Retro garáž už je skoro plná

Čtvrtá Retro garáž byla opět větší co do počtu prodejců a vystavovatelů, návštěvníků i doprovodného programu.

Letos prvně proběhly hned dvě Retro garáže, jedna jarní na konci března a druhá podzimní o právě uplynulé sobotě. Jestli se někdo obával, že dvakrát za rok burza fandy veteránů a klasických strojů do Lysé nad Labem nepřitáhne, mýlil se. Zatímco na jarní akci dorazily čtyři tisícovky návštěvníků, tentokrát jich podle organizátorů přijelo ještě o pět set více. V obou případech jde o nárůst proti předchozím ročníkům. A bylo to znát, v čase největší „špičky“ se před výstavištěm v Masarykově ulici tvořily dlouhé fronty ke kasám a uvnitř výstavních hal jste se prodírali pomalu jako při jarním Motosalonu. Nutno dodat, že do areálu se dá dostat také vchodem z Čapkovy ulice, kterého využívá stále nepoměrně méně návštěvníků.

Jak za organizátory říká Pavel Kočí: „Uvažujeme nad prodloužením otvírací doby až do podvečerních hodin nebo udělat akci dvoudenní. V obou případech ale musíme mít jistotu, že nám prodejci neodjedou po obědě, jak jsou zvyklí z jiných burz. Uvažujeme také nad variantou, že by se v sobotu odpoledne někteří prodejci obměnili. Příštího ročníku se to ale nejspíš ještě týkat nebude.“

Na počtu návštěvníků se negativně nepodepsal ani fakt, že organizátoři museli Retro garáž o týden posunout, protože do původního termínu se „vecpala“ celostátní výstava Chovatel. Tak došlo k několika zmateným situacím, kdy se návštěvníci u pokladen domáhali vstupenek právě na výstavu drobného zvířectva. Jeden zahraniční návštěvník změnu programu zjistil dokonce až na ploše. Faktem je, že to alespoň vysvětluje, proč mezi prodejci veteránského haraburdí postával pán s přepravkou s párkem chovných králíků.

Počet vystavovatelů a prodejců také narostl. Hned od vstupu bylo zřejmé, že tentokrát zabrali všechny venkovní plochy včetně dřevěného přístřešku na dolním „nádvoří“ nebo plácků za halami. Co mě osobně těší, stále jde v drtivé většině o prodejce veteránských dílů ať už v původním stavu nebo replikových, motoristických doplňků, literatury a vůbec veteše, která k motorismu patří. Toho nemotoristického bylo v Lysé minimum.

Z prodejního a vystavovatelského hlediska se zdá výstaviště prakticky naplněné. Vlastně zbývá poslední plocha, kterou je horní patro pavilonu „A“, které bylo dosud nevyužíváno. Už na jaře ale zřejmě obsadí Retro garáž i to. „Chtěli bychom tam udělat třeba nějakou tematickou výstavu motocyklů nebo umění spojeného s motorismem,“ přibližuje plány Pavel Kočí.

Psal jsem to už na jaře a zopakuji to i tentokrát. Poslední dobou kam postavíte stánek Jawy, tam si na nezájem stěžovat nebudete. Týnecká fabrika tentokrát přivezla do Lysé novou třístovku, kterou v licenci vyrábí indická Mahindra. Zástupci Jawy tak permanentně odpovídali na dotazy, jak to vypadá s homologací pro tuzemský trh? Dělá se na tom, do konce roku musí být podána žádost a pak má ministerstvo tři měsíce na vyřízení. Takže v březnu by mělo být jasno. Kolik to bude stát? Předběžně kolem sto padesáti tisíc. A co Pérák, který teď Indové představili? To je zatím koncept, ale jakmile bude v sériové výrobě, budeme mít zájem, aby se prodával také u nás. Problém je, že kvůli změně na motoru bude muset také projít homologací. Více o nové indické Jawě se dočtete zde.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Čím si Retro garáž snaží vybudovat jméno, jsou aukce a tomboly. Tentokrát šly do dražby tři motocykly – Jawa 555, Jawa 20 a Jawa 632. V různých stavech, všechny pojízdné, dva s přepsatelnými doklady a všechny od jedné koruny. O aukce byl enormní zájem a že se nechali dražitelé strhnout atmosférou je zřejmé z konečných cen. Pařízka s odhlášenými papíry nový majitel vydražil za 19 500 Kč, Pionýr šel za 15 000 Kč a 632 stála nového majitele 32 000 Kč. Příští rok už by do akce mohlo jít pět strojů a cílem pořadatelů je, aby si časem lidé sami přihlašovali svoje stroje do dražeb.

Neméně atraktivní je tombola. Za dvacku jste mohli vyhrát zajímavé ceny, jako třeba poukázky do renovačních dílen, helmy kokosky, smaltované cedule nebo originální plakáty Jawy. Hlavní cenou pak byla Jawa 05 Pionýr.

Čtvrtá Retro garáž toho nabídla zase o trochu víc. Nejinak by tomu mělo být opět na jaře příštího roku. Tak snad už bude opravené i parkoviště, které tentokrát komplikovalo parkování u areálu výstaviště.

Autoři článku obdrželi prémie 1 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):


TOPlist