-
10.1.2020 od stenlijawa
Může mi prosím někdo objasnit princip funkce dvou plynových lanek ? Při otočení plynem jedno lanko otevírá klapky v karburátoru, ale jakou funkci má to druhé lanko ??? Při demontáži jsem ho vytáhnul z bowdenu. přetržené, zoxidované, takže bylo nefukční několik tis. km. Já sám najel cca 3 tis. a mašina šla jak z praku, nijak se to na jízdě, ani akceleraci neprojevovalo. Ještě jsem nerozebral rukojet, možná pak budu chytřejší, zatím to nechápu,ani nevím jak na výměnu. Poradíte ? Díky moc.
-
10.1.2020 od JáLis
Jeho funkce je v podstatě bezpečnostní, je hlavně u silných motorek, aby bylo možné ubrat plyn v případě prasknutí pružiny, která obvykle plyn ubírá.
-
14.1.2020 od jawakain
Druhé lanko zatvára klapky, ako už vyššie písali, správne písali. Teoreticky ho nepotrebuješ, kým sa ti klapky nezaseknú. Prasklá pružina, zarazený predmet v pákovom prevode plynu ( čudoval by si sa, je to možné), alebo jednoducho bordel a pridieranie plynu.
Je dobré ho mať, odporúčam opraviť (vymeniť skôr), rovno obe.
Svokor jedno jaro mal pocit, že má akési vyššie voľnobežné otáčky, šteloval kolečkom, šteloval, nešlo to, keď rukoväťou ubral padli, keď pridal, opäť stúpli a ostali vysoké...
Po zhodení nádrže sme našli chcíplu myš medzi karbecmi
A vieš si predstaviť, čo by sa stalo, až by nemal deceleračné lanko a myš by sa nadobro zasekla u plného plynu na ceste pred zákrutou?
Nepekná predstava...