renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Rhon LH50QT-C (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník super-biker
Vloženo 29.12.2013
Aktualizováno 9.5.2014
Zobrazeno 5 869x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 5

Popis motorky


malý čínský skůtřík za přijatelnou cenu, který se ve městě neztratí

První dojmy - líbil se mi vzhledově, dají se na to sehnat náhradní díly i tuningové, říká se že je to značka, která patří k těm kvalitnějším, je to celkem živý a jede hezky, dá se to docela i klopit

Motorku bych doporučil pro - pro někoho kdo jezdí ve městě (ale pro velkoměsta typu Praha asi moc ne, tam se často jezdí i rychleji než 50 na různých spojkách atd), tam bych spíš šel určitě do 125.

Doplňky na motorce - zadní kufr, ale byl to levnej šmejd a za jízdy upadl (vylomil se z nekvalitní plastové plotny)

Recenze

Tento skútr jsem si koupil, protože mě ježdění na motorce strašně chytlo a nebavilo čekat cca 3 měsíce, než budu mít řidičák na velkou motorku a chtěl jsem aspoň trochu si užít sezonu. Bydlím na úplném okraji města a na nejbližší zastávku městské dopravy musím jít cca 25 minut pešky a tak skútr se mi zdál jasná volba. Při volbě skútru jsem také myslel na přítelkyni, která nikdy ještě motorku neřídila a mohla by s ním jezdit do města a také do práce. Proto jsem si říkal, že 50ka by mohla stačit, hlavě kvůli nízké hmotnosti a snadné ovladatelnosti a také lepší ceně než 125cky, na delší výlety mám Aprilia Pegaso 650 a veterána Jawu 250 (v této době, když píšu tyto řádky už na ně mám i řidičák). Tento skútr je moje první motorka po cca 9 letech, kdy jsem prodal pionýra a Jawu 50 Mosquito, nicméně velmi rychle jsem se s ním skamarádil. Když jsem pročítal inzeráty, tak mě velmi zaujalo relativně mnoho nabízených ojetých i nových čínských skútrů za skutečně dobré ceny a vždy, když jsem viděl nějakou hezkou ojetinu, tak hned jsem si na netu googlil zkušenosti uživatelů a nakonec jsem si koupil Hrona za 11 500 Kč s měl najeto pouze 2000 Km. Trochu jsem se no-name Číny bál, zejména z hlediska spolehlivosti, ale nakonec jsem do toho šel, dal jsem na zkušenosti ostatních uživatelů a toho, že dost věcí si dokáži opravit sám. Na tohoto skútra je relativně dost náhradních dílů a i dost jich jezdí po ČR (Auto-Kelly dávalo Hrona větším odběratelům jako dárek a dodává na něho i ND), zkušenosti uživatelů jsou relativně pozitivní a je na netu dostupné velmi rozsáhlé diskuzní fórům, z kterého jsem se dozvěděl hromadu informací, případný tuning není žádný problém.
Nicméně jako skoro každá Čína, má tento skútr i své slabší stránky, dílenské zpracování je v některých částech horší, nicméně není to zase taková hrůza, ale některé mouchy jsem musel vychytat.
Rhon byl už od předchozího majitele (18ti letá holka) odblokován a maximálka dle GPS je cca 60 – 65 Km/h na rovině, z kopce s větrem v zádech i možná víc.
Hned po koupi jsem musel seřídit karburátor, protože po zahřátí nedržel volnoběh a od spodu se strašně dusil. Dále mám problém s vybíjením baterie (ale dobíjení dle všeho funguje), baterka je za 10 dnů vždy vybitá a pak nejde startovat startérem, což není až takový problém protože po seřízení chytá na první našlápnutí (doplněno:problém dle všeho byl v baterce je KO). Dále mě trochu štve hodně velká spotřeba (cca 4.5 l/100 Km - doplněno: bohužel stále nevyřešeno.vše seřízeno a pořád to je stejné.) a občas není zcela stabilní volnoběh, který se nepodařilo lépe seřídit (někdy je ok, někdy je moc vysoký či zase moc nízký - doplněno: nakonec to nějak ten volnoběh drží). Budu se muset se na to přes zimu podívat, na fóru s podobných problému ostatní často viní špatné těsnění nebo špína v karburátoru, problémy s dobíjením by mohl být viníkem špatný regulátor. Dále jsem si všiml, že ložisko v předním kole má větší vůli, tak asi přes zimu ho vyměním také. Další poznatek mám s čistěním filtru na airboxu, za prvé je k němu docela špatný přístup, musí se sundávat plasty, které jsou dost křehké a také pozor na šrouby na airboxu, v plastu moc nedrží a rád se strhává závit při dotažení (prostě ne všechno Číňani dotáhli úplně do konce)
Celkově ale skútr zatím až na výše zmíněné nedostatky je celkem v pohodě, ale zatím jsem moc s ním nenajezdil, tak spolehlivost nemohu hodnotit, nicméně doporučil bych ho spíš někomu, kdo se trochu vyzná, aby nemusel s každou kravinou jezdit do servisu, kde by se každá oprava prodražovala.
Skútr má pohotovostní hmotnost jen 83 kg, tak je snadno ovladatelný i pro křehké ženy. Výkon 2T motoru je 3.3 Kw, a je dle mě celkem dost živí. Docela jsem se zprvu divil, že i když na něj sednou dva lidi, tak jede pořád na 50ku pěkně a žádný kopec pro něj není problém, jen dynamika se znatelně zhorší a podklesne rychlost při jízdě do kopce (nicméně při jízdě ve městě to není nějak kritické). Motor má automatické mixování oleje do benzínu zatím to funguje spolehlivě (skútr nekouří a ani se nepřehřívá). Skútr má celkem malý úložní prostor, přítelkyni se tam otevřená helma vejde, já mám bohužel kebulu větší a tak ji tam nenacpu.

Skútra používám na ježdění hlavně po městě a na to mi objem 50 ccm plně vyhovuje, za město bych si s ním spíš jezdil jenom na méně frekventovaných silnicích, přeci jenom trvale udržitelná rychlost, kdy se motor zbytečně netúruje je dle GPS cca 50 Km/h. Ve dvou jezdit mimo město bych doporučoval jezdit jenom velmi výjimečně, protože do kopců vás budou všichni předjíždět a to není moc bezpečné, ale pořád je to o moc lepší než jet na kole.
v průběhu sezony 2014 budu dopisovat další poznatky. Zejména se chci zaměřit na snížení spotřeby a vyřešení problému s vybíjením baterky.

09.05.14 - Tak spotřeba se nevyřešila, karburátor, sání, filtr, vše perfektně vyčištěné a přetěsněné, seřízené, pořád to žere stejně, se asi musím smířit, holt je to rozežranější. Nechápu vše seřízené, jinak motorka perfektne startuje, mohu přijít po 14 dnech v 5°C a s uplně prázdou baterkou (je KO, budu kupovat novou) jenom jednou našlápnu a vždy ale fakt vždy chytne,ještě jsem tak dobře startující motorku neměl.neměl.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zdendax9
zdendax9 napsal 31.07.14 v 22:32

stařík62
stařík62 napsal 03.01.14 v 12:42

Skútr je skútr. V kladném smyslu. Na blbnutí těch pár kilometrů cestou do práce a z práce je bezkonkurenční. Ať slouží až do roztrhání.

DOMINATOR
DOMINATOR napsal 03.01.14 v 09:01

No žere to teda jak moje BMW Jinač pegaso 650 je super

mirin40
mirin40 napsal 02.01.14 v 22:41 5b.

Více komentářů



TOPlist