Informace o značce

BMW a sportovní zážitky byly pojmy, které k sobě v poválečných desetiletích spíš nepatřily, ale ne všem Němcům to bylo jedno. A jedním z těch, pro které se zmíněná problematika stala osobní, byl Michael Krauser. Ten začátkem osmdesátých let napnul své díly, zapojil do akce domácí odborníky a vznikl svatý grál sportovně laděných přívrženců německé značky.
Historie značky
Nejprve ovšem něco k duchovnímu otci stroje, Michaelu Krauserovi. Ten se narodil v listopadu 1927 a po válce se vrhl na motorsport, ve kterém zaznamenal úspěchy jako sajdkárový závodník. Koncem padesátých let čtyřikrát vyhrál domácí mistrák, byl členem továrního týmu BMW a po konci aktivní kariéry měl sajdkárový tým na starosti. Bez toho, aby motorsport zcela opustil, začal v sedmdesátých letech vyrábět motocyklová zavazadla, které byly tak úspěšné, že se pro jednostopou bagáž staly v Německu téměř synonymem. První kufry vyloupl z vlastní formy v roce 1972, v nejlepších časech zaměstnával sedmdesát lidí a přesto, že nabízel výrobky pro více značek, jeho jméno bylo nejvíc spojené s BMW.
Zároveň tehdy pro reklamu i vlastní potěšení zesílil aktivity v závodním světě, kde se někdy objevoval jen jako sponzor a někde byla jeho účast hlubší. Například ve vytrvalostních závodech, kde získal spoustu zkušeností s technikou a když jich bylo dost, rozhodl se splnit si svůj sen, kterým bylo představení vlastního motocyklu. Konstruovat mašinu celou by ovšem bylo moc náročné a navíc měl Krauser už dost práce s výrobou kufrů, a tak se vydal cestou vývoje vlastního rámu pro použití existující techniky. A jaké jiné, než z BMW, kde měl letité konexe. V továrně mu nápad odsouhlasili a dodávce kompletního balíku fukčních komponentů z modelu R 100RS nic nebránilo.