-
24.3.2022 od Tosman911
Zdravím, budu rád za každou radu...
Při nastartované moto (+ rozsvícené potkávačky) jsem naměřil na baterii nějakých 12,6V, při zvýšení otáček, napětí klesalo na nějakých cca 12,3V (při 5 tisících ot.)
Při měření alternátoru mě na volnoběh (každá fáze podobně) ukázala kolem 20V a na 5 tis.ot kolem 50V.
Když jsem měřil regulátor ukázal mi multimetr na mínusovém pólu- fáze 1: 427, fáze 2: 420, fáze3: 417
a na plusovém- Fáze1: 415, fáze2: 423, fáze3: 418
Vím, že by se ty čísla neměli moc lišit, nevím jestli je tohle ještě v "toleranci"
V opačném směru diody nepropouštěli.
Zkoušel jsem regulátor měřit i na výstupu při zapnutém motoru ( až po tom jsem se dočetl, že je to chyba) a vylezla mě hodnota kolem 0,8V ( multimetr jsem měl nastavený na stejnosměrný proud)
Ještě mě zaskočilo to, že když jsem "propípával" - od regulátoru k baterii tak pípalo jak u + tak i - (na baterce), kdežto + na regulátoru pípalo jen u + nabaterii.
Díky za každou radu. Přeji všem co to dočetli až sem krásný zbytek večera
-
24.3.2022 od combust
1) jak je na tom baterka bez zátěže?
2) kolik to dává při nastartovaným motoru s vypnutými spotřebiči.
Jinak napětí těch diod v propustným směru je ok (pokud se jedná o mV).
Od mínusu na plus to pípalo ppod. protože jsi asi měřil diody v propustným směru nebo je možná v regulátoru dioda jako ochrana proti přepólování apod.Doplněno:
No, ty hodnoty napětí naprázdno jsou ok, jestli je baterka ok a světlo nejde jednoduše vypnout tak se ještě dá zkontrolovat jakej proud dá stator do zkratu viz. https://www.motorka...-soustavy-17909.html
Alternátoru u gs500 má mít cca 200W takže by měl stačit běžnej multimetr do 20A.
Pokud to bude dávat těch aspoň 7A tak to nejspíš bude špatnej regulátor (pokud máš regulovatelnej zdroj s proudovým omezením tak klidně můžeš zkusit při jakým napětí tyristory sepnou). Nejrychlejší je ale rovnou kouknout osciloskopem při jaký hodnotě to spíná když běží motor nebo prostě vzít zdravej regulátor a zkusit vyměnit a změřit (běžně to reguluje na 13,5 až 14.4-8V).25.3.2022 od combust
1) Baterie bez zátěže má 12.6V
2) No při startovací poloze na spínací skřínce se mi automaticky světla zapnou
To byli kabely která vedli od baterie k regulátoru. Kabely se dají rozpojit, aby se dal regulátor lehce vyměnit a já to měřil v té čokoládě která vedla k baterii. Regulátor byl odpojený.
Baterie by měla být v pořádku. Tu mě proměřili i v obchodě specializovaném na auto / moto baterie.25.3.2022 od Tosman911
1) Baterie bez zátěže má 12.6V
2) No při startovací poloze na spínací skřínce se mi automaticky světla zapnou
To byli kabely která vedli od baterie k regulátoru. Kabely se dají rozpojit, aby se dal regulátor lehce vyměnit a já to měřil v té čokoládě která vedla k baterii. Regulátor byl odpojený.
Baterie by měla být v pořádku. Tu mě proměřili i v obchodě specializovaném na auto / moto baterie.25.3.2022 od Tosman911
1) Baterie bez zátěže má 12.6V
2) No při startovací poloze na spínací skřínce se mi automaticky světla zapnou
To byli kabely která vedli od baterie k regulátoru. Kabely se dají rozpojit, aby se dal regulátor lehce vyměnit a já to měřil v té čokoládě která vedla k baterii. Regulátor byl odpojený.
Baterie by měla být v pořádku. Tu mě proměřili i v obchodě specializovaném na auto / moto baterie.25.3.2022 od Tosman911
-
25.3.2022 od Pedl
Není na škodu prolézt úplně všechny konektory, pojistky, patice a pročistit Kontaktolem nebo WDčkem, párkrát spojit a rozpojit, ať se zbavíš přechodových odporů. Můžeš tak klidně získat půl voltu k dobru.
Doplněno:
Dík tohle taky zkusím.
25.3.2022 od Tosman911
Dík tohle taky zkusím.
25.3.2022 od Tosman911
Dík tohle taky zkusím.
25.3.2022 od Tosman911
Dík tohle taky zkusím.
25.3.2022 od Tosman911
Dík tohle taky zkusím.
25.3.2022 od Tosman911
-
27.3.2022 od zdenysrx6
https://www.motorkari.cz/tema/?t=124432
Doplněno:
podle toho jsem postupoval
30.3.2022 od Tosman911