PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ 750 (1986)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník smerf
Vloženo 2.10.2010
Aktualizováno 2.10.2010
Zobrazeno 3 528x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.7

Popis motorky


Jeden z prvních pokusů o superbike a zakladatel řady Genesis, prabába dnešních R1. Z dnešního pohledu se však jedná spíš o hodnou cestovní motorku.

Více fotografii

Recenze

K FZ jsem přišel víceméně náhodou, kamarád mi jednou řekl, že známý má nějakou starou japonskou motorku, která už léta nejezdí, a za pár babek by jí prodal. Když jsem se byl na ní podívat poprvé, byla zaprášená, dlouho stála někde v kůlně, a upřímně, majitelova představa o ceně se dost lišila od té mojí. Tak jsem to hodil za hlavu. Po čase jsem měl nějaké peníze a chtěl jsem si udělat radost nějakým vrakem :) . Po půl dni přemýšlení jsem si vzpomněl na FZ. Majiteli jsem zavolal, řekl jsem mu svou nabídku, a on souhlasil, protože se jí potřeboval už opravdu zbavit. Večer jsem vzal auto s vozíkem a dovezl ji domů.
Ještě toho dne jsem ji v garáži pečlivě umyl, a nevycházel jsem z údivu, jak po umytí prokoukla. Z pod nánosu špíny se vyloupl zánovní lak s polepy dle originálu, celkově působila dost zachovale, bylo vidět, že ji někdo kdysi dobře opečovával.
Začal jsem se v ní hrabat. Motor byl natvrdo kouslý, od začátku jsem to tipoval na kliku. Naštěstí se podařilo téměř okamžitě sehnat torzo motoru s dobrou klikou, po demontáži nevykazovala sebemenší známky opotřebení. Velké překvapení však bylo, když jsem rozmontoval motor původní, a zjistil, že klikovka není zadřená, ale zlomená napůl!!! To bylo taky vše, na zbytku motoru nebyl žádný defekt, prostě se ta prasklá klika zastavila, a nestačila udělat kolem žádnou paseku. Takže zbývalo už jen všechno vyčistit, zkontrolovat, vyměnit těsnění za nová a zkompletovat zpět.
Největší porod po montáži motoru zpět do rámu bylo rozchodit karburátory. Po léta odstavená motorka měla v plovákovkách zbytky benzínu, který se reakcí s oxidujícími mosaznými díly změnil na odporně páchnoucí zelenou klovatinu, která spolehlivě zalepila komplet celé karburátory. Takže následovala kompletní rozborka a vyčištění, což rozhodně nebylo tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Některé díly byly tak zoxidované a zkřehlé, že praskaly pod rukama, a bylo nutné je vyměnit za nové. Tady bych rád pochválil Ostravskou prodejnu Yamahy, protože díly, i přes značné stáří stroje, dodali za tři dny, a za přijatelnou cenu. Klobouk dolů, pánové, takovýto přístup buduje nejen image značky, ale taky pověst samotného prodejce.
Nemá cenu popisovat, co všechno jsem ještě musel na motorce udělat, zmiňované karburátory jsem měl dole minimálně šestkrát, než se podařilo vychytat všechny mouchy.Z dalších operací bych snad zmínil komplet výměnu všech náplní, vidlice dostaly nová gufera, brzdy jsem kompletně vyčistil a promazal pístky, taktéž u hydrauliky spojky. Pak ještě drobnosti, jako nová baterka a turistické plexi v modré barvě, které sice vypadá proporčně trochu legračně, zato ale funguje bezvadně.
Jízdních dojmů jsem moc nenasbíral, každopádně po seřízení motor šlape jako hodinky a průběh výkonu je vcelku příjemný. Celkově motorka jede spíš ve středních a vyšších otáčkách, ale spodek taky není úplně mrtvý. Každopádně na dnešní dobu už to rozhodně není žádný závoďák, spíš cesťák na svižnější pojíždění.
Podvozek je (na dobu vzniku) celkem tuhý, nezvykle na mně působil jen na dnešní dobu poměrně velký rozvor, díky kterému je na rovině stabilní, do zatáček je jí ale třeba trochu pomoct, i když rám se nijak extrémně nevlní.
V současné době je motorka na cestě k novému majiteli, tak doufám, že mu bude dlouho a dobře sloužit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
marafzs600
marafzs600 napsal 30.03.21 v 12:29 10b.

Více komentářů



TOPlist