Zhruba před 2ma týdny jsme s kolegou Markem řešili na jeho BXM prasklé spojkové lanko, kdy byl nucen jet zhruba 20km bez spojky. Nedlouho na to jsem zjistil, že i moje lanko je už malinko "načaté", tak jsem brzy plánoval výměnu. Destrukce však přišla bohužel dřív než jsem čekal. Zrovna jsem pospíchal na písemku a už ve vratech u domu mi bylo jasné, že lanko drží pouze silou vůle. Toho si zřejmě ségra předešlý den nevšimla
(nebo to na mě schválně narafičila
) .Cestu do Liberce už jsem si tedy neriskl a opět raději použil auto.
Odpoledne jsem tedy nakoupil materiál, abych si mohl vyrobit celé nové lanko, včetně delšího bovdenu (kvůli zvýšeným řidítkům). Nové lanko jsem sice vyrobil, ale spokojen moc nejsem. Bovden jsem nejprve bláhově zvolil o 12cm delší, ale když bylo vše hotovo, ukázalo se, že je to moc .Takže jsem zkracoval o 7cm (a znovu pájel váleček na lanko
), ale stejně je to docela dost . Ač se to nezdá, tak prodloužení o 2cm by bohatě stačilo.
Další věc je chod páčky...ačkoli má nové lanko hladší výplet, snažil jsem se ho vést co možná nejplynuleji a důkladně ho promazal, tak jde mnohem tíž než originál . I uchem jde poznat, že nejde hladce. A při pomalém pohybu jde trhaně
.
Pokud se ani časem nezaběhne, tak ho vyměním za jiné lanko v původním bovdenu. To jsem jsem si už připravil a raději ho už vozím pod sedlem pro případ nouze . Co jsem zkoušel, tak tato kombinace chodí mnohem hladčeji. No, uvidíme.
Jinak původní lanko vydrželo něco přes 18000km.
Vlastník | Martic | |
---|---|---|
Vloženo | 11.10.2009 | |
Aktualizováno | 24.5.2012 | |
Zobrazeno | 28 176x |
TheFrida> Tohle je obyčejný bovden bez teflonu.
já četl že se bovdeny mazat nemají (asi jen ty teflonové ale)