PROFIL MOTORKY

Piaggio Beverly 250 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Fiko
Vloženo 12.3.2014
Aktualizováno 22.3.2014
Zobrazeno 3 919x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 3

Popis motorky


Můj vstup do světa jedné stopy (hned po Jawě 21 v 15ti letech

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Freedom CB (Příbram VI-Březové Hor - Perfektní jednání; skútr dovezen z Itálie; proveden základní servis v ceně; český čistopis zařídila tato firma; celkově maximální spokojenost.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Piaggio Beverly 125: Nakonec jsem si udělal papíry na A21, takjsem zvolil vyšší kubaturu

První dojmy - Robustní, dostatečně výkonný, a velmi pohodlný skútr nejen do města, ale i na příměstskou dopravu a delší výlety. Skútr jsem si kupoval převážně na splnění dětského snu o jízdě v jedné stopě, naučení se základním jezdeckým dovednostem a výlety po kraji a celé ČR. Jednoduché ovládaní s absencí řazení jsem jsem pro začátek také uvítal. Mé požadavky byly splněny nad očekávání.

Motorku bych doporučil pro - Ideální pro začátečníky v jedné stopě, pro lidi jezdící z příměstských aglomerací do práce, pro pohodovou nesportovní jízdu.

Doplňky na motorce - Zimní velké plexi (origo), zadní kufr (origo)

Recenze

Jako majitel ŘO pro motocykl do 50 ccm jsem neměl v roce 2010 moc na výběr a když jsem se dočetl že se má od roku 2012 povolovat řidičům vlastnícím papíry na auto i jízdu na skútru do 125ccm, těšil jsem se jak to konečně zrealizuji. Bohužel naše legislativa se táhla a nakonec se toto mělo povolit až v roce 2014, tak jsem bouchnul do stolu a za necelé 4.000,- si udělal rozšíření ŘO na A21. Po 14ti dnech jsem měl řidičák v ruce a za další měsíc byl skútr doma.

Díky velkým 16" kolům nabízí skútr fantastické bezpečné svezení oproti konkurenci i po méně hezkých cestách, ale přeci jen se hodí na hezké nové silnice, není to žádné enduro. Elektronické vstřikování zajišťuje nejvyšší komfort, stačí otočit klíčkem, stisknout knoflík startér a motor se pohodlně rozběhne i když bylo venku -2°C. Zvuk má příjemně hluboce bublavý. Již při prvních jízdách mě zaujala chuť s jakou jde skútr za plynem a při rozjezdu jsem byl opravdu ten první kdo vždycky vyjížděl z křižovatky. Motor je hodně variabilní a jeho vlastnosti se dají dost poladit změnou váhy válečků variátoru a pružinek spojky. Od pohodového rozjezdu s vyšší maximální rychlostí až do ostrého startu po zadním kole a nižší maximálce. Takže člověk si může sestavit "převodovku" přesně na míru a tím ovlivnit i spotřebu. Já zvolil cestu originálu, takže 16g válečky a standardní pružiny spojky ze skútru udělají rozumný stroj. Za 2 roky co ji mám jsem najezdil 6.000 km a za celou dobu jsem se nesetkal s žádným závažným problémem. Vzhledem k tomu že jsem mechanicky zručný, zvládl jsem výměnu válečků a kevlarového řemene sám, bohužel na pružinky jsem si už netroufl, ale vymontovanou spojku mi pánové v servise za 100,- na počkání vyměnili. Ve výsledku jsem zjistil že původní řemen byl OK a pružinky taky, takže stačilo vyměnit jen válečky. Větší závada byla pouze prasklý náhon tachometru, vzhledem k dodacím lhůtám v ČR jsem kupil náhon na eBay, ale při montáži jsem zjistil že se ještě strhl pastorek na kole, takže další zdržení, znovu na eBay a koupit ještě celý pastorek. Když už jsem měl téměř vše hotové a nasazoval zpátky kolo, bohužel jsem úpon na pravé vidlici co drží osu proti protočení utáhl moc velkou silou a lup, ulítl. Chjoo, po měsíci bez skútru mě čekala další oprava vidlice a další čekací doba. Při cenách co jsem viděl kolik stojí celá vidlice mi běhal mráz po zádech, ale nakonec jsem tady v ČR našel jednoho super chlapíka co mi prodal jen ten jeden tlumič, který jsem potřeboval a pak už to šlo celkem rychle. Velmi překvapující pro mě byla baterka, která byla prostě naprosto nesmrtelná. Přes zimu bez dobíječky neztratila vůbec nic, na jaře jsem ji zkusmo připojil k nabíječce a ta se hned přepnula do stavu FULL, Start pak proběhl naprosto bez problémů.

Mezi velké výhody je velký úložný prostor pod sedlem, kam se sice nevejde velká přilba, ale dvě malé kokosky ano. Toho jsem sice nikdy nevyužil, helmu jsem ukládal do origo kufru, kam se vešla bez problémů. Další plus je kvalitní přední světlo, které v noci opravdu dobře osvítí silnici a umožní bezpečnou jízdu. Brzdy jsou průměrně, kotoučové vpředu i vzadu, bohužel není to na brzdění dvěma prstíky jako na velkých motorkách, ale při zmáčknutí celou rukou je brzdný účinek dostačující. Skútry jsou přeci jen víc otáčkové motorky a je potřeba do nich lít kvalitní oleje extra pro skútry, ale cenově to není žádná tragedie.

Jízdní vlastnosti jsou výtečné vzhledem k nízko položenému těžišti a skútr se i dobře klopí. Bohužel nemohu posoudit jízdu ve dvou lidech, jezdil jsem vždy sám.

Největší bonus tohoto stroje je spotřeba. Průměrná spotřeba za 6.000 km byla 2,8 litrů při výrobcem předepsaných válečkách variátoru a pružinek spojky. Takže na 10 litrovou nádrž jsem dal až 320 km. Příjemné bylo, že je jedno jak jsem se skútrem jel, spotřeba byla stále stejná

Jediný pád skútr zažil v nulové rychlosti, když jsem ho dal na stojan před mamčino auto a ona jednoho krásného podzimního dne si nastartovala, nezatáhla si ručku a šla otevřít vrátka a auti popojelo a sundalo motorku ze stojánku, naštěstí jen drobně odřený plastový stupák a prasklý kryt na výfuku. Ten jediný jsem vyměnil, ostatní není skoro vidět.

Přeci jsem jsem už ale velký kluk a tak je na čase jít zase o kousek dál a tak pokukuji po něčem silnějším a víc motocyklovějším.

22. března 2014 byla úspěšně prodána a tímto bych i rád poděkoval Honzovi S. za dobrý obchod, přeji mu hodně šťastných kilometrů. Budu na Beverlinku v dobrém vzpomínat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
HANZTE
HANZTE napsal 08.04.14 v 13:49

Já také díky za příjemnou koupi,beverlík se bude mít u mě dobře,zatím jenom jezdim.Jinak sedlo už mám u čalouníka,tak jsem zvědav

Více komentářů



TOPlist