starter

Odpovědí (1)
  • 0

    16.8.2019 od Rubini

    Ahoj, pravděpodobně mluvíš o starším kousku. Zkušenosti mám jenom se staréry z aut a starších 10ti let.
    Když jsou opotřebované uhlíky, startér se vetšinou přestane točit a pak už nereaguje.
    Vůle v ložiskách zase zařídí, že se rotor začne dotýkat statoru ("lepí") a zdá se, že startér nemá výkon, rapidně poklesnou otáčky. To by mohlo být ono. Ale také přivod elektriky ke startéru s přechodivými odpory ve spojích se tváří teměř stejně. Tam ale stačí jednoduše změřit napěťí přimo na startéru. Mělo by bej hodně blízko tomu na baterce. Oboje při startování. Záměrně nemluvím o spínací cívce, ta asi u moto bude nahražena normálním relátkem, na rozdíl od auta. Tam je to o těch přechodovejch odporech. Na výstupních kontaktech nesmí být při startu téměř žádné napětí.
    Ty mechanický závady zjistíš pouze demontáží, což by neměl bejt na moto problém. Uhlíky i ložiska, jsou většinou normovaných rozměrů a sehnat se dají lehce.
    Ať se daří....

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist