PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 167x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 01.01.2011, Uskutečněno: 27.12.2010, Stav tachometru: 9491 km, Zhlédnuto: 19x


Během sezóny nebude čas, tak jsme se pustili do kontroly ventilové vůle raději teď. Jak už jsme si s otcem mohli loni vyzkoušet, je to pořádná zkouška nervů a zabere to fůru času.

Kontrola a případné seřízení sacího ventilu není nic těžkého. Stačí jen demontovat boční plasty a sundat nádrž. Pak stačí jen odšroubovat 2 imbusy, sundat víčko, natočit vačku do správné polohy a už se může vesele seřizovat.

Fatální problém ale nastává, u výfukového ventilu, jehož přístup je naprosto znemožněn rámem a plastovou schránkou s elektroinstalací (ta nelze demontovat). Pravděpodobně tedy neexistuje jiná možnost než vyndat celý agregát, nebo respektive ho alespoň podložit a celý natočit v rámu (protože vyndat motor úplně by bylo ještě mnohem složitější). Jak praví přísloví: ´´když nemůže Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi´´ . Jestli se chtěli konstruktéři mechanikům za něco pomstít, tak se jim to opravdu povedlo .

Je potřeba odpojit karburátor z potrubí, demontovat výfuk (spoj může být velmi zalehlý, proto rozhodně doporučuji případně vše mazat grafitovou vazelínou !!!), sundat blatník a řetěz, odšroubovat recyklaci výfukových plynů (velká piplačka), odpojit pár hadiček, podložit motor (nějakým plechem), a nakonec odšroubovat držáky motoru a opatrně motor natočit směrem doprava (možná jsem ještě na něco zapomněl). Takhle popsáno to možná nevypadá tak složitě, ale věřte, že to není sranda. Nakonec člověk třeba zjistí že velikost vůle je v normě a od poslední kontroly se vůbec nezměnila ...no nenaštvalo by to ?

Možná existuje i jiný a jednodušší způsob, ale na ten jsem zatím nepřišel (kdyžtak dejte vědět ). Rozhodně to chce silnou vůli, šikovnost a dobré technické vybavení. Bez těchto věcí je rozhodně lepší to přenechat odbornému servisu, což samozřejmě něco stojí, ale můžu potvrdit, že pro ně to jsou poctivě vydělané peníze .

Opravdu škoda, že na dnešních motorkách (i autech) se vůbec nemyslí na údržbu (filtry, výměny oleje, výměny svíček, ventily atd.) a konstruktéry vůbec nezajímá, že kvůli jinak pár-minutové záležitosti je nutné rozmontovat 3/4 motorky . V tomhle ohledu má prostě u mě Blata velké mínus, i když vím že Blata není jediný výrobce, který prostě jaksi na běžný servis zapomíná .

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
istonbike (2) napsal 02.01.2011 v 12:58

Je to tak dostat se k něčemu je na dnešních motorkách fakt makačka


Nejnovější záznamy v deníku
  • Defekt předního kola

    V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.06.2015
    Uskutečněno: 29.11.2014
    Tachometr: 38270km
  • Autošťouch

    Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede

    Typ: Havárie
    Vloženo: 03.06.2015
    Uskutečněno: 24.11.2014
    Tachometr: 38200km
    Komentářů: 5x
  • Testovací jízdy AJP - Úštěk

    Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.06.2015
    Uskutečněno: 25.10.2014
    Tachometr: 37000km


TOPlist