Logo Rotobox Rotobox

Informace o značce

Slovinsko na svou velikost udivuje hned dvěma velmi známými firmami s tuningovým příslušenstvím špičkové kvality. Včele je jistě výfukářský gigant Akrapovič, firma Rotobox ale není nijak pozadu. Je v podstatě jednou ze tří, která ve světě nabízí karbonové ráfky a navíc vždycky vynikala vzhledem svých produktů.

Historie značky

Jestliže u většiny ráfků z tohohle exotického materiálu najdete tlustší paprsky než u běžných, Rotobox šel do extrému a u svých kol RBX2 použil ještě tlustší než všichni ostatní. Přes běžnější model Boost se teď firma pustila do druhého extrému, když představila ráfky s paprsky tlustými jen o málo víc než je drát motokrosového výpletu. Aby toho docílili, sáhli v Rotoboxu po technologii takzvaného kovaného karbonu. S tímto výrobním postupem přišlo v roce 2010 Lamborghini, které kvůli tomu spojilo síly s americkou značkou Callaway s cílem zjednodušit a zrychlit výrobu dílů z uhlíkových vláken. Při běžné výrobě se do formy musí ručně skládat a předtím pečlivě měřit a stříhat karbonová textilie, což je pracné a zdlouhavé. V případě kovaného karbonu se používá taková laicky řečeno pasta, kde jsou nasekaná uhlíková vlákna smíchaná s pryskyřicí. Ta se pak vlévá do formy, kde se pod tlakem vypéká. Díky tomu mohou vzniknout mnohem složitější tvary se zachováním požadované pevnosti a samozřejmě s nezbytnou karbonovou lehkostí.

Rotobox navíc u svých paprsků používá karbonové vlákno, které bylo původně vyvinuté pro použití v armádě (ostatně jaké ne, že?) a protože ne každému se mramorovaná struktura kovaného karbonu líbí, jsou kola standardně nabízena v kombinaci s klasickým karbonovým límcem ráfku. Tohle spojení dvou výrobních karbonových postupů je také dost unikátní. Pokud ale chcete celé kolo v „sekaném“ designu, není problém. Poslední inovací na těchto ráfcích je pětiúhelníkový prostředek kola držící cnc obráběný střed. Jestli u lehounce vypadajících kol čekáte ještě další váhový úbytek oproti ostatním kolům Rotobox, tak je to více méně stejné. Přední je o kousek těžší, zadní zase o chlup lehčí. Hovoříme tu ale o desetinách kilogramů. Ve finále pro symetrickou kyvnou vidlici dostanete celkovou váhu obou ráfků 6,78 kilogramů a pro jednoramennou 5,52. Že jsou to ušetřené kilogramy na nejdůležitějším místě asi ani nemusíme dodávat. Stinnou stránkou téhle parády je samozřejmě cena, když přední ráfek 17x3,5“ stojí 1395 euro, zadní v rozměru 17x6,0“ vyjde na 1885 respektive 2065 euro za jednoramenné provedení.

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist