renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 900/885i (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Clostridia
Vloženo 24.4.2014
Aktualizováno 29.10.2016
Zobrazeno 7 309x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje velký kotě na špinavý cesty.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XRV 750 Africa Twin: Cena za dobrý stav je skoro stejná jako za Tigera a ročník obvykle do 1995. Navíc jsem chtěla zkusit něco jiného než Hondu.
BMW R 1100 GS: Málo placené zaměstnání?
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Podobně jako Africa.

První dojmy - Když jsem ji viděla před rokem a něco poprvé, říkala jsem si, jak to může být tak ošklivý. První jízda: "Podruhé v životě jedu na koni!" Dojem z motoru: "Zní to jako traktor O.o"

Motorku bych doporučil pro - Pro nadšence. I ty menší postavy. Není to GSsko, není to do náročného terénu a ani se po vás nikdo nebude otáčet jakou to máte nádhernou motorku. Na druhou stranu to co je důležité je, že z plánované krátké projížďky se stane snadno delší a nebude se vám chtít vracet a o to jde především :-)

Doplňky na motorce - Púvodní spíš průměrné vyhřívané rukojeti Saito vyměněné za osvědčené Oxfordy.

Zvýšená řidítka - design by me, work by collegue(sponsored by Siemens ^^).

Nové plexi Vario MRA s deflektorem. Úroveň hluku nesnížilo, ale jízdní komfort ve smyslu eliminace turbulencí splnilo 100%. Nemluvě o cool vzhledu.

Stupačky; velká změna oproti originálním cestovním hlinikovým stupačkám. Frézované na CNCčku mým dnes už bývalým kolegou. Velmi jistý postoj při stání ve stupačkách a díky větší ploše lépe rozloží váhu.

USB zásuvka; při cestování už trochu nutnost.

Nosiče bočních kufrů od SW-motech. A topcase BGV, který Tiger sdílí s GSem.

Recenze

Jak už to tak chodí, první jízda rozhodla.

Posez, všechno potřebné po ruce, nohy už nemusím mít tak skrčený. Brzdy kousavé tak, že VFRka bledne závistí a při každé jízdě připomíná, že bych jí měla konečně nadělit nové destičky. Podvozek příjemný houpavý, ale i ve vyšších rychlostech jistý.
Motor zkrátka jede bez potřeby ho držet v určitých otáčkách.

Tiger dělá dojem, že je hrozně velký, především nádrž, která je ale z plastu. Má vysoko těžiště, ale jakmile se rozjede je snadno ovladatelný.

Jedním z několika důvodů proč jsem koupila Tigera a ne Africu je vstřikování. Karburátor má svoje plusy, ale končí v momentě kdy člověk začne shánět membrány, těsnění a další. Nicméně Tigřík mě taky pěkně pozlobil. Když jsem si ho přivezla, nebyl zrovna ve formě. Volnoběh nízký a takový nejistý. I moje šťouravá nátura nedala pokoj a já se musela podívat jakže to ti Angličani vlastně staví motorky. Postupně jsem vyměnila O-kroužky na všem co se dalo, těsnění pod sáním, nakonec musely jít pryč i hadice od IACV, protože sály falešný vzduch. Vyčistila klapky, zjistila pár stržených závitů a jiných libovek... meh. "No nový to není, tak si neštěžuj", říkám si. Při prvním startu začal stoupat volnoběh do výšin a moje nálady do hlubin.

"Sakra, to jsem blbka, co jsem si to probůh přivezla?!" Začal maraton pročítání zahraničních for a hledání řešení. Nakonec pomohl datový kabel a diagnostika, volnoběh šel na správné hodnoty, motor začal mít normální chod a... ozvaly se ventily a já si hrozně přála, aby inženýry v Hinckley tehdy napadlo dát tam šrouby a kontramatky.

Další nepříjemné zjištění, že prostřední válec neměl na ventilech žádné vůle. A neměl je ani po přebroušení podložek o potřebné hodnoty... Takže hlava dolů, přebrousit sedla, ventily, hlavu. Nová těsnění a pěkných pár hodin s klidnou hlavou(tou na mém krku) a moudry načtenými z manuálu.

A výsledek?

Ta první projížďka po téhle malé generálce nechala všechny předešlé chmury kdesi za mnou. Nakonec, kdo by nedokázal svojí motorce odpustit, když poskytne takový zážitek u jízdy

25/7/2014; po zhruba 3500km pár postřehů:
Motor v dobré kondici zkrátka zní traktorovitě. Jeden brit to nazval "runs as box of rocks", ale člověk si zvykne. Mezi 2500-3000 je znát váhání a je asi lepší tuhle oblast jen "přeběhnout" a točit dál.

Brzdy jsou příjemně jedovaté, originální panceřové hadice jsou dobrý nápad. Na druhou stranu v kombinaci s měkkým předkem si člověk příjde jako na lodi. Při brzdění na křižovatce skvělý efekt, na okreskách přesto jisté řízení. Mimochodem, není příliš složité dvoukotoučový předek dostat do smyku.

Podvozek je jedním slovem skvělý. S Tigerem člověk nemusí řešit stav silnice, klidně čím horší, tím lepší. Díry, nerovnosti, obrubníky, polní cesta s kameny nebo i D1. Aktuálně nazuté Mitas-E07; ideální poměr ceny a užitné hodnoty a ano, dá se s nimi jezdit na mokru Předchozí(pořádně sjeté) Metzelery Tourance byly taky fajn, víc silniční. Jistější při náklonu, ale ve srovnání s Mitaskou uberou na pohodlí.

Spotřeba dlouhodobě 5-6l/100km. Ideální cestovní rychlost 90-120km, dá se samozřejmě i víc, ale se špalíčky na gumách už to není ono, nemluvě o tom, že při 160km/h už motorka ztrácí jistotu(nebo jsem zkrátka srab).
Nejspíš bych měla přehodnotit komentář ve svém doporučení. Tiger není leštěnka, se kterou se jezdí od pumpy k pumpě na kafíčka. Tigru sluší špína a okolostojící zaujme. A asi právem. Je impozantní, byť nemá ostrý zvuk silničky. V provozu nečekaně mrštný - 19" kolo vpředu a úzký profil pomáhá zatraceně hodně. Jen ta váha...

Pokud bych mohla přetočit zpět a rozhodnout se znovu jestli koupit nebo ne?
Asi bych nešla do stejného kusu, možná lépe 955i než 885i, navíc chudáka zpraseného rádoby mechanikem, ale celkově dobrá volba. Kdo koupí, tak i po těch letech co mají Tigeři za sebou nebude litovat.

***

21/6/2016 - Malý update po dvou letech provozu.

Už jsem zřejmě z těch, kteří si vytvořili ke své motorce nadstandardně osobní vztah. Něco jsme spolu prožili. Dobré a zlé. Nikde mě nenechala viset, ale párkrát jsem ji s velkou zlostí musela nechat ráno v garáži - pravda, bylo to vždy kvuli mému zahrávání si s řídící jednotkou a mapami. Jsem hračička a stále se učím...

První Albánie s Tigerem byla škola a tehdy se ukázalo, že Tiger má stále co nabídnout. Naprostý nýmand(tedy já) se s těmi hroznými Mitaskami, co na vodě nedrží(...) dovedl protlouct Albánskými cestami a nakonec i docela slušným tempem.

Aktuálně mi Tiger slouží na dojíždění do práce a nákupní taška s občasným víkendovým úletem a je to role, která ač není ctihodná, Tiger ji zvládá s přehledem.

I přes vcelku velké a občas i zbytečné počáteční investice se ukazuje, že starý Triumph je spolehlivý a nenáročný na údržbu.

A co se naopak po té době ukazuje jako slabá stránka? Krom váhy, která je spíš už drobnou nepříjemností, než zásadním problémem je to hlavně špatný podvozek. Houbovitý předek v kombinaci s uskákaným zadkem zkrátka není dobrá kombinace a tohle se tehdy Triumphu vážně moc nepodařilo. Ano, tímhle si trochu protiřečím s tím, co jsem napsala dříve. Z hlediska komfortu je podvozek příjemný pro jízdu po českých silnicích. Při ostřejší jízdě se však člověk snadno dostane na limit a především zadní kolo ztrácí trakci. Tedy příští velký mod je jasný: jiný centrální tlumič.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
radek89
radek89 napsal 19.12.16 v 20:54 9b.

Krásný kus v té černé

HonzaCR250R
HonzaCR250R napsal 30.10.16 v 08:04 10b.

Triumf je motorka o které nic nevím a přitom mě zajímá...
Takže děkuji za perfektně a výstižné popsání...

-Jandys-
-Jandys- napsal 18.07.16 v 22:25 10b.

Povedená a dosti výztižná recenze Mohla bys psát i manuály na moto Jináč prostě krásný černý Tygřík

fanty
fanty napsal 12.05.16 v 13:36 10b.

Ahoj Sašo. Tak jsem se konečně koukl co to vlastníš za první strojek.

boucek69
boucek69 napsal 26.08.15 v 12:24 10b.

super přeji spoustu pohodových km

Více komentářů



TOPlist