PROFIL MOTORKY

Honda CRF 450X (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tača
Vloženo 2.10.2019
Aktualizováno 31.1.2021
Zobrazeno 1 284x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ostré enduro od Hondy. Verze X je v podstatě rarita. Do ČR se běžně nedováží, ale pár se jich sem nějak dostalo. Naštěstí zbylo i na mě, a jeden dobře zajetej kousek se dostal do mé garáže.

Více fotografii

Výška jezdce: 194 cm

První dojmy - Při první jízdě jsem myslel, že umřu. Co ta motorka dělá, rychlost reakcí na plyn a spojku, to bylo něco neuvěřitelného. Protože jsem na CRF přešel ze staré Afriky, byl to o dimenzi jinej zážitek. Ale naučili jsme se spolu a i přesto, že je v každém ohledu lepší než já, je to ohromná zábava.

Recenze

Chtěl jsem ostré enduro, abych se naučil věci, které mi cenduro nedovolí. No a volba padla automaticky na Hondu. Jenomže sehnat Xko, to je jak shánět lék na rakovinu.
Naštěstí se zadařilo a kápl jsem i na slušný kus.
Je to ještě karbec, ale i přesto nemá problém v jakémkoliv počasí a teplotě, chytá vždy spolehlivě.
Postupem času jsem začal oceňovat průběh výkonu. V podstatě od volnoběhu je krásně lineární. Nikde žádný překvapení, ani zklamání. Dokonale čitelnej motor.
Podvozek je plně stavitelný, ale spíše crossově naladěný. Aby dobře fungoval na závodě, musí být jízda opravdu svižná. Pak se ale odvděčí, a na dorazech má pavučiny.
Poslední dobou jezdím na MX tratě. Je to pro mě jezdecky nevětší posun, a enduro tratí je málo... Xko tam proti kroskám trošku ztrácí. Jednat ti šílenci co na nich jezdí ty tratě umí, ale hlavně ta motorka je úplně jinak nastavená. Nejde jen o chod plynu, který je delší pro lepší dávkování, jde i o celkově měkčí podvozek, který má ale i větší flexi, nemluvě o rámu. Takže při těch rychlostech a skocích je ta motorka prostě pomalejší.
Brzdy jsou v originále slabší. Gumové hadice, a 240mm kotouč. Výměna za pancéřky a 270mm z ní udělala o skok zajímavější stroj.
Origo spojka-klasika lanko- byla taky nesmysl. Během jízdy se měnilo nastavení tam a zpět v závislosti na zahřátí spojky(stačilo chvíli skákat kládu, a skoro nešla vystavit, naopak při delší jízdě bez spojkování zase měla velkou vůli). Vše vyřešila hydraulika od Magury.
V 5500km se půlil motor, praskl doraz nakopávačky. Jen kus ohlého plechu a mohl zničit motor, kdyby se dostal mezi kola. Naštěstí vše dobře dopadlo. Po najetí 5500km, a 8 letech provozu byl motor jako nový! originální honování ve válci, vše měřitelné v mezích, nikde vůle ani úniky. Super mašina!

EDIT:Po zkušenostech ze tří sezón závodění v enduru a crosscountry jsem se rozhodl, že za jinou mašinu měnit nebudu. Dlouho jsem měl chuť koupit 2t 300ccm, ale pružnost a čitelnost čtyřtaktu, 450ka, která má síly vždy dostatek a podvozek mě nakonec s prvními většími úspěchy přesvědčily, že i na deset let staré větvi se dá zacvičit nějaká gymnastika.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
čuřil1
čuřil1 napsal 07.02.22 v 13:21 10b.

MachiCZ
MachiCZ napsal 18.06.20 v 19:28 10b.

Více komentářů



TOPlist