-
5.2.2018 od Vorel14
Po 20 letech klidu připravuji na TP Pionýra z roku 1970. Při opravě nefunkčnosti světel a bzučáku běžel Pincek na volnoběh, po několikátém /10x/ startu a běhu vždy asi 1 min.se objevila na zemi louže /asi5 ml / oleje pod výfukem v místě napojení zahnuté trubky do tlumiče výfuku. Olej je také v celém výfuku a kape v předu, kde je vadné těsnění i zezadu na konci tlumiče.
Musí to být olej z převodovky a je to určitě únik výfukem, spodek /břicho/ motoru je suchý.
Jak se může dostat olej z převodovky do válce ?
Čeká mě asi půlit motor ?
Děkuji za radu. KarelDoplněno:
Děkuji všem co mi pomáhají s vyřešením problému. Převládá názor, že to není olej z převodovky. Prohnal jsem proto Pincka asi 2 km po silnici a postavil na stojánek a žádný olej se pod strojem neobjevil, z převodovky kontrolním šroubkem vytéká olej a zdá se že zde neubyl.
Pokusím se tedy zvládnutí TP a na jaře po delších jízdách budu provádět kontrolu oleje v převodovce.
Děkuji Karel6.2.2018 od Vorel14
-
5.2.2018 od Medved
Kdyby prisaval olej z prevodovky, tak by to hulilo jak trefeny letadlo. Je to spis tim, ze to nechavas behat na volnobeh a olej ze smesi nestaci shoret. Kolik mazes? A jaky olej?
-
5.2.2018 od Eastrider
No nazdar !
Takže ako bolo spomenuté, na voľnobehu to tam nahromadí a keď sa nevypáli, nájde si cestu von - vytečie.
A teraz k otákam :
- nemusí to byť prevodový olej. Najskôr ten nespálený M2T
- olej z prevodovky sa dostane do valca cez gufero pod primárním kolieskom, teda do kľukovej skrini a cez prepúšťací kanál hore nad piest do valca.
- polenie v tomto prípade (ešte) nie.
Aj keď mnohí preklínajú M2T, ja ho rád (Jawa 350/639) -
5.2.2018 od 68732
záleží kolik můžeš, 10 x minuta na místě je dost, pořádně fichtla prožeň ať se to vyfluše ven
-
5.2.2018 od jarka49
myslim že kdyby to přisávalo olej z převodovky tak to bude hrozně čudit a asi by ti neběžěl pincek na volnoběh. Napadlo mě , nemuže to být karbon z výfuku s kondenzátem vody?
-
6.2.2018 od grooll
Taky bych jej prohnal, tolik oleje přes spalovací komoru tak rychle neprojde, spíš bych tipl že za těch dvacet let natekl obsah nádrže přes karburátor do klikové skříně, benzín se odpaři a olej zůstal. Potom to při nakopávání bleje všechen ten olej z podpístu do výfuku..
-
7.2.2018 od AresMlok
Pokud v klikovce vznikne správná hladina 2T oleje či případně ekosračky z např. N95, tak motor v žádném případě nepůjde nastartovat. Přisávání převoďáku končí zadýmováním a suchou převodovkou, ale jede to. Kapající mazut z výfuku je způsoben studeným motorem. Stačí řádně prohnat a je sucho.