Logo Motoforza Motoforza

Informace o značce

Historie značky

Za společností Motoforza stojí pan Zdeněk Sýkora, ovšem dnes už ten mladší, který firmu převzal od svého otce v roce 2006. V roce 2013 se Motoforza přestěhovala z výroby za Brnem do brněnských Židenic, kde probíhá výroba v několika rozlehlých dílnách. Zdeněk starší založil svou firmu hned po sametové revoluci, kdy se konečně začal naplno a oficiálně věnovat tomu, čím se bavil od 70. let. Na design měl „oko“ a rád si motocykly upravoval právě laminátovými kapotami vlastní výroby. Jeho kapotku na šestiválcovou Hondu CBX1000 mají ve firmě doteď a na ní krásně vidíte ten obrovský krok kupředu, který firma za desítky let svého oficiálního i neoficiálního fungování udělala. Pan Sýkora dělal kapotáže pro sebe i kamarády z brněnského motoklubu, závodili s nimi kdysi dávno třeba Karel Hanika st., Bohumil Staša ml. a jiní.

Dnes patří Motoforza do světové špičky, co se kvality i šíře portfolia týče. „Ostatní firmy se většinou specializují, nejčastěji na závodní motocykly. My děláme o dost víc, sportovní motorky, naháče, veterány, máme díly na více než 350 modelů motocyklů i na naše závodní auto a co se obsáhlosti nabídky týče, více toho má jen jedna firma z USA,“ říká dnes 35letý Zdeněk Sýkora. O vysoké kvalitě svědčí určitě i fakt, že si brněnskou společnost jako partnera pro dodávky závodních kapotáží a dílů do katalogu PowerParts vybrala již před lety rakouská KTM. „Spolupráce se sice na dva roky přerušila, ale jak přišel další z řady modelů a KTM si vyzkoušela jiné dodavatele, tak teď už pro ni zase pracujeme na novém projektu,“ usmívá se pan Sýkora. Motoforza dodává díly do německého Louise, za zmínku stojí také výroba kapotáží na české čtyřválcové legendy Jawa 350 nebo ČZ 350, projekt unikántního supermona KTM EVO2 z dílny Markuse Kramera nebo raritní GT bodykit pro legendární Hondu CRX druhé generace.

Více v tomto článku: https://motorkari.cz/a/r3t

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist