renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 GS (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník major
Vloženo 5.1.2003
Aktualizováno 25.4.2020
Zobrazeno 3 902x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mám ji od r.98, i po více než dvaceti letech, co ji mám jsem z ní stále nadšený. Občas mě přepadne touha na změnu, a tak jsem před lety zvolil systém mít více strojů v garáži. Vezmu pak na projížďku mašinu dle momentální nálady.

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - První dojmy? Je to již bezmála 22 let co ji vlastním, ale pamatuji si, že jsem byl po první jízdě zcela nadšen a věděl jsem, že tato již v garáži zůstane poněkud déle než ty předešlé stroje. I když byla původně dovezena na kšeft. Někdy to ale holt nevyjde, dle původního plánu :-).

Recenze

Úpravy-doplňky: zakázkový výfuk a svody z nerezu, přešité sedlo, pancéřové brzd.hadičky, zvýšení řidítek, turistické plexi MRA, světla TT DE(čočky), dorazy a př. blatník TT, komplet tlumiče TT Tractive level2, vstřikovače EV14, úprava náběhu ABS, KN filtr, zesílená plotna nosiče, inovované napínáky rozvod.řetězu, LED blinkry a úpravou orig. přerušovače.

Cesty: Srazy již nenavštěvuji. Jezdím hlavně po ČR a SR,rád navštěvuji památky, hlavně z vojenské historie.
Ze zahr. velká část EU + Norsko a Swis. Jezdím rád kamkoli, je mi to jedno, hlavně s dobrou partou.

Další info: Další koníčky: potápění,létání a letadla,badminton,lyžování,vojenská technika a zbraně, modelařina a stále i ženy. Nenudím se

4/2020 -aktualizace

Pro případné zájemce o tento spolehlivý a robustní stroj přidávám vše co jsem za dobu co ji mám řešil nebo vylepšoval a tunil.

Výměna ložisek v převodovce. To byla konstrukční vada modelů 94-96. Byla na to prý svolávačka. Já to bohužel nevěděl, tudíž jsem to platil ze svého, tenkrát ca 350DM + 4 tis. práce.
-Startér, odešel mi někdy v 85tis. km. Nový neorigoš za ca 3 tis. Kč. Motorka šla samozřejmě roztlačit, dojel jsem z Rakouska normálně po ose.
-Regulátor dobíjení na altíku někdy v 60. ti tis. km, cena opravy ca 2. tis Kč.
-Náhon tachometru v 60ti tis. km, zničeno vlastní blbostí. Nemazal jsem ho. Cena 2tis. Kč
- ca v 60 ti tis. km prasklý AL díl nosiče top case, zavařeno a problém s praskáním tohoto dílu vyřešen instalací kovové plotny pod kufr. Od té doby bez problému.
-Spojkové lanko v 70ti tis. km
-Plynové lanko v 80ti tis. km
-Palivové čerpadlo, poškozeno z vlastní blbosti, při výměně palivového filtru se mi podařilo ulomit nátrubek čerpadla. Nové orig čerpadlo stálo v roce 2002 ca 7 tis. Kč. 2013 jsem preventivně koupil neoriginál za 1800Kč a vozím sebou.
- Hallův senzor, výměna v 95 tis. preventivně. Nezlobil, ale nechal jsem se vycukat po přečtení diskuzí a raději ho vyměnil. Cena ca 3 tis. Kč.
- stejně tak jsem preventivně vyměnil i cívku zapalování, nezlobila. Cena 3200Kč.
- Osičky a kluzná ložiska v pravém vstřikovači při 110 tis. km, už byly vyběhané. Na jízdu to nemělo vliv, ale vydávalo to nepříjemné zvuky. Cena opravné sady na obě strany 1400Kč.
- elektronické relé blikačů někdy v 80 tis. km. Zkratoval jsem si ho svojí blbostí při výměně blinkrů. Originál stál ca 4 tis. kč, Ten poškozený se mi ve 2014 podařilo opravit výměnou prošlehlého tranzistoru (15kč).
-výměna tekoucího gufera velkého ložiska koncového převodu, 110tis. km, cena 500kč za gufero.
- 2019 - výměna vstřikovačů za EV 14, za mě parádní, lepší reakce na plyn, celkově svižnější, motocykl ožil.
- 2018 - výměna napínáků rozvd. řetězu za inovované. Rozvody už nejsou slyšet. Paráda.
- 2019 - Na cestě do Rumunska se se mnou rozloučil kardan. Naštěstí kousek za Prahou. Praskl horní kříž (121.tis.km). Nový kardan stojí ca 18tis.Kč, tak jsem na Ebay koupil za 6.tis hned dva (pro jistotu). Mám ale podezření, že závadu jsem si způsobil sám. Pravděpodobně se mi při kontrole kardanu, někdy ve 2014 podařilo vrátit spodní část kardanu do tisícihranu ve špatné pozici. Prostě o pár zubů mimo.
- 2020 výměna spojkového ložiska, občas si již zapískalo. Dva tácy za mikro ložisko v kusu plastového válečku je docela raketa. Ale stále lepší než díly na Japonce , dělal jsem to společně s kardanem (ve 2019 jsem se na to již vys.. a sezónu dojezdil na jiných strojích. Ložiska v koncovém převodu jsou zatím bez vůlí, na vypoušťáku žádný kov. Tudíž jsem je nechal. Tak uvidíme kdy se rozloučí.

Toť vše co se týče nestandardních věcí.

Dále pak v 60 tis. km komplet spojka, která byla načatá od původního majitele.
4x sada předních brzdových destiček (jednou měněny jen proto že pískaly, takže vlastně je 3x přední desky)
2x sada zadních brzd destiček.
5x baterka, 2x Exide (tři roky a byl v pr..) a to byly stále napíchnuté na dobíječce, Teď mám již druhou Motobatt. První Motobatt odešla po 4 letech, ale spíše mou vinou. Povedlo se mi ji 2x dostat do stavu hlubokého vybití. Druhá Motobatt drží čtvrtý rok a je stále napíchnutá když stojí, tak uvidíme kolik dá.

Dále pak tlumiče, v 85 tis., preventivně, netekly, stále tlumily, ale již to nebylo ono. Bylo to v době kdy jsem přemýšlel, že koupím něco jiného, ale nakonec jsem se rohodl zainvestovat a koupil sadu tlumičů Tractive od Touratechu za nekřesťanských ca 40tis. Kč. Motorka se zvýšila, jízdní vlastnosti o dvě třídy nahoru, investice naprosto nelituji a ušetřil jsem prachy za nákup nového stroje . To je ale již v kategorii tunningu, ne závad a oprav.

Další úpravy jsou zvýšená řidítka, zakázkový výfuk (tenkrát to ještě šlo), pancéřové hadičky, přední světlo, př. blatník a dorazy řízení od Touratechu, padáky Hepco Baker, Přední štít MRA, zásuvka 12V na řidítkách, předělané spínání ABS, zvýšené sedlo (už ale prosezené)

Co mě čeká:
Nové sedlo řidiče, stále mám to původní prosezené. Ale zadek si celkem zvykl, tak to zatím neřeším.

Co se týče životnosti kardanu a ložisek v koncovém převodu, tak je to dáno zejména stylem používání a jízdy, olejem (u koncáku) a údržbou. Do převodovky a koncového převodu dávám někdy od 50ti tis.km 75W-140, nejdříve Aral, teď Castrol. Výrazně lépe řadí a při výměnách zádné kovové zbytky na magnetu.
Pokud někdo cuká často s plynem, jezdí po zadním nebo tomu dává za uši v těžkém terénu a při skocích, tak mu kardan zamává třeba i po 30ti tis km. Já těmto "sportům" neholduji, do terénu zajedu jen když musím. Tudíž mám převodovku a ložiska v koncáku v dobrém stavu (pravidelně kontroluji endoskopem).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
napsal 13.12.04 v 09:44

Čau Martin, tak to sa okrem na silnici stretneme možno i pod vodou, i ja sa vášnivo rád potápam

Více komentářů



TOPlist