Poctivý kus železa z doby, kdy se ještě na ničem nešetřilo
Motorka koupena od FIRMA:Moto Rakovník (Rakovník I)
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 650V Transalp: Málo výkonu
Honda XL 1000V Varadero: Představoval jsem si něco méně \"bachratého\"
Honda XRV 650 Africa Twin: Ceny těchto motorek jsou vysoké vzhledem k nájezdu km a stáří
První dojmy - Překvapila mě váha při manipulaci na místě-při jízdě není znát, naopak dodává stabilitu. Motor táhne jak lokomotiva od volnoběhu, v 5000 otáček začíná divočina.
Motorku bych doporučil pro - Motorka pro vyšší postavy a fyzicky zdatné jedince :), měřím 178cm a je to tak akorát-možná trošku delší nohy by se hodily
Doplňky na motorce - Laďáky Bos
Recenze
Tigra jsem koupil v září, takže jsme toho spolu zatím moc nenajeli. Moto bylo dovezeno z Německa, takže dovozová STK byla trošku zdlouhavá.Těchto mašin u nás moc nejezdí, proto neměli v databázi potřebné údaje. Byl třeba výpis z DEKRY, čekání se protáhlo o dva dny , výpis mi odlehčil o 2500 Kč.V německém techničáku není vše potřebné pro našeho úředního šimla, například chybí zatížení jednotlivých náprav-u motorky trošku nepotřebné, řekl bych.
Motorka pravděpodobně dlouho stála. Proto jsem v první řadě měnil olej, chladící kapalinu (hnědá barva nebývá standardní), a vypustil jsem zbytek smradlavého benzínu. Při té příležitosti jsem zjistil že palivový kohout je trošku přicpaný, benzín tekl opradu málo. Takže nádrž musela ven, kohout taky. Nevím co mají v DE za benzín, ale plastová sítka na kohoutu byla částečně rozpadlá. Nahradil jsem je mosaznými vlastní výroby.
Když už byla dole nádrž, přistoupil jsem i k výměně svící. Ty jsou v hlavě opravdu hluboko a ořech na svíčky byl příliš tlustý, takže následovaly soustružnické práce na zeštíhlení ořechu. Pak už se výměna podařila.
Při očumování motoru co a jak kde je, jsem na jednom z karburátorů našel vypadené táhlo od sytiče. Bylo mírně ohnuté-takže narovnat nasadit a OK.
K jízdním vlastnostem -manipulace na místě je trošku náročnější. Váha motoru je vysoko a je to znát. Po rozjezdu váhu přestanete vnímat, naopak napomáhá stabilitě celé motorky, jen tak něco ji nerozhodí. Brzdy kotví dostatečně, nejsou kousavé, na rok 96 dobrý.
S Tigrem jsem dal pár klikatic v Orlických horách, silničky 3.třídy mu nedělají žádný problém, nerovnosti žehlí s přehledem a klidem angličana. Při opravdu pomalém průjezdu zatáčky má řízení snahu se zavírat. Poprvé mně to překvapilo, dá se na to zvyknout. Rychlejší přesuny jí nevadí, větrný štítek je ovšm poměrně malý. Nad 120 km/h už dost fouká (ale proto jezdíme na motrce,ne?)
Z elektronických asistentů nemá nic, takže je to pouze na jezdci-co tam dáš,to tam máš. Pro mě jednoznačně plus, čím méně čidel, tím méně se toho může podělat.
Přesně to vystihuje hláška co jsem četl tady na motorkářích "chci motorku, ne umělou inteligenci" :o))
Krásný Tiger
Ahoj Mencaku koupil jsem Tygra i v barvě jako máš ty ale potřeboval bych získat nějaké informace o tomto motocyklu od člověka který ho má jestli můžeš pomoct můj tel 724 096 112 stačí prozvonit dík Vláďa
Nejlepší stroj a poctivej kus železa.
Motorka pěkná dávám 10b.Ale majitel úplně mimo mísu.Jak čtu ten výlev "poctivý kus železa" tak se mi dělají mžitky před očima.Když to napíše někdo např o Nortonu,Enfieldu a jiných klasických strojích tak to beru.Ale napsat to o tomhle stroji je buď naprostá neznalost věcí nebo snaha vypadat jako klasik...