 532x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3


Vloženo: 12.07.2012, Uskutečněno: 12.07.2012, Stav tachometru: 9523 km, Zhlédnuto: 11x


Poslední dobou je těch vylepšení čím dál více.
Po vzoru kolegy Martice, který má velmi zajímavě instalovanou navigaci , jsem se rozhodl, že zkusím vlastní verzi navigace. Zatím využívám 2 programy. Oba jsou zadarmo. Navigace od OsmAndu a navigace od Dynavixu, která se díky T-Mobilu stala pro mě zadarmo. Bohužel aktualizace na Dynavix mám pouze na rok zdarma. Pak se uvidí, co dál...
Následující článek bych rozdělil do 3 nezávislých částí.

1) HTC One S
Mobil jsem vybíral snad 2 měsíce a rodiče mi ho dali za úspěšné složení matury. K mobilu nemám co říci. Všechno funguje, displej je výborný, použité materiály mi vyhovují (hliník :-o). Prostě super.
Bohužel jsem ale zjistil, že mě tak trochu, a nejen mě, HTC natáhlo. Ve všech recenzích obsahoval HTC One S čipset od firmy Qualcomm. Jedná se o dvoujádro s 1,5 GHz s použitou výrobní technologií 28 nm. Jedná se o novou řadu rychlých a úsporných čipestů. Bohužel a jako vždy nemám šťastnou ruku při výběru. Totiž Qualcomm nestíhá vyrábět a HTC, aby uživilo poptávku, začalo dávat do modelu One S čipset od firmy Scorpion. Jedná se taky o dvoujádro s 1,7 GHz. Bohužel výrobní technologie je použitá 45 nm.
Asi se ptáte, kam tím mířím... Ačkoliv má Qualcomm nižší frekvenci, je mnohem rychlejší (to není to hlavní), ale mnohem úspornější. Při plném vytížení až o 30%.
Firma HTC tento aspekt se snažila ututlat a plynu přejít na čipset Scorpion. Sice se ve všech obchodech uvádí, že One S má čipset Qualcomm, ve skutečnosti má ale Scorpion. Dejte si na to prosím všichni potencionální zákazníci bacha!!!

2) Příprava na navigaci
Vše jsem pořešil s kámošem Drátkem, kterému patří velký dík! Rozdělali jsme motorku, sundali nádrž. Na drátu vedoucí od kladného polu baterie jsme poškodili izolant. Od něj jsme natáhli jeden drát vedoucí do díry pro autovidlici.
Od drátu vedoucího k zápornému polu baterie, ještě před pojistkou, aby to ochránilo elektrické zařízení před jiskřením u kostry, jsme poškodili izolant a natáhli drát do díry pro autovidlici.
Celý tento systém jsme vložili pod pravý kryt nádrže, kam se vše vešlo. Takže na první pohled není nic poznat! Bohužel jsme doma neměli 2 odlišné elektrické měděné dráty. Proto jsme vzali 2 dráty z předního světla od Babetty, které se nám doma jen tak válí Drát vedoucí od autovidlice k řidítkům jsem koupil za 80 kč. Takže zatím celková investice byly díly cca 180 kč.
Autovidlici jsem koupil díky Drátovi v pražském obchodě GME. Autovidlice pasuje do oné díry. Nemám hlavně zapomenout napsat, že tam je spínaný měnič, který prý málo žere
V autovidlici je port na USB. Na něj napojím svůj mobil, který je umístěn na řidítkách. Jediná nevýhoda celého systému je, že je neustále připojen k baterii a neustále jim prochází proud.
Autovidlici jsme na můj popud kuchli, abychom z ní vyndali protivně svící červenou diodu Sice to ničemu nevadí, nikdo jí totiž vidět ani nemůže, ale pro dobrý pocit

3) Další den přišel balíček ze serveru profizona.cz Jednalo se o krabičku Hama Bike Hard Case a její držák . Dá se říci, že to byl jediný obal, který by byl dostatečně velký, aby se do něj vešel celý mobil a ještě k tomu nestál majlant. Držák karabičky vypadá taky celkem solidně (byla na něm nálepka "Made in Germany" :-o). Vše jsme nějak přimontili, sladili, a pak se snažili vložit mobil. V krabičce by měla být navigace umístěna mezi pěnovými bariérami. Bohužel mobil je skutečně velký, a tak pěnové bariéry jsme museli krapet předělat tak, aby se tam vešel mobil a k němu ještě kabel na nabíjení. Nakonec se vešlo vše jen tak tak.
Já jsem přiznivec výroby "samo domo". Ale na výrobu celého držáku jsem prostě neměl koule
Celá krabička by měla být vodotěsná (resp. odolná proti dešti), tak jsem zvědav.
Jízdní test proběhl na výbornou. Mobil mobiluje, navigace naviguje, světla svítí... Málem bych zapomněl! Při vymejšlení nabíjení jsme si pohráli s klaksonem. Teďka ničí všechny uši v okolí! Stačí 2x zatroubit a člověk bolí hlava Takže klakson troubí


Omlouvám se, že je to celé anglicky, ale výrobky Hama jsou po celém světě, a tak je lepší v srozumitelnějším jazyce pro cizince. Sám jsem hledal něco o Hama Bike Hard Case na netu, ale nic jsem nenašel. Takže krok do neznáma, doufám že správným směrem!

Oba tipy navigace fungují taktéž. Čili bude jen otázka testování, který z navigačních systémů nakonec zvítězí v praktickém používání. Vše se zatím jeví na výbornou! Občas ale navigace (oboje) ztrácí signál. Hlavně tedy v údolích nebo hustých lesích. Což je ale pochopitelné...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
125Marek (10) napsal 28.09.2014 v 22:21

no musíš si s ním pohrát. pokud se podíváš pozorně, tak na klaksonu je seřizovací šroubek. podle toho, jak s ním kroutíš určuje maximální amplitudu kmitající membrány vydávají zvuk. už si nepamatuji jak, ale nastav si to, jak potřebuješ a bude ti to vyhovovat. dále je dobré, aby se klakson nedotýkal rámu a dalších věcí a mohl rezonovat volně

Wolf7LP (-2) napsal 27.09.2014 v 18:06

Díky za návod jak na praktickou nabíječku na cesty určitě si jí udělám taky
Jenom mám malý dotaz jak jste si upravili klakson, protože já nejsem schopen za cesty zastavit přátelé tím že na ně zatroubím přes kámošův "laďák" to není moc slyšet

DreitTheDragon (8) napsal 14.07.2012 v 15:50

Zkus to německy, já německy neumim a tak ti to nemůžu kritizovat

125Marek (10) napsal 14.07.2012 v 14:01

Ještě k mé češtině... Je opravdu hrozná Já moc neumím psát, a když mám popsat složitější problém, dělá mi to problémy.

DreitTheDragon (8) napsal 13.07.2012 v 19:56

Martic -> (dopr Android, odeslalo se to než jsem to stih dopsat )
K nabíječce:
Neměřili jsme to, nějak nás to nenapadlo, ale hádám že odběr se bude podobat odběru hodin - je to impulzní zdroj (účinnost kolem 90%) a jen udržuje napětí na miniaturním kondenzátoru (podle rozměrů hádám jednotky, maximálně desítky uF) bez zátěže.
Co jsem někde viděl, tak přes zimu se (v dřívějších dobách) u větších aut připojovala přímo na baterku malá žárovka, protože stálým odběrem měla udržovat baterku v lepší kondici, než kdyby byla odpojená. Ale netušim jak je to u gelových.
Rozhodně kdo chce, může si to připojit ke spínačce za klíček, vytvářeli jsme to narychlo za pochodu a nějak nás nenapadlo, že bysme to měli vypínat .

DreitTheDragon (8) napsal 13.07.2012 v 19:36

Martic -> S češtinou si nedokážu pomoc, začalo to před lety a teď jak vidim pravopisnou chybu nebo překlep, tak mám tendenci všechno opravovat Ale je to jen výkřik ve smyslu "mohlo to být lepší"

Martic (13) napsal 13.07.2012 v 15:20

Držák a navigace se mi moc líbí . Akorát se mi moc nezdá to, že je nabiječka stále napojena na baterku (snad jsem to pochopil dobře) . Měl bych obavy, že při dlouhé odstávce by i ten malý odběr proudu mohl baterku vycucat. A dále bych se bál taky vody, která se přeci jen k té nabiječce může trochu dostat (silný dešť nebo mytí). Snad ale tytyo případy nenastanou. Každopádně, špatné to rozhodně není a alespoň nabíječka nikde nepřekáží. Video parádní a velmi názorný .
Rozhodně je to dobrá práce a sepsaný je to taky pěkně.
DreitTheDragon tu naráží na češtinu, ale já s ním nesouhlasím...Z vlastní zkušenosti vím, že sepsat něco pořádně a srozumitelně je fuška .

DreitTheDragon (8) napsal 13.07.2012 v 00:21

1) Samsung Galaxy S-něco
2) Pojistka je na kladnym pólu Jestli to někoho zajímá - dráty jsme nařízli a zapájeli (bez kalafuny, moc to nešlo), protože očko co by šlo dát pod šroubek u nás opravdu nejde koupit
3) Pravý kryt při pohledu zepředu. Ale hodilo by se dodat, že ta ptákovina je dlouhá asi jako celá baterka
4) Na spínačku Blaty si netroufnu dokud nebudu mít vlastní doma, takže zatím ti to bude nepatrně nahlodávat baterku
5) Klakson nahraj, ale předem všechny varuju, že z toho nepěkně bolí hlava!

6) Zkus psát delší věty a neopakovat se (já se třeba snažim v odstavci nepoužívat pořád stejný spojky), někdy méně znamená více. Skoro by se hodilo připsat proč jsme slepili tu 12V zásuvku s 5V měničem (ano, nedrželo to jak jsme si představovali).
Jinak hodnotim kladně , jen ta čeština


Nejnovější záznamy v deníku
  • Opět výměna oleje a čištění vzduchového filtru

    No podle posledního záznamu na motorkářích nebyl olej měněn nejméně rok a půl :-| A protože se blíží sezona a my jsme od poslední výměny najeli závratných cca 1500 km :-D (což je opravdu hafo mega mrtě moc :-D ), rozho

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 16.03.2017
    Uskutečněno: 16.03.2017
    Tachometr: 25452km
    Komentářů: 4x
  • Výměna oleje, nové přední destičky a ventily

    Protože jsme s motardem již dlouho nic nedělali a jen jezdil, rozhodli jsme se vyměnit olej, filtr a ještě seřídit ventily. Jako vždy se toho ujal mistr Špůr, který vše udělal a zkontroloval (y) Ještě se mrknul na před

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.11.2015
    Uskutečněno: 29.11.2015
    Tachometr: 24200km
    Komentářů: 1x
  • Výměna pneu - Heidenau K80 100/80-17 a 130/70-17

    Již nějakou dobu jsme zvažovali jaké pneu koupime no našeho motarda, až se stávající Heidenau K66 sjedou. A tento čas nastal, neboť dezén klesl na 1,2 - 1,5 mm (předpis je 1,6) :-) Dlouho jsme uvažovali o stejných pneu

    Typ: Údržba
    Vloženo: 20.08.2015
    Uskutečněno: 20.08.2015
    Tachometr: 23400km
    Komentářů: 1x


TOPlist