renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Classic 350 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Limetkka
Vloženo 19.1.2025
Aktualizováno 20.1.2025
Zobrazeno 3 034x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


To jsem takhle v roce 2022 dostal od drahé polovičky k Valentýnu katalog motorek, ať si vyberou nějakou pěknou novou moderní motorku místo Guzzinky, s kterou jsem se loučil... A tam jsem ho uviděl...

Více fotografii

Motorka koupena od Motozem Brno - Skvělá! Ondra Balák je prostě Mr. Enfielďák:-D

Výška jezdce: 184 cm

První dojmy - Láska na první pohled, nastartování, vrknutí plynem i svezení!

Motorku bych doporučil pro - Toto není ani tak retro jako spíše neo-veterán, takže ideálně pro někoho, kdo by rád veterána, ale jako já si naň netroufne:) PS: Budu rád, najde-li se další "pacient" s podobnou motorkou na kratší vyjížďky, ale třeba i delší výlety;-)

Doplňky na motorce - Padací rám RE - co kdyby
Touring sedlo RE - určitě se vyplatí zaň připlatit (lépe se sedí, lepé vypadá)
Podsedlové pružiny RE - nefungují, ale vypadají skvěle)
Zadní nosič Hepco&Becker místo zadního sedla
Upravená kožená boční brašnička (řeším praktičtější náhradu)

Recenze

Vždy se mi líbily staré klasiky, ale nikdy jsem neměl "koule" na to si je pořídit - neumím "šroubovat". Pak jsem v katalogu uviděl tohoto Enfielda... a najednou vám srdce vypne mozek, všechny kritické a praktické myšlenky nakope do zádele a spláchne spolu s mozkem
Na brněnském Motosalonu (lépe řečeno tehdejším motovíkendu) jsem Classica poprvé spatřil naživo a posadil se, čímž se téměř rozhodlo! Navíc jsem měl možnost ho na akci přímo porovnat s Benellkou a Jawou, a RE jasně vyhrál.
Nicméně stále ve mě hlodal červíček nedostatku výkonu... Přeci jen dvacet koníků není kdovíjaké stádo... Takže jak byla možnost, vypůjčil jsem si z brněnského RE na víkend Meterora (stejný motor a základ), ať si motor vyzkouším. Jaké překvapení, že těch dvacet koníků stačí... Ono mě v sedle vlastně vůbec nezajímalo, kolik koní to má, a o tom ten motor je... Rozhodnuto!
Po vrácení Meteora jsem obratem objednal Classica v červeno-chromové variantě i přes upozornění, že se naň bude čekat. No budiž, říkal jsem si, příslib zhruba měsíce je ok, to se ještě aspoň část sezóny stihne. Nicméně týdny běžely, měsíce, pak Ondra volal, že je červeno-chromových nedostatek a asi až na jaře, ale že by měla být do měsíce k dispozici zelená... Zelená?! O té jsem vůbec neuvažoval, ale nakonec proč ne? Je to klasická "anglická" barva hodící se ke klasické motorce, a nejsou skoro vidět, tak aspoň nebude okoukaná... tedy zelená. A opravdu, do měsíce jsem si jel vyzvednout "indického gentlemana", a jak jinak než stylově, v retro bundě a otevřeném blembáku!



A jak jezdí?
na úvod je třeba říci, že to není motorka pro každého. Ono totiž záleží na přístupu. Pokud ke Classicu přistupujete jako k nové motorce, budete těžce zklamáni, protože prostě nejede. Avšak kdo k němu přistoupí jako k neo-veteránovi, bude nadšen. Aspoň já jsem Najednou totiž vše dává smysl! Převalujete si motorku ze zatáčky do zatáčky, kocháte se okolím, v duchu si počítate otáčky motoru líně se převalujícího pod vámi... a nic vás nemůže nas**t! A to je to největší kouzlo téhle motorky - je to dokonalý relax a odbourávač stresu, který Vás nikam nehoní, a jeli byste s ním na konec světa.
A protože i ergonomie a komfort jízdy je fajn, dá se tam tom jet fakt daleko:)
Po pěkných okreskách a jiných zapadlých šoustkách, kam byste se na "velké" mašině nikdy nevydali na průzkum... Ručičku krásného analogového rychloměru je ideální držet přímo vřed na 80-85km/h, kochat se, poslouchat bublání stojatého jednoválce...
A až někde zastavíte na kafe, pokochat se krásnými křivkami klasického motocyklu, kde je vše pěkně po staru u plechu:)



A teď něco praktického.
Motor:
Vzhledově i zvukově tento motůrek celkem mate tělem, a hádali byste mu spíše něco kolem půllitru objemu. Za mě jeden z nejhezčích současných motorů! Jedná se výrazně nadčtvercový motor (72x85,8mm), z čehož plyne i nízkootáčkový charakter motoru, kdy od cca 2.500ot/min máte k dispozici přes 90% krouťáku. Do vysokých otáček se moc nežene, ale vyloženě mu nevadí (kratší dálniční přesun tak je možný). Tady bych se zmínil o maximální rychlosti, která je na pětku elektronicky omezena na cca 125km/h, při nichž točíte cca 1000 ot. pod omezovačem, takže můžete udržovat maximální rychlost trvaleji bez nějakého "škození" motoru:) Motor poskytuje i slušný brzdný účinek, a při stáhnutí plynu si moc rád zabrlbá do laufu! Zvuk originálních výfuků (bez moderního "blobu" pod motorem) je mimochodem moc pěkný, tak akorát hlasitý i na dlouhé cesty:)

Brzdy:
Vpředu jeden dvoupístek, vzadu jednopístek, celkově slabší, ale vzhledem k povaze motorky a rychlostech, v nichž se pohybuje adekvátní. Při razantním brzdění je třeba použít obou brzd!

Podvozek a gumy
Překvapivě komfortní a jistý - opět vzhledem k rychlostem. Nicméně si troufnu říci, že podvozek by klidně snesl i výkonnější motor.
Gumy Ceat mě zatím příjemně překvapily, nekloužou ani na mokru, a zatím se nezdá ani nějaké větší opotřebení

Spotřeba:
Netuším, něco pod tři litry, neřeším
Super je ale rezerva, která je na více než 100km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 26.01.25 v 21:33

Limetka, kiv61

Tak ono se dá zapracovat i na Jawě, aby podstatně lépe držela stopu a brzdila. Zůstane jen problém, zvaný absence pátého kvaltu.

Druhá věc je, že ne každý, kdo se rád vozí na motorce, je ochoten zřídit si doma autonomní vývojářskou dílnu, to je potřeba mít na paměti.

Btw. vůbec nerozumím, proč třeba Jawa neudělala nějakou sérii s motokrosovým motorem dvě pade, který se montoval do Zetek pro americký trh. I kdyby na to dali dvojnásobnou cenu, lidi by jim utrhali ruce.

Limetkka
Limetkka napsal 26.01.25 v 20:03

kiv61:
Tuhost rámu, brzdy a průběh krouťáku je úplně jinde, což tu vyšší hmotnost, která není tak znát, více než vyvažuje Povinně má jen a pouze ABS a lambdu, nic, co by obtěžovalo
Targus:
Z výběru už moc nadšená nebyla

Targus
Targus napsal 26.01.25 v 10:28 10b.

Na tvou motorku ti kašlu!!!


!!! JÁ CHCI TAKY !!!
takovou polovičku, která by mi nosila motokatalogy a předvyplněné šeky!

TVL, tohle jestli dám přečíst své mámě, tak na mne vezme sekeru!


Z pohledu starého dědka - dobrá volba. Rozbít držku si můžeš i na Babettě, koně k tomu pořeba nejsou.
Tak ať se ti to hezky koulí!

kiv61
kiv61 napsal 26.01.25 v 00:54 5b.

Ok, je možná hezčí než třinda od Jawy, nemusím lít olej do benzínu, na druhé straně váží víc a má menší výkon než ta jawka.
K tomu všechny ty dnešní povinný elektronický číčoviny, které k pohodové jízdě na tomto typu motorky opravdu nepotřebuju ...

Za mne rozhodně ne ale ať slouží a dělá radost!

st11
st11 napsal 24.01.25 v 18:04 10b.

To je prostě pěkná motorka

Více komentářů



TOPlist