Skvělá mašina na dlouhé cesty. V porovnání se současnými má trochu méně elektronické výbavy, ale reálně mi chybí jen tempomat.
Výška jezdce: 179 cm
První dojmy - ST1300 mi hned sedla, na svou váhu je skvěle ovladatelná, o ergonomii u Hondy snad ani nemusím mluvit. Na lepším stroji jsem neseděl, pravda, ani se o to nesnažím :-)
Motorku bych doporučil pro - Všem, kdo chtějí opravdu pohodlně cestovat po světě nikoli do servisu, mají smysl pro sofistikovanou techniku a špičkové zpracování, přitom ještě nezapomněli otáčet heftem a občas vysednout...
Doplňky na motorce - Sady deflektorů, topcase s opěrkami, tankpady, vnitřní tašky všech kufrů, vše od Hondy.
Letos jsme pořídili pár zásuvek 12V, vyhřívané hefty a nové sedlo.
Recenze
Koupil jsem si ji na cesty. Po mnoha letech se Supermagnou, která mne zvukem, ovladatelností a silným V4 nutila za to pořád tahat, jsem si chtěl dopřát víc pohodlí, klidu a dálek. European tohle všechno splňuje a přidává osvědčenou spolehlivost Hondy.
Mám samé superlativy - špičková ochrana zvlášť s doplňkovými deflektory, výborný prostor pro zavazadla, úžasné pohodlí řidiče i spolujezdce, perfektní jízdní vlastnosti, vynikající výkon motoru, podvozku a duálních brzd s ABS. Výborné je zpracování a ergonomie.
Na dálnici je velmi rychlá, neskutečně maká v alpských průsmycích. I přes objem, váhu a výkon zůstává velmi úsporným motocyklem, letošních 3200 km ve švýcarských Alpách mám za 5,7.
Běžné cestovní otáčky 2-5 tis. znamenají šepot na palubě, když k tomu zvednu elektrický štít, neruší jízdu vůbec nic. Tedy až na teplo motoru, ale to souvisí s polohou štítu. Dokonalé utlumení může velmi rychle přejít v ryze sportovní projev, estéčko svůj objem a výkon prostě nezapře. Je jako Jekyll a Hyde, pro každého něco.
Za rok vlastnictví jsem přidal téměř 10 tis. km. Původní Bridgestone nahradily Metzeler, jsou v pohodě a to jsme Alpy nešetřili ST mne také donutila vyměnit bundu, která mi dobře sloužila spoustu let - co dříve větralo na Europeanu nevětrá, co se dříve chladilo se na Europeanu potí. Na druhou stranu, nějaký důvod pro změnu konfekce se najít musí
Něco negativ:
V solo rychlostech nad 180 km/h se může objevit nestabilita. Vzniká vířením kolem topcase. Je dobré přemýšlet o rozložení zavazadel a těžší věci dávat dolů. Se spolujezdcem nebo bez topcase se neděje nic. Pomáhá mi také zarovnat tělo s kapotáží a nelepit se na štítek - jeden by nevěřil, co vystrčená kolena nebo boty dokáží.
Samozřejmě hmotnost při manipulaci na místě, nic pro "slečinky", i chlap s tím má plné ruce práce.
Pěkné určitě jsme se už míjeli
Super stroj. Hodně spokojených výletů a šťastných návratů domů.
Krásná barvička, ta Hondičkám sluší asi nejvíce Gratuluji k nákupu DE je skvěný trh pro plnění přání... Jinak koukám, že jsi další, kdo rozšířil sbírku o cestovní model Snad Ti ostatní "pubertální" motorky taky zůstanou... Tak zase někdy na vyjížďce Dávám 10b
Tak tě tedy vítám mezi odrostlé chlapi. Ta červená jí moc sluší. Popsal jsi ji stručně ale perfektně. Ať slouží a rád tě uvidím na srazu v Září v Karlových Varech. U mě jasná deset.