PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kumpán
Vloženo 11.5.2011
Aktualizováno 11.5.2011
Zobrazeno 2 092x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.6

Nejistý výlet s dobrým koncem

Vloženo: 13.05.2011, Uskutečněno: 11.05.2011, Stav tachometru: 36449 km, Zhlédnuto: 7x


Není lehké při plnění pracovních povinností montážníka pravidelně projíždět svého jednostopého miláčka. V turnusech pobývat ve světě a po návratu domů se věnovat svým milovaným a známým a na projížďky tak zbývá pramálo času. Je však jisté, že nám se to povedlo. Po delším hledání jsme sehnali ve Voticích nádhernou garáž a domluvili se s Radkem na naší první společné motovyjížďce. Radek si přivezl motorku již na začátku minulého týdne. Já však po dlouhých lapáliích až v neděli. Konání výletu jsme naplánovali pro jistotu až na středu, kdy hlásili nejhezčí počasí. Takže nic by nemělo bránit našim plánům. V práci jsme při pauze na kávu začali spekulovat, kam tedy budou naše první společné kilometry směřovat. Po několika návrzích a prolistování chytrého průvodce, jsme vymysleli nejvhodnější motortrasu s ohledem na délku, náročnost a kulturní hodnotu. Oběma se návrh zalíbil a tak jsme se při práci začali těšit z hezkého počasí a plánu navštívit kutnohorskou KOSTNICI. Pracovní doba je do sedmnácti hodin a jelikož jsme čestní pracovníci, neutekli jsme z práce ani o minutu dříve, byť jsme oba byli natěšeni sebevíc. Po odpolední svačince na bytě, lehkém opláchnutí, ustrojení do kombinéz a sbalení potřebných „cajků“ jsme se lehkou chůzí vydali směrem k naší garáži. Ustrojili jsme naše miláčky a vyvedli je na denní světlo. Do této chvíle vše probíhalo standardně. Ale ouha. V okamžiku, kdy jsem chtěl svého Alpíka natočit, se stalo to, co bych vůbec nečekal. Při zmačknutí startéru to začalo v Alpíkovi syčet, vrčet a chrchlat všemi možnými i nemožnými zvuky a já ve vteřině poznal, že je zle. Baterie, jejíž výměnu jsem tak dlouho odkládal, již neunesla své břímě a odešla tam, odkud již není návratu. Jal se mě obrovský vztek z pomyšlení, že celodenní těšení je v pytli a že můžu jít tak ke Kočce na pivo. V ten okamžik však promluvil Radek a přesvědčil mě, abych zkusil Alpíka roztlačit. Třeba prý chytne a až se zahřeje a baterie se malinko oživí, tak už bude startovat sama. Ve vší té beznaději jsem touto myšlenkou v okamžiku uviděl světlo na konci tunelu. Tak tedy OK. Jdeme do toho. Radek zabral, já tam kopnul dvojáka a PRÁSK – Alpík si zase začal příst, jako spokojená číča. No, řeknu Vám, že mi v tom okamžiku vyskočila nálada na 120%. Tak to tedy prubneme a kdyby něco, tak se vrátíme. První zastávka na jakékoliv čerpačce ve Vlašimi. A už si to ty naše dvě holky vrní cestou necestou přes hory a doly a my se kocháme tou krásou, která nás obklopuje. Přiznám se, že celou tu scenérii mi malinko kazila představa o dalším startu po natankování, ale nepropadal jsem panice a snažil se sám sebe přesvědčit o tom, že vše bude ok, až se zahřeje motor. Kdybych tak věděl, co mě ještě čeká .

Dorazili jsme na čerpačku. Koukám na ceny benzínu a nestačím se divit. Cena 35,90 Kč/l mě tedy docela dostává. Bohužel nemám na vybranou. Tankovat musím. Po natankování a zaplacení nastává hodina „H“ a okamžik „O“. Otočení klíče v zapalování a zmačknutí startéru. A prásk – chýr a vrrrr a nic. Tma a ticho. Prosím Radka o další roztlačení. Opět naštěstí motor chytá a můžeme pokračovat v jízdě na Kutnou Horu. Jsem z předešlých událostí tak vyřízen, že zapomínám i fotit.V hlavě mi začínají probíhat ty nejčernější myšlenky o průběhu celého výletu. Nicméně cesta krásná, provoz malý a celá ta scenérie ze sedla mého (zatím) stále vrčícího Alpíka překrásná. Jsem dokonce tak učarován, že k mému a asi i Radkovu udivení nikde nebloudíme, ačkoliv jedeme dosti instinktivně a mapu prakticky nepoužíváme. Dojíždíme do Kutné Hory a já začínám přemýšlet o velmi blízké budoucnosti mého nestartování. Docházím k závěru, že prostě už Alpíka nevypnu a dojedu až domu. Po několika zastaveních ve městě z důvodu hledání cesty ke kostnici dosáhla ručička mého teploměru na motoru pomalu kritické hranice, což mě donutilo přehodnotit mé plány o nevypínání motoru a po nalezení kostnice jsem na parkovišti před jakousi hospůdkou motor vypnul, aby si malinko oddechl. Jdeme se podívat na kostnici a zjišťujeme, že jestli někdy objekt uvidíme zevnitř, tak dneska to nebude. Otvírací doba končila již hodinu před tím, než jsme vůbec vyrazili z Votic. Bereme celou událost sportovně a po malé přestávce a několika pokusech o nastartování Alpíka se dostáváme k roztlačování číslo tři. Jelikož je krátce po dvacáté hodině a začíná se pomalinku stmívat, domlouváme se s Radkem, že zpáteční cestu vezmeme přes Říčany a po dálnici se napojíme na benešovskou. Také padá návrh na odbočení do Kouřimi, kde bydlí kamarád Richard. Tento návrh se ihned ujal, ale pouze s podmínkou, že se nezdržíme příliš dlouho a nebudeme vypínat motorky, neboť se mi nechtěl Alpík znovu roztlačovat a chtěl jsem dojet za světla. Vyrážíme tedy z Kutné Hory po silnici č.2 a jedeme domluvenou trasou. Uhnout do Kouřimi a tjadá k Richardovi. Ale Richard z nás měl takovou radost, že nás přesvědčil, abychom odstavili motorky (samozřejmě s vypnutými motory) a přijali pozvání na domácí kávu.

Na denní dobu nás upozornilo až Richardovo rozsvícení světla v altánku na zahradě. Po zhodnocení faktu, že za světla už asi do Votic nedojedeme, jsme provedli slavnostní roztlačení číslo čtyři a vydali se tmou na cestu k domovu. K dovršení celodenní úspěšnosti jsem ještě tak v sedmdesátce vymetl obrovskou díru plnou kamenů a bláta, takže jsem si na sklonku dne ještě malinko zanadával do helmy . Cestou domů se již naštěstí nic mimořádného nedělo. Rychlost jsme přizpůsobovali rozhledovým podmínkám, takže nás předjelo jen pár plechovkářů nižší inteligence a nižších obsahů, kteří si mysleli,že s nimi budeme závodit. Nám to však bylo jedno. Do Votic jsme dorazili krátce před třiadvacátou hodinou. Uklidili jsme naše miláčky zpět do garáže a vyrazili ke Špatnému Sousedovi, abychom smyli prach z cest několika točenými Budvárky. Na tachometry jsme si po dnešním dni připsali velmi krásných a pohodových 190 km, i když mému Alpíkovi přibyly na srdíčku čtyři malé jizvičky.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Pavel_T (3) napsal 29.05.2011 v 08:21

Nic si z toho nedělej. Mám 4 roky starého Alpika a přestože jsem baterku po zimě nabíjel, na jaře jsem nenastartoval. Než se dostalo palivo do karburátoru tak startér zmlknul. Ještě jsem znovu dobil a párkrát riskoval projížďku, ale motor jsem vypínal jen někde na kopci. Roztlačit Alpa po rovině sám mi přijde jako nadlidský výkon, nejspíš by to dopadlo tak že bych ji nenatočil ale položil. Nakonec to jistila nová Bannerka za 1690,-, doufám že chvíli vydrží.
Hodně spokojených kilometrů.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Vítání zpožděného jara 2013

    Jakmile moje rosnička co mám v lahvi od okurek vylezla při dotazu na víkendové počasí na předposlední špršličku, nerozmýšlel jsem se ani vteřinu a provedl jsem již v týdnu nákup potřebného spotřebního materiálu pro jarní

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 14.04.2013
    Uskutečněno: 13.04.2013
    Tachometr: 50564km


TOPlist