PROFIL MOTORKY

Honda ST 1300 Pan European (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Simír_01
Vloženo 3.10.2008
Aktualizováno 27.1.2010
Zobrazeno 16108x
HODNOCENÍ PROFILU OD 76 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Nejsem majitelem , ale je moje. Dostal jsem ji v květnu a tím se mi splnil sen. Díky za to.

Více fotografii

Recenze

Na Hondě ST 1300 P jsem začal jezdit v květnu 2008. Ze začátku jsem se střídal ještě se dvěma kolegy na jednom stroji, v červenci 2008 jsem dostal "svůj" bike. Neměl najeto ani 5000km, takže stav nového stroje. Ke konci roku 2009 měl najeto 37 000km. Nebýt nových Yamah FJR 1300 ( na které jsem za letošní rok najel 18 000km) a předchozího testování PolCamu na jiném STčku, určitě bych atakoval na "svém" STčku bez problémů hranici 65 000km. I tak jsem během 16 měsíců na STčkách najezdil +/-50 000km. ZA tuto dobu jsem zjistil kladné i pár záporných stránek tohoto stroje. Jde čistě o můj pohled a proto s ním nemusí všichni souhlasit.
motor - je ideální pro cestovní koráb, kterým STčko určitě je. V-éčko od volnoběhu dává znát svých 1300ccm a udávaných 127k. Z mého pohledu je ideál jezdit tak 3 - 5tis ot.. Síla motoru je značná a je zbytečné jej tahat k červenému poli, protože žádný "kopanec" jako u sportovních řadových 4válců se nekoná. Motor od 1500 ot. tahne stejně. Těch 3- 5 tis odpovídá rychlostem, kdy si vás policie určitě všímat nebude a motor vás potěší nízkou spotřebou. Takže ušetříte hned 2x . A ještě jedno velké + , motor jde sametově hladce bez vibrací. A pokud se vám zdá, že tam jsou, pujčte si na chvíli jinou motorku, rozdíl poznáte hned. Spotřeba oleje neregistrovatelná.
převodovka - nezaznamenal jsem na ní žádné výrazné slabiny. Snad jen zařazení "1" nemuselo být občas tak slyšet. Ale není to pravidlem, někdy ani nepoznáte, že už tam je a jindy o sobě dá sakra vědět, až může dojít k udivení kolemjdoucích. Jinak je řazení krátké, rychlosti tam jdou "sami" jak nahoru tak dolů. K převodovce přidám i kardan, který je masivní a bezproblémový. Olej nikde neprolíná a při jízdě je kardan u STčka tichý. Doma mám VFR ještě s řetězem, a musím uznat, že kardan je super jak pro cestovatele a tak i pro policejní motorku.
podvozek - odpovídá zaměření stroje, ale ve vyšších rychlostech se umí se zadním kufrem rozkolébat. A někdy to může odstartovat ve vyšších rychlostech i nerovná vozovka a nebo když STčku pořádně topíte na okruhu při přeřazení. Ale dá se na to zvyknout, při dodržování povolených rychlostí se s tímto problémem nesetkáte. A pokud se potřebeujete rychle někam dostat, buď nechte doma horní kufr, nebo si vemte za sebou spolujezdkyni. Ta tento problém taky vyřeší. Vyšší rychlostí nám na mysli rychlost nad 180km/h. Jinak co se týče ovladatelnosti, tam nenajdete žádné zápory. Krásně jde do zatáček, proplétání v kolonách NO problem a taktéž v malých rychlostech se krásně "vodí".
vybavení - policejní motorky jsou totožné s těmi sériovými, takže nastavitelný štít, boční odkládací kapsy a kufry v základu potěší každého cestovatele. Za příplatek už jen vyhřívané rukojeti a zásuvka na 12V třeba pro navigaci k spokojenosti motorkáře. Kdo je náročnější, koupí si rádio, ale osobně bych to nedělal, zabere to hodně místa v kufru a v dnešní době mob.telefonů s rádiem a přehrávačem mp3 je to i podle mě zbytečné. Přece jen je STčko ještě trochu víc sportovní než GoldWing nebo LTčko.
pneumatiky - pokud můžu jen jednou radit těm, co si pořídili STčko, tak teď. Jedině BT020 jsou ty pravé a bezkonkurenční pneu pro STčko. A může pršet, být okolo 0st.C nebo naopak 45st.C a tyto "botičky" vás nenechají ve štichu. Hodí se jak na dalekou cestu tak na ježdění na okruhu. Nekloužou a dají se i na předku sjet až na hranu. To už ale nemáte stupačky a pomalu začíná mizet plast na spdním dílu bočních kapot. A to už jste zrcátkem docela blízko asfaltu, ale je to super. Jinak jsme zkoušeli třeba Dunlop Roadsmart - na nich se fakt nedá rychle jet a v zatáčce čekáte jen na to, kdy sebou seknete. Po 500km se museli vyměnit za BT020, neosvěčili se ani BT 021 a celkově žádné dvousměsové pneu. Třeba to vychytají, ale váha motorky je na pneumatiky vážně náročná a vyhovují jen zmiňované BT020.
spotřeba - je i přes obsah 1300ccm famózní. Průměrná spotřeba za celý rok provozu je někde na 5,4L/100km a obsahuje směs klidného hlídkování až po stíhání přestupců na dálnici rychlostmi okolo 200km/h. Při 100km/h si vystačí se 4,5l Naturalu, k 130 km/h se spokojí s 5,2 - 5,5l/100km a při 160km/h vám sebere z 29litrové nádrže 6,5l/100km. Pak už to jde strmě nahoru 180km/h za 8 a 200km/h za 9 - 10l. Nejvíc jsem najel na nádrž 524km a ještě tam bylo, takže 600km je raálných ještě bez stresu.
komfort - je to cesťáček, takže sedíte skoro jako v křesle, nikde na vás nefouká. Když je vám teplo, stahnete štít, když je vám zima, dáte ho uplně nahoru a zapnete si hefty. Co může vadit, je popojíždění v horkých dnech, kdy se motorka pěkně rozehřeje a hezky vám topí, ikdyž o to nemáte zrovna zájem. Horký vzduch od chladiče jde otvory v kapotách přímo na řidiče, snad pomůžou deflektory. Jinak což je divné, ale stává se i jiným než mě je, že se kolenem opíráte o kapoty ( měřím 187cm) . Při zvednutí sedadla do nejvyšší pozice je to lepší. Nejdéle jsem sloužil na STčku 20hod. a i po této době jsem byl v pohodě, takže při cestě po dálnici by se dalo urazit i přes 2000km.
když TO shrneme, tak je STčko hodně povedená motorka. V pohodlí a s nízkou spotřebou s ní dojedete kamkoliv, snese i jízdu po polní cestě, v zatáčkách si to s ní taky užijete, na dálnicích s ní nebudete trpět a i kolonou v malé rychlosti se s ní pěkně a v pohodě propletete. Kam se vlezete zrcátky tam se vejdou i kufry, takže opět o starost míň. Díky velké nádrži vám cestu nepokazí ani odpolední siesta v Itálii a zatím co jiní budou čekat u pumpy, vy si budete v pohodě uhánět dál. A pokud si budete chtít dát "vložku" ve formě jízdy po zadním, ani tady není proplém. Stačí třeba jen ve 4tis. lehce zavřít a pak následně otevřít plyn a je to tam. Při prudším rozjezdu to dáte skoro vždycky ikdyž ani nechcete. Zatím se žádná tech. závada nevyskytla, a kdyby jo, určitě to sem dám.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
diablo1101
diablo1101 napsal 09.06.18 v 00:04 10b.

janogsx
janogsx napsal 06.01.18 v 11:55 10b.

Ďakujeme za užitočnú a peknú recenziu👍

janko63
janko63 napsal 03.03.17 v 17:51 10b.

Výborná recenzia

Více komentářů



TOPlist