PROFIL MOTORKY

Ural M 62 (1963)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Clarion
Vloženo 11.2.2009
Aktualizováno 11.6.2014
Zobrazeno 11 271x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Rychlá a velmi hlučná dáma, oproti spodovému motoru úplně jiný charakter

Recenze

Tuto motorku jsem si pořídil, protože jsem se již blížil s renovací K-750 ke konci (a co bych pak dělal z ničeho nic se svým volným časem
Vybral jsem si ji ale také proto, že se s tímto modelem v našich krajích až tak často neshledávám. Motocykl se navíc vyráběl poměrně krátce - cca 8 let a to v limitovaných sériích určených pouze pro sportovce, policii a prominenty bývalého Sovětského svazu.

Na rozdíl od K-750, která má spodový motor s obsahem 750ccm s rozvodem SV, má Ural M-62 rozvod OHV a objem válců 650 ccm.

Když jsem motorku poprvé nastartoval, zdálo se vše na první pohled stejné jako u K-750, nicméně po zařazení prvního a zejména druhého rychlostního stupně, jsem se ke svému překvapení skoro bál, že přijdu o ruce - tolik síly v rozjezdu a toho zrychlení bych u téhle staré dámy nečekal (nutno dodat, že jsem jel bez side). Oproti spodové 750ce je to učiněná stíhačka . Navíc se v tomto případě nejedná ani o upravenou edici sport, která byla ještě "mírně" vylepšená, tak aby páni policisté byli opravdu nejrychlejší než zbytek motoristů na neupravených strojích

zima/2008
Dost bylo jezdění, nyní je motorka rozebrána, motor po GO (zajímavé je, že motorka jezdila a přitom jeden píst měl připečené kroužky a druhý na dvou místech vylomený a bez všech kroužků). Doufám, že během 1-2 let bude vše kompletní, blýskající se novotou a barvou ve slonové kosti.

jaro/2009
po dlouhých peripetiích je hotova již veškerá klempířská práce. Motorka byla spasována, aby následně byla nakonec opět kompletně rozebrána a pískována. Choulostivé díly byly obroušeny.

léto/ 2009
konstrukční části motorky a malé díly už jsou v novém laku. Na druhou stranu plechové díly, zejména tedy blatníky, nádrž a sidecar, ještě na nový kabátek čekají.

Problém mám s předními kluzáky, které jsou zkorodované do značně hloubky materiálu a nejsem si jist zda se ještě dají vybrousit pro chrom.. možná je budu muset udělat nové, protože staré nejsou k sehnání...

podzim/ 2009
tak rozhodnuto, kluzáky musím sehnat jiné a do té doby použiju náhradu z K-750 (uvidíme, jak dlouho bude náhrada náhradou
alternativně zkusím udělat nové z nerezu (tato cesta se posléze ukázala jako slepá ulička – sehnal jsem materiál, dílnu, kde by byly nahrubo vyvrtány, ale již nebyl nikdo, kdo by nové tlumiče nerezu uměl honovat)

Aktuálně leštím a brousím hliníkové díly a připravuji podklad pod chrom. Za měsíc by měl být též hotový lak zbývajících dílů.

leden/ 2010
Dodělán kompletně nový lak a chrom na všech dílech. Lak se povedl a je opravdu excelentní. Odstín linek se povedl až na podruhé – zajímavé je že jakákoli barva na světlém podkladu v odstínu slonové kosti mění odstín.
Motorka už je aktuálně na dvou kolech a téměř kompletní. Nejvíce mne potrápila kompletace zadního diferenciálu, ale už je též namístě a v chodu.

Únor/ 2010
Dodělány a seřízeny brzdy motorky a připojen podvozek se sidecarem.

Březen / 2010
Dodělána geometrie, natažena elektrika, namontováno odpružení sidecaru (2x listová pera s pojízdnými kluzáky s kůží)

Duben/ 2010
Motocykl hotov, najeto prvních 100 km
Je potřeba ještě hodně ladit, aby byla motorka spolehlivá jako káčko ale su štastné 8-)))
Jelikož je po GO i motor, zajíždím "pomalu".

7/2011 Motorka mi bez problémů odvezla nevěstu k oltáři a zpět

5/2012 Sehnal jsem konečně originální přední tlumiče - již jsou nachromovány a na místě

6/2014 Od posledního zápisu uplynuly dva roky a motorka bez větších závad slouží jak má.

Postřehy:
- vyšší spotřeba než u K750 (i přesto, že jsem namontoval stejné karburátory) jsem na 10-11l/100km (spotřeba oleje se drží dle výrobcem udávané normy 0,2l/100km)
- bylo nutné pro lepší startování a spolehlivost vyměnit zapalování s odstředivým regulátorem předstihu za novější typ

Jinak zatím jezdím bez závad

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Cake007
Cake007 napsal 16.04.19 v 21:42 10b.

Jedno ducho-NÁDHERA. Si macher

Miklasek
Miklasek napsal 09.01.17 v 02:58 10b.

Je prekrásna

karlos-transalp
karlos-transalp napsal 11.06.14 v 21:56

molotov
molotov napsal 16.01.12 v 20:31

Pěknááá práce. myslím že sem ti jí okukoval na sajdkár srazu.10b

Vlastags11
Vlastags11 napsal 25.05.11 v 08:32

Super, moc krásná motorka.

Více komentářů



TOPlist