-
14.8.2019 od metylovjan
zdravím, při startování pomoci starteru jde nahodit motor jen při plném nabití baterie. V čem by mohl být problém - starter, CDI, nebo cívka, či případně něco jiného?
-
16.8.2019 od Rubini
Ahoj, pravděpodobně mluvíš o starším kousku. Zkušenosti mám jenom se staréry z aut a starších 10ti let.
Když jsou opotřebované uhlíky, startér se vetšinou přestane točit a pak už nereaguje.
Vůle v ložiskách zase zařídí, že se rotor začne dotýkat statoru ("lepí") a zdá se, že startér nemá výkon, rapidně poklesnou otáčky. To by mohlo být ono. Ale také přivod elektriky ke startéru s přechodivými odpory ve spojích se tváří teměř stejně. Tam ale stačí jednoduše změřit napěťí přimo na startéru. Mělo by bej hodně blízko tomu na baterce. Oboje při startování. Záměrně nemluvím o spínací cívce, ta asi u moto bude nahražena normálním relátkem, na rozdíl od auta. Tam je to o těch přechodovejch odporech. Na výstupních kontaktech nesmí být při startu téměř žádné napětí.
Ty mechanický závady zjistíš pouze demontáží, což by neměl bejt na moto problém. Uhlíky i ložiska, jsou většinou normovaných rozměrů a sehnat se dají lehce.
Ať se daří....