Typicky česká motorka která z vás udělá mistra v ,,rozborce a sborce" motoru...
Výška jezdce: 190 cm
První dojmy - Jede jak z praku -když jede
Motorku bych doporučil pro - Pro nostalgika pro kterého je to sen z mládí (viz já)
Recenze
Zatím jí vychytávám blechy, a vzpomínám na mládí když jsem nabyl přesvědčení že český motocykl je trójský kůň v chalupě, teď po 40ti letech poznávám že jsem se nemýlil
Targus> Tady je ,,problém" že ta vůle mezi těmi trubkami (nátrubek válce a trubka výfuku) je minimální cca 1/2 - 1mm na to aby se tam vlezlo cokoli na utěsnění ale dostatečně velká na to aby byl motor pos*anej od oleje
kocharowski
Jestli bych mohl - nesměle - něco k tomu utěsnění výfuku.
Bylo to uděláno tak, aby to bylo pohyblivé, protože kroska a motor vzduchem chlazený, což znamená vyšší tepelné deformace, než u vody.
Popíšu, jak jsem utěsnil spoj koleno - tlumič na pincku, který byl těsněn podobně.
Z výroby tam patřila azbestová šňůra, která "do tří vteřin" vypadla. Proto jsem TENKRÁT udělal z plechu tl. 1 mm "děravou misku" (prstýnek), jejíž vnitřní průměr pasoval na koleno a vnější průměr byl o maličko větší, než vstpní ústí do výfuku.
1/ Misku jsem nasadil na koleno,
2/ upevnil jsem výfuk,
3/ mezi koleno a tlumič jsem ncpal šroubovákem azbestovou šňůru,
4/ na tlumič jsem přirazil misku navlečenou na kolenu,
5/ misku jsem tenkrát zajistil proti pohybu vzad sponou na zajišťování gumových hadic
Ujiždělo to pořád, takže při druhém pokusu jsem výfukové koleno "odborně posmrkal" svářečkou, aby se spona měl o co zachytit.
Jediný problém - sehnat dnes azbestovou šňůru. V Hornbachu mají její náhradu, kterou prodávají k utěsňování dvířek do kamen na tuhá paliva.
Mnoh zdaru.
Napíšu to "po našimu":
O, motorka s televizora, cype!
Nádhera...
Ibedrich> dobrej koment - já teď řeším posunování kliky -pojížděla mě ke spojce až se opřela o karter a ozub primarem o víko -dvakrát jsem kvůli tomu tlačil domů -jednou tři a půl km -poklepal jsem ji vycentroval na radu jednoho staršího motokrosaře a -tlačil jsem znovu tentokrát jsem měl v nose a nejel daleko tak že jenom 1 km.rozebral jsem to a vymezil kvalitně že teď už nalevo ujet nemůže na pravo taky ne. Je tam Vape zapalko takže startuje dobře. Co jsem na tom jel těch cca 20min tak to jede jak z praku to jo ,mám ještě BMW 800GS a to je proti tomu pionýr, pokud to bude ok tak to snad bude jezdit -př.šavle jsem zrepasoval -vyrobil chybějící komponenty+vyměnil pružiny a olej,zadní taktéž ,jen mě štve utěsnění výfuku u válce je to jen nasazený trubka na trubce a sere tudy olej po válci a kartru-to bude chtít něco vymyslet. Jak psal kolega DejvGSR -mašina napadená kutilem -odstraňuji prasárny no.
Doplním své hodnocení. Motorka se nedala koupit normálně, tuším snad jedině přes Svazarm. Motorka byla olítaná, prošla několika majiteli a domácími kutili, posvařovaný rám, kartery, elektrika...všude ožvejkaný šrouby, Neoriginální díly... ale byli jsme z toho tenkrát vykulený. Nic podobného jsme nezažili. Však jsem na to šel z Pionýra, který deset let stál ve stodole a já ho ve čtrnácti letech nějak zprovoznil
Věřím, že nové kusy, nebo dobře udržované dobrým servisákem byly spolehlivé.