PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 GS (1997)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pepa_121
Vloženo 10.6.2018
Aktualizováno 17.6.2018
Zobrazeno 2275x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hroch je to správné slovo - velká, těžká, škaredá, ale moje.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1150 GS: Nad mé finanční možnosti

První dojmy - První zkušební jízda byla velmi rozpačitá - hroch má zvýšené řidítka, původní majitel je měl nakloněné hodně dopředu a spojka byla nakloněná dolů, takže posez byl pro mě zvláštní - výrazně předkloněný, ruce natažený a na spojku jsem sotva dosáhl (zabírala až na konci). Takže nic moc. Velmi ucukaná při přidání a ubrání plynu, při přeřazení cuká do strany. Při podřazení motor hodně brzdí. Když jsem zkusil stoupnout do stupaček, tak jsem zaplesal - prostě paráda.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, padáky, hliníkové chrániče hlav válců TT, ABS, FID, pancéřové hadice na brzdách, Dorazy řízení TT, rozšířené stupačky, laděný výfuk Leo Vince, přešité sedlo, fialová zadní pružina, 2 roky stará baterie, držáky hlavního a bočních kufrů, velký hlavní kufr Givi s opěrkou a zahrádkou, boční hliníkové kufry TT, rychlospojky u nádrže, oba filtry KN, deflektor, výztuha převodovky.

Recenze

Od koupě BMW F650 byl můj sen GS 1100, 1150 případně 1200, který se nyní naplnil. Zatím mám najeto pouze cca 200 km, při kterých se mé dojmy z hrocha jenom zlepšují. Už se mi začíná i líbit.
Hroch byl před osmi lety dovezen od BOBA. První majitel se o něj prý velmi dobře staral (jenže stavěl, tak potřeboval peníze) a na doporučení známých ho po cca 4 letech koupil druhý majitel, který ho naopak pouze užíval ( naštěstí najezdil za 4 roky pouze cca 3 000 km).
Hroch byl ve velmi dobré výbavě, ale potřeboval nějakou tu péči.
Výměna oleje v motoru, doplnění brzdové kapaliny, páčka přední brzdy se nevracela (stačilo pročistit a nedotahovat tolik šroub držící páčku). Dále na přístrojovce jsou nefunkční všechny kontrolky a otáčkoměr (po sundání nádrže jsem objevil rozpojený široký konektor) a kontrolky fungují. Jinak rychlospojky k nádrži jsou výborná věc, ale ta druhá mi při spojování dala pěkně zabrat (musí se spojit velkou silou). Otáčkoměr je stále nefunkční, ale to mě zatím tolik netlačí (časem opravím). ABS naskakuje pouze někdy (na to jsem byl upozorněn při koupi). Časem vyřeším úpravou zpožděného naběhnutí ABS. Jinak dnes jsem cíleně otestoval chování motorky při brzdění na štěrku a byl jsem příjemně překvapen (motka se dá ovládat a brzdný účinek je až překvapivý. Samozřejmě na mokré trávě, nebo blátě to s ABS nebude to pravé).
Deflektor jsem sundal, protože byl moc vysoký a pohled přes něj mi není příjemný. Origo štít není špatný, ale nižší deflektor by asi byl dobrý - časem pořeším. Další nepříjemná věc je velmi hlučné palivové čerpadlo - s tím ještě nevím, co budu dělat, ale asi časem mě nemine koupě nového.
Ještě budu muset pořešit boční stojan - jeden šroub je zalomený v kardanu a stojan je v druhém šroubu vymletý - holt musím zatím stavět pouze na hlavní, což je překvapivě lehké (na TA to jde výrazně hůř).
Když jsem ho přivezl z Brna na káře, jako první byla úprava nastavení řidítek - náklon blíž ke mě a pootočení spojkové páky a zvětšení vůle (nebyla žádná), čímž se pozice za řidítky výrazně zlepšila. Při projížďce to už bylo o něčem úplně jiném. S plynem se též začínám sžívat (je třeba větší citovka a plynulejší ovládání, čímž je jízda výrazně plynulejší). O spojce platí totéž. Po dohuštění kol se snížilo i boční zavlnění při razantnějším přeřazení.
Moc se mi líbí jízdní projev - lze s ním jezdit na kochačku, tichý a klidný chod, když za to člověk vezme, tak se krásně změní zvuk (ten výfuk) zaburácí, a to zrychlení, to je paráda. Do zatáček chodí sama (známá pravda, když se rozjede, váha zmizí), kam se na něj hrabe TransAlp. Brzdy skvělé (na to, co jsem do teď osedlával). Ten pohled ze sedla řidiče na ty válce je též úžasný - prostě boxer. Ty rozšířený stupačky jsou též parádní věc - chodidla jsou jak v bavlnce i v měkkých botech. Ten postoj je též skvělý - ještě že mám ty nástavce na řidítkách. Celkově výška motorky je pro mě tak akorát - v sedě dokážu shodit z hlavního stojanu (mám 180 cm). Pro nižší postavy to asi moc není.

Dnes jsem zjistil, že to má i výztuhu převodovky

16.6.18
Dnes jsem udělal modifikaci zapínání ABS tu jednoduší bez relé - přerušil jsem jediný zelený kabel ve svazku k širokému konektoru do ABS a propojil ho s vypínačem na přístrojové desce.Není to automatika jako s relé, ale to mě tolik nevadí alespoň nepřibyla další součást, která se může pokazit) a nechtělo se mi rozdělávat pospojení devíti zelených kabelů.
Ještě jsem zkontroloval olej v převodovce - množství bylo v pořádku a byl jako nový, tak ten zatím měnit nebudu.
V hrušce jsem olej preventivně vyměnil - byl trochu tmavší, ale asi byl dobrý bez větších nečistot. Alespoň jsem očistil magnet na výpustným šroubu od kovového prachu.
Na doporučení Slávka-TDM vyměním palivový filtr, což by mohlo odstranit hlučnost palivového čerpadla. Už jsem objednal.
Ještě budu muset vyřešit sytič. Potřeboval bych mu trochu přidat. Na páčce je bovden nastaven na maximum, ale je to pořád málo. Když nastartuji (držím páčku v koncové poloze a když páčku pustím do půlky, kde sama drží, tak jsou otáčky motoru na hraně chcípnutí). Asi to nebude tak jednoduché, zatím jsem nenašel, kde se to dá nastavit u motoru
17.6.2018
Sytič je opraven - zmenšil jsem vůli plynu na obou škrtících klapkách o 2 otáčky . Nakonec to bylo jednoduché. Pro jistotu, až koupím hadičku, tak zkusím zkontrolovat podtlaky (synchronizaci)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pepa_121
pepa_121 napsal 14.06.18 v 20:37

Asi to bude tou baterkou (i když je stará pouze 2 roky), plánuji udělat úpravu v el zapojení, kdy ABS bude najíždět až bude dobíjet alternátor. Jinak když jsem dobil baterku tak ABS najelo, ale po čase opět ne.

Frantasup
Frantasup napsal 13.06.18 v 20:30

Nazdar. Pravdepodobna pricina nepravidelneho nabihani ABS u techto modelu byva starsi akumulator. Po startu, kdy nabiha ABS, takovy "horsi" akumulator nema patricne napeti a system rizeni ABS to vyhodnoti jako chybu.. Obzvlaste kdyz se pri tom sviti. Obvykle nouzove pomuze restartovani po ujeti par metru, nejlepe se zhasnutymi svetly.

Lazyfucker
Lazyfucker napsal 13.06.18 v 08:46

čus, pěkný kousek čučím na ta sedla - neechals to řidičovo i nějak upravit, zarovnat aby nešlo tak dolů k nádrži? fotky tak vypadají, kdes to nechal dělat a nač to kdyžtak +/- vyšlo? hledám zkušensti ať si nenaskočím až se do toho pustím. kdyžtak i PM. díky

Více komentářů



TOPlist