Informace o značce

MBK je francouzský výrobce skútrů se sídlem v Rouvroy (Picardy). Firma MBK je nástupnickou značkou po tradiční Motobécane (viz samostatná historie), odkoupené Yamahou.
Historie značky
K transformaci na MBK došlo v Orwellovském roce 1984, kdy Yamaha vstoupila jako ekonomický partner. Obnovená výroba se soustředila na skútry a mopedy a nutno říci, že MBK sehrála zásadní roli při prodejní explozi skútrů v Evropě. MBK se stalo lídrem trhu ve Francii, nejlépe prodávanou značkou i v samotné Itálii- domovině Vespy a svůj díl koláče si ukousla i na trzích v Německu, Belgii, Portugalsku, Řecku, Británii, Irsku, Rakousku, Španělsku a ve Finsku…
MBK používá techniku vyvinutou Yamahou a proto jsou si některé modely podobné k nerozeznání. Najdete zde dvojčata řady BWs, Neos, Xenter I mnoha dalších modelů.
Prodejním šlágrem se dlouhodobě stal MBK Booster (Yamaha BW´s, později X-over), osazovaný buď motorem 50 ccm, nebo 125 ccm.
Od roku 1989 drží Yamaha již 99% podíl ve firmě.
MBK používá techniku vyvinutou Yamahou a proto jsou si některé modely podobné k nerozeznání. Najdete zde dvojčata řady BWs, Neos, Xenter I mnoha dalších modelů.
Prodejním šlágrem se dlouhodobě stal MBK Booster (Yamaha BW´s, později X-over), osazovaný buď motorem 50 ccm, nebo 125 ccm.
Od roku 1989 drží Yamaha již 99% podíl ve firmě.
Jak šel čas:
- 1923: založená Motobécane
- 1924: vyrobený první model 175 CC.
- 1949: započala politika uplatňování nízkoobsahových motorů. Firmu to posunulo značně vpřed.
- 1951: Motobécane zřizuje pobočky v Saint-Quantin a v L´Aisne..
- 1974: Firma kupuje značku Velosolex.
- 1984: Zrod nástupnické firmy MBK s podporou japonské Yamahy
- 1989: Yamaha získává 99% podíl ve firmě
- 1999: Saint-Quentin opouští miliontý skútr MBK! V tom samém roce MBK dává na trh model Stunt a razí heslo: "Le scooter free ride" (nespoutaná jízda na skútru – volně přeloženo).
- 2000: MBK rozšiřuje nabídku o modely Ovetto 100, Nitro 100, Flame 125 a Doodo 125.
- 2002: do výroby přichází Kilibre 300.