PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 GS (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník xtmotoman
Vloženo 8.3.2012
Aktualizováno 15.10.2014
Zobrazeno 10 096x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


R1100GS je první ze série velkých čtyřventilových boxerů. Je to pořádný kus motorky s výborným motorem, stejně dobrým podvozkem a podivným vzhledem.

Více fotografii

Motorka koupena od Motorrad Zierer - Dealer BMW motorek, mašina byla připravená, po inspekci, na nových gumách. Chlapík moc ochotný, ještě po koupi mi po telefonu hodně poradil.

První dojmy - První dojem po přesedlání z XLka byl "Pane Bože!!!"

Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele, kteří chtějí bytelnou a spolehlivou motorku. Kdo chce i řádit v těžším terénu, musí se kouknout do stánku KTM.

Doplňky na motorce - Navi Zumo660 s TT držákem, padací rám Wunderlich, 1x mlhovka + 1x dálkové světlo Hella FF50 na padacím rámu, orig. kryty rukou, teploměr do řidítek, hliníková zátka na otvor pro dolévání oleje, štekr pro rychle připojení udržovací nabíječky nebo druhé 12V zásuvky, topcase Givi s hliníkovou plotnou, originál sada kufrů BMW Touring, tankvak Vanucci VST01.

Recenze

Po bývalé Hondě XL600LM jsem přemýšlel, co si na cestování pořídit. Hondu jsem si chtěl nechat, ale po loňské dovče v Itálii jsem ji prodal, dlouhé cesty na ní byly utrpení. Volba nakonec padla na BMW R1100GS. Po dlouhém pátrání jsem narazil na kousek z roku 1998, na tachometru krásných 41500km, první majitel, po inspekci, se serviskou a od dealera BMW Motorrad. Původně jsem chtěl červenou, ale kombinace černé nádrže a bordové sedačky je prostě boží. Chtěl jsem motorku s bohatší výbavou, když už konečně boxera kupuji. Tahle mašina má ABS, vyhřívané hefty, FID a 2 boční kufry BMW. Předchozí inspekce byla provedena před 1500km, takže žádné velké investice nejsou v dohlednu, i pneu jsou nové. Motorka nemá ani škrábanec či známky pádu nebo provozu v terénu. Báwo jsem dovybavil topcasem Givi s hliníkovou plotnou, navigací Garmin Zumo 660 spolu s Touratech držákem, originálními kryty rukou, teploměrem místo krytky v brýlích pod řidítky, padacím rámem Wunderlich s ochranými kryty, čepičkami BMW, žlutofialovou žárovkou Osram AllSeason a ještě plánuji přídavné mlhovky Wunderlich.
Nějaké ty zkušenosti:
Motor má zajímavý zvuk a nádherný zátah. V nízkých otáčkách hezky spolupracuje, necuká a když ve středním pásmu otočíte trochu víc, vyrazí vpřed jako smyslu zbavený. Na cestování tedy velmi dobrá charakteristika umožňující jak kochací jízdu s minimem řazení, tak sportovnější radovánky. Motorka oproti bývalé Hondě téměř nevibruje, z převodovky jsem měl po přečtení mnoha článků větší strach, ale opravdu není čeho se bát. Rukojeti skvěle padnou do ruky, jen jsem si chvíli zvykal na rozmístění ovladačů (hlavně blinkry), které je velmi odlišné od Japonců, nicméně nepostrádá logiku a intuitivnost. Podvozek je pro mě úplně něco jiného, žádné houpání při brzdění/akceleraci a jízda je velmi komfortní. Dvoudílné sedlo má dobré tvarování a je velmi pohodlné, sejme se rychle odemknutím zámku. Palubní nářadí je velmi bohaté, vše je dobře přístupné, ergonomie i na dnešní poměry velmi dobrá.

Hned po koupi byl problém motorku hodit na hlavní stojan, podíval jsem se potupně do příručky a jde to snadněji než Simson. Při manipulaci na místě (tlačení a parkování) se někdy zapotím, ale jak nasednu a rozjedu se, váha vůbec není znát a motorka je i po městě hodně obratná. Převodovka s kardanem trošku hvízdají, řazení ale jde oproti tomu, co jsem podle různých článků očekával, velmi přesně a ani ne moc hlučně (olej Castrol Syntrax 75W-140). Při prvních jízdách v únoru jsem ocenil vyhřívané hefty, fungují na jedničku. Na nezpěvněném povrchu chybí ten cit při brždění přední brzdou, kdy se dobře odhadne mezní síla před bloknutím kola. Občas při studeném startu hlásilo ABS chybu (velký pokles napětí na baterce) - to vyřeší gelová baterie. Spotřeba oleje - po 600km od výměny se hladina nezměnila, uvidíme dál. Spotřeba paliva je kolem 5 - 5,5 litrů. Nezvyk bylo občasné bloknutí zadního kola při podřazení, práce se spojkou chce trochu cviku. Ve finále sem s motorku velmi spokojen a výměnu za jiný stroj neplánuji, R1100GS jsem měl jako model u postele už ve 2 třídě .
EDIT: Po sezóně 2012 - najeto cca 10 000km, spotřeba vždy pod 5 litrů, dálku jedu za 4,5. Spotřeba oleje - cca 0.1 / 1000km. Poruchy žádné, snad to tak zůstane. Aktuálně na mám na tachu 51000km .


2013: Vše šlape jak má. Z jara proveden servis v 50.000 km v GS Servisu (Tomáš Gregor). Nová přední pneu Michelin Anakee 2 (2150,-), nové destičky Brembo vpředu (na oba kotouče celkem 1190,-).

2014: Potkaly mě první 2 závady na mém GéeSu, začátkem sezóny začal být netěsný hlavní válec přední brzdy, 16 let staré gumičky špatně těsnily. Válec vyleštěn a koupena opravná sada s novým pístkem za 1000,-. Další závada byl prasklý náhon tachometru. Cena dílu je 600,-, ovšem kvůli neschopnosti dealerů BMW dodat tento díl jsem musel objednat náhon z Anglie, který s poštovným vyšel na 900,-.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
datena
datena napsal 15.11.15 v 16:51 10b.

moc hezká, mám stejnou

Mann
Mann napsal 11.03.12 v 16:55

S tímto strojem asi chybu udělat nejde , ale nebude ti
charakter jednoválce chybět ? Gute reise a 10 b

Mates31
Mates31 napsal 11.03.12 v 11:33

Gratuluju ať slouží

Alan-2
Alan-2 napsal 11.03.12 v 10:24

Vypadá opravdu netklá , to snad není ani možně v těchto letech, ale jak je vidět na té tvé, je to možné , je moc hezká jedině 10b , ať ti slouží hodně dlouho .

BIG-daddy
BIG-daddy napsal 11.03.12 v 07:16

Pěknej boxer tak ať slouží...za 10b.

Více komentářů



TOPlist