kawasaki_good_times_tour2




6+1 statečných aneb podzimní sraz Royal Enfield

Podzim, to je čas, kdy se houfně uzavírá sezona a pro mnohé je to poslední jízda v sedle svého oblíbeného stroje. Nepříliš vídané motocykly a jejich jezdci byli k vidění na podzimním setkání majitelů nefalšované „Anglie“, vyráběné v Indii a nesoucí název Royal Enfield.

I když se rodina těchto specialistů snaží o rozšíření, nejde to tak rychle vpřed jako u jiných značek. Tam, kde se jinde počítá na stovky, jsou to zde desítky, a tam kde na desítky, jsou to zde jednotky. Není proto divu, že i přes velkou snahu pražského výhradního prodejce motocyklů Royal Enfield se podzimního srazu zúčastnilo pouhých šest motocyklů s celkem osmi osobami v jejich sedlech.
Neplatí to ale vždy, třeba na letošním jarním setkání byli snad všichni, kterým stojí tento kouzelný jednoválec v garáži. I tak to ale byla pouhá pětadvacítka motocyklů. Budiž ale omluvou, že do této podzimní deštivé a chladné soboty se chtělo opravdu těm nejzapálenějším. Říká se tomu zdravé jádro. Tristní situací, kdy se ráno v 8.30 h objevily před obchodem v Roháčově ulici pouhé tři motocykly, nesl majitel firmy Moto Classic, Tomáš Černý, celkem statečně, vždyť cestou byla šance na připojení dalších členů.
Nechyběl Vašek Houfek, majitel málo vídané třistapadesátky, který si ji před dvěma lety přivezl po ose přímo z Indie. Připočítáme-li k tomu časté využití, není divu, že jeho tachometr překročil už 25 000 km. Ale ani nedávno koupený stroj pana Hynka Tomana, který se též dostavil před prodejnu, se nemusí stydět, a to jej jeho majitel využívá jen příležitostně. Trojici doplnil zmíněný Tomáš Černý na černém novinářském stroji, zatímco mým úkolem bylo ze sedla ixkové „dvácy“ Yamahy sledovat celou akci až do jejího podkrkonošského závěru. Po deštivém průjezdu Prahou následovala cesta po okreskách do Mělníka, kde se k nám už v opravdu pěkném slejváku připojili otec a syn Jelínkové, kteří dorazili z Roudnice nad Labem.
Dalším srazovým místem je Mladá Boleslav. Připojením dvou motocyklů je enfieldovská rodina pro tentokrát kompletní. Tak tohle Tomáš Černý opravdu nečekal, ale tak třeba příště.
Vždyť z řidiče dvanáctiválce značky Jaguár, který nás od této chvíle doprovázel se vyklubal vážný zájemce, tak třeba příště už bude o jeden stroj více?!? Ale i teď už je to lepší. Díky dvěma motocyklům se naše skupina rozšířila hned o tři členy. Manželský pár, sedlající červený jednoválcový stroj je z Děčína, což je pasuje do role nejvzdálenějších účastníků a skupinku doplňuje řidič černého, ještě karburátorového Bulletu 500 v nádherné úpravě od švýcarského prodejce. Po několika kilometrech následuje společné občerstvení, kde se ale hlavním programem stává studování dobových propagačních materiálů, které přinesl další z novinářů. Někteří z majitelů Enfielda se teprve zde dozvídají neznámé kapitoly bohaté historie původem anglické značky.
Již slušný had motocyklů se potom vydává směrem na Novou Paku, úspěšně zdolává stále strmější převýšení až v sychravém a znovu deštivém nečase, stavíme v Jilemnici v Krakonošově muzeu motocyklových veteránů, což má být zlatý hřeb této vyjížďky.
Po prohlídce českých strojů, z nichž některé za sebou mají soutěžáckou historii se opět přesouváme do blízké hospůdky, kde se v teple lokálu vedou mnohem lépe zasvěcené debaty o historii i budoucnosti značky Royal Enfield a také o tom, jak početný bude ten příští sraz. No, pár strojů je ještě na skladě a další je možné kdykoli objednat, nebudete jejich majiteli třeba právě vy?

Informace o redaktorovi

Jarda Šíma - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (15x):


TOPlist