Moto Test Camp 2020 na začátku června: Testování pro veřejnost s desítkami motorek různých značek

Tohle nebude akce pro chronické ojížděče všeho. Moto Test Camp 2020 je první akcí svého druhu, kde si skuteční zájemci o koupi nového motocyklu budou moci porovnat stroje různých značek. Kdy, kde a za jakých podmínek?

Když se člověk rozhoupe ke koupi zbrusu nového motocyklu, tak je to prostě událost! Nejdůležitější je vybrat správně „na první dobrou“. S výběrem vám určitě pomůže sledování testů, konzultace s kamarády, prodejce na showroomu… Avšak nic z toho nedokáže nahradit vlastní pocity a vlastní zážitky z jízdy, které jsou jednoznačně rozhodující. Jenže když si vybíráte z motocyklů třeba tří značek, znamená to objezdit troje demo dny většinou ve třech úplně rozdílných částech republiky ve třech různých termínech. Na tohle má čas a možnosti jen málokdo z nás. Tenhle problém by vyřešila jedině společná testovací akce více značek, přímí konkurenti na jednom místě a v jednom datu. Z jedné motorky slezete a za čtvrt hodiny lezete na druhou. Srovnáváte pocity, jízdní vlastnosti, akceleraci… Tohle teď už to není ve stádiu zbožného přání, teď už je to realita! Moto Test Camp 2020 se koná o víkendu 6.-7.června 2020 v pomyslném průsečíku tří krajů – Pardubického, Olomouckého a Jihomoravského. Pro více aktuálních informací jsme vyzpovídali dvojici hlavních iniciátorů akce, Adama Žerta (Faber Moto, šéf motocyklové sekce SDA) a Ondřeje Hrůzu (Meteor Motor Tech CR).

Pánové, kdy a jak ta myšlenka vznikla?
Ondřej: To si pamatuji celkem přesně, na večírku u příležitosti vyhlášení ankety Motocykl roku 2020 někdy před půlnocí. Za asistence šedé Rulandy a Dušana z Interphonu, který ji naléval. A proč? Protože nám dovozcům to prostě všem dávalo smysl. V posledních letech jsme toto téma mnohokrát načali, ale termínově se to prostě vždycky rozcházelo. Ale teď není jediný motosraz, jediné závody, takže bylo na čase to zkusit zrealizovat. Našli jsme podporu a zájem u ostatních partnerů a projekt Moto Test Camp se najednou stal realitou! Ale zase abychom tady netvrdili, že jsme objevili Ameriku… V zahraničí se podobné akce konají už dlouho a u nás velmi podobný koncept už mnohem dříve představily třeba holky z Evil Teamu pořádající srpnový Ladies Ride Camp. Jenže na ten má mužská část populace vstup přísně zakázán!
Adam: Pokusili jsme se dostat na jedno místo co nejvíce předváděcích motorek od co nejvíce výrobců tak, aby měl každý zájemce o koupi nového stroje možnost vyzkoušet si na vlastní kůži, co mu opravdu sedí. Myslím, že se to povedlo nad naše původní očekávání. K dnešnímu dni máme potvrzeno skoro 50 testovacích motocyklů – vesměs letošních novinek – od devíti značek: Honda, Kawasaki, Aprilia, Indian, Harley-Davidson, Triumph, MV Agusta, Moto Guzzi a Vespa. Něco podobného tu opravdu ještě nikdy nebylo.

Takže kromě toho, že se bude hodně jezdit, připravujete vlastně něco jako veletrh na zelené louce?
Ondřej: Spíš takový „kapesní“ veletrh, ale je fakt, že i tahle myšlenka by se dala do budoucna rozvést. Myslím, že by se na ni spousta obchodníků chytla. Každopádně jedinečná příležitost nevidět motocykly pouze jen jako výstavní exponáty, které se pětkrát za den leští, ale poslechnout si jejich zvuk, vidět je v akci a samozřejmě vyzkoušet. A s jarní výstavou to samozřejmě propojené je, protože jedním z partnerů akce je veletrh Motosalon. Tentokrát to bude všechno hodně specifické. V jediném možném termínu, kdy jsme schopni akci zrealizovat, jsou ještě povoleny pouze akce do 300 lidí na jednom místě. Proto nemůžeme akci otevřít a udělat z ní úplně veřejnou událost, jsme nuceni mít základnu v uzavřeném areálu, ve kterém bude počet lidí hlídaný podle vládních nařízení.
Adam: Když končila letošní výstava v Brně, tak jsem se koukal kolem sebe, kolik je pro prodej jedné motorky nutné postavit stánků. Kolik parády je potřeba, jež se se zavřením výstaviště obratem demontuje a často i rovnou vyhodí. A přitom barva koberce houby rozhoduje o tom, jak se komu na motorce sedí, jaké budí emoce, jak konkrétnímu člověku sedne. Samotné brněnské veletrhy dlouhodobě tlačí to, aby na Motosalonu šlo testovat, ale výstava je v březnu a lidí je tam moc, aby se dostalo na všechny. Proto jsme se v partnerství s BVV dohodli na tomto pilotním ročníku. Motorkářský trh je extrémně segmentovaný a o konečné koupi rozhoduje nejen to, jak se motorka vystaví, ale hlavně jak jede, jaké budí emoce při jízdě, jak zní. A to se při statické prezentaci předvádí blbě. Takže jsme si říkali – co kdybychom pro lidi vážně zvažující koupi nachystali možnost si pořádně vybrat? Co kdybychom výstavu, která je spíše o budování povědomí, doplnili akcí, která je o budování vztahu? Nevylučuje se to. Jen je to další chybějící článek, který zkoušíme doplnit.

Akce jsou stále zakázány, respektive počet lidí na jednom místě je limitován číslovkou 300. Nebojíte se, že se to zvrhne?
Ondřej: Jasně, že bojíme. Vlastně na pravidelných schůzkách organizačního týmu v posledních dnech neřešíme nic jiného, než tenhle „problém“, který bychom za jiných okolností všichni brali jako jednoznačné pozitivum a přidanou hodnotu. Jak už jsem řekl, žádné akce nejsou a doteď byl pomalu problém potkat se legálně někde u otevřeného okýnka, nabízejícího nealko a párek v rohlíku. Motorkářů jsou plné silnice a všichni hledají vhodný cíl pro vyjížďku. Očekáváme, že společná testovací akce přiláká stovky zvědavců. Navíc se koná v místě, které je plné motorkářů a motorek každý víkend, tedy i v době, kdy se tam žádná organizovaná akce nekoná. Proto jsem nucen rezolutně upozornit a zdůraznit, že Moto Test Camp 2020 je primárně určen pro omezený počet zájemců, kteří se registrují dopředu a tím pádem mají garantovaný vstup-vjezd do areálu a samozřejmě testovací jízdy na motocyklech, které si sami předem vyberou. Je nám opravdu líto, ale jinak to za současné situace opravdu udělat nelze.
Adam: S přípravou jsme začali ve chvíli, kdy byl výhled, že povolí akce jen pro 50 lidí. Včetně obslužného personálu. Takže bylo jasné, že jestli má vzniknout akce, tak musí být jen o testování bez doprovodného programu a jen pro vážné zájemce. Takže testování motorek pro zájemce je na prvním místě. Žádné kapely a soutěže v pití piva na čas rozhodně nečekejte.

Takže jaká jsou základní vstupní data pro zájemce?
Adam: Ač velmi neradi, museli jsme asertivně nastavit cenu vstupenky na akci na 2500 Kč. To je částka, kterou zaplatí málokdo, kdo se chce prostě jen přijet o víkendu povozit, ale rád ji zaplatí ten, který si chce opravdu nový motocykl vyzkoušet a najednou má jedinečnou možnost. Za svoje peníze má garantované 3 jízdy na motocyklech, které si zarezervuje dopředu v časech, které si sám vybere. Jízdy budou u většiny sportovních a sportovně-cestovních motocyklů naprosto individuální na předem určené trase. Délka jedné jízdy je 45 minut. Žádné ze zúčastněných motocyklových značek vůbec nejde o to na akci vydělávat. Prostě jen chceme dát prioritně šanci všem, kdo zcela vážně uvažují o koupi nového stroje a potřebují si ho před tím vyzkoušet. V případě, že se účastník akce nakonec rozhodne pro koupi některého stroje od firmy, která je pořadatelem akce, má navíc nárok na speciální slevu při koupi motocyklu až 10 000 Kč, která platí opět pouze pro účastníky akce. Takže myslím, že nabízíme opravdu hodně.
Ondřej: Řešili jsme to dlouho a snažili se vymyslet pro účastníky maximální komfort. Standardní demo jízdy jednotlivých značek trvají většinou cca 20-25 minut, proto jsme tento čas zdvojnásobili. Budeme mít svoje lidi po trase, významnou podporu a asistenci Policie ČR. A hlavně dostatek personálu, aby se mohli účastníci na vše zeptat a mohli jsme jim věnovat potřebný čas, kterého je na veletrhu Motosalon prostě strašně málo. Kdo bude chtít, může jezdit prakticky celý den. Je nám jasno, že všechny demo motocykly nebudou vytíženy na sto procent, takže každý, kdo bude mít zrovna volno, si může dále vybírat z motocyklů, které nejsou rezervované.

Jak těžké bylo se dohodnout mezi jednotlivými konkurenty?
Adam: Já se jako konkurence necítím. Každý, kdo jezdí o víkendu na Harykovi, může jezdit přes týden do práce na Vespě. Kdo začne na dovezené ojetince, se po rozježdění podívá po něčem silnějším a naopak divoši si po pořízení rodiny pořídí klidnější klasiku. Pro mne je zásadní, aby lidi nevybírali jen podle časopisů, ale sami udělali vědomou volbu, co komu sedí. Pak budou spokojení a budou značce loajálnější. A spokojené a loajální zákazníky chceme všichni.
0ndřej: Vidíte, že jsme se dohodli. A myslím, že to vůbec nebolelo. Taky si myslím, že jsme všichni dobře pochopili, že je doba těžká pro všechny a vzájemným soubojem nezmůžeme nic. Naopak spoluprací, celkovou podporou trhu s motocykly a hlavně podporou jezdění na motorkách můžeme dosáhnout mnohem více! Všichni jsme zvědaví, jak to dopadne a jaký bude zájem. Pokud zájem bude a lidé akci tohoto formátu uvítají, věříme, že se z toho stane tradice, kterou dokážeme zopakovat každý rok.

Kde se akce bude konat?
Adam: Jsme s Ondrou z Indianu, Jirkou Smolou z Kawasaki a Zdenkem Hönigem z Harleye Brňáci. Takže jsme od začátku věděli, že připravit „nultý ročník“ v tak šibeničním termínu dokážeme pouze v místě, kde to dobře známe a dokážeme tak eliminovat spoustu komplikací předem. Zároveň jsme chtěli najít místo, které bude dobře dostupné pro zájemce z celého regionu Morava. Samozřejmě jak říká Ondra, akce nám všem dává smysl a všichni tomuto konceptu věříme, takže pokud se povede, rádi bychom v letních měsících udělali ještě českou variantu v místě dobře dostupném třeba pro zájemce z Prahy, Plzně, Chebu, Klatov, nebo Liberce. Legislativa bude umožňovat větší počet lidí a tím i větší počet značek a demo motocyklů
Ondřej: Příprava byla záživná. Myslím, že v posledních týdnech najela většina z nás na motorkách víc kilometrů, než jindy třeba za polovinu sezóny. Vyzkoušeli jsme mnoho variant tras a umístění akce, od letiště ve Vyškově až po Masarykův okruh. Vítězem se stala severní část Drahanské vrchoviny. Dobrý asfalt, velmi přehledné zatáčky, technické i rovné úseky. Jako základní tábor bylo vybráno Rekreační středisko Protivanov, odkud půjde testovací okruh směrem Plumlovská přehrada.

A vaše očekávání?
Adam: Počet účastníků je přímo závislý na počtu motorek, které nabídneme. Každý účastník se sveze nejméně 3x na 45 minut. Ale pokud bude mít chuť, může se svézt klidně třeba 6x. Patnáct minut z každé hodiny zbývá na přípravu a seznámení se strojem. Za 3 hodiny bychom tak svezli na 50 motorkách maximálně 50 lidí, ale to by musela jezdit každá motorka nonstop. Realisticky bude velký úspěch obsloužit celkově 80 lidí za den. Proto je i cena vyšší, abychom primárně uspokojili všechny zájemce, kteří se právě rozhodují a potřebují v tom zásadně pomoci.
Ondřej: Za mě to byla maximální snaha, abychom tam měli všichni co nejvíce demo motocyklů a účastníci si tak odvezli co nejvíce zážitků a zkušeností. Anebo ještě lépe, aby si mohli říct už na akci říct: „Tak to je ona. Rozhodnuto; tuhle beru!“.

Takže co vzkazují zástupci organizačního týmu zájemcům?
Adam: Přijeďte a pojďte si to s námi užít. Připravit akci tohoto kalibru dává opravdu hodně práce. Využijte jedinečné možnosti, která nemá v našich končinách obdoby a hlavně zvýhodnění cen, na kterém jsme se všichni dohodli. Protože tato zvýhodněná nabídka platí pouze pro účastníky akce.
Ondřej: Je to asi nejrychleji upečená akce, kterou jsem kdy v životě zažil. Včera jsme pustili informace na veřejnost. Takže pokud vás to zaujalo a chcete vědět vše potřebné, mrkněte na www.mototestcamp.cz. Co je nejdůležitější, už teď se tam můžete zaregistrovat jako zájemci. Vytvořit rezervační systém na jednotlivé demo motocykly bylo dost složité, bude spuštěn během pár dnů. Takže pokud jste ve stádiu, že nevíte, která je ta pravá, Moto Test Camp 2020 a naše týmy vám tento problém vyřeší.

Autor článku obdržel prémii 1.5 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):


TOPlist