Jednoduchý stroj, intuitivní ovládání, překvapivá spotřeba s uspokojivým výkonem. Motor je traktor. A hlavně... je červená, takže se hodí do mého moto-vozového parku.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 600V Transalp: V cenové relaci žádný pěkný kus
BMW F 650: Příplatek za značku, méně atraktivní design, vodník
Aprilia Pegaso 650: Made in Italy, vodník
První dojmy - Jsem odkojený na třiapůle. První dojmy na jednoválu? "Tak už vím, proč se tomu říká kladivo". Co dál? "Hmm, ten zátah na 35 kW je lepší, než jsem čekal, ještě že neblbneš a nekupuješ si zalehávačku". No a nakonec... "uvidíš po pár tisíc kilometrech, jestli ti to opravdu sedne, nebo to pošleš dál".. No a sedla..
Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo ji bude chtít. Každý máme jiné preference.
Recenze
Než jsem měl moto, cejtil jsem se na choppráka.. Koupil jsem jako startovní motorku JAWU 350, přišel jsem na chuť zatáčkám a kochačka na chopperu byla pryč, ten si nechám na důchod.. No a nějak jsem si oblíbil silnice III. třídy plné výmolů, zatáček a nečekaných překvapení, občas zajet na louku a kochat se výhledem, no a k tomu je cestovní enduro ideální volba.
Chtěl jsem motorku, na kterou sednu a budu jezdit. Vybíral jsem z takového klasického výběru jako každý, ale došel jsem k závěru, že Freewind bude nejlepší volba - výkon do 35 kW, takže se bude líp prodávat a můžu ho půjčit bratrovi, který má A2. Vzducháč - míň věcí, který se můžou podělat a chtěl jsem Japonce.
Motorka je intuitivní - žádné záludnosti na vás při první jízdě nečekají. Řazení není extra přecitlivělé a nemá miniaturní krok. Podřazovat to chce s meziplynem pro lepší chod, na to si člověk přijde . Brzdy - jeden kotouč vpředu má dostačující brzdný účinek, zadni taková klasika. Spojka vydrží potřebné -v terénu je občas spojkování nevyhnutelné. Plyn - můžu za něj tahat v celém rozsahu a nezvedne se přední kolo. Chování v zatáčkách - s novými gumami si mohu dovolit hodně, se starými tam chyběla jistota, ale je to lehká motorka, takže v malých rychlostech se dají zvládat i velmi malé poloměry. Lehčí terén - překvapivě stabilní.
Motor - kdo na ni přesedne ze dvou a více válcové motorky, budou mu vadit vibrace. Pro mne je motor tím ale více čitelný a vím, co se mu přestává líbit. Charakteristika a průběh výkonu je lineární, v celém spektru otáček jede stejňě, jen se nesmí podtočit pod 3 tis. Otáček. Točení do vysokých otáček také nemá smysl, druhý dech nechytne a zrychlení nepřidá. Ideální je si užívat řazení a držet motor kolem 4 až 6 tisíc otáček.
Je to paráda, když se po cestě prohání taková zachovalá motorka. Samozřejmě 10 bodů.
Pro někoho "malá" motorka, ale...at' Ti dobře slouží.