renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda CBF 600S (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JardaBar
Vloženo 2.3.2021
Aktualizováno 19.11.2023
Zobrazeno 2 505x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Skvělý motor, převodovka, pohodlný podvozek. Dobrá na cestování. Beruna je doma .

Více fotografii

Výška jezdce: 193 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: možná později, chtěl jsem ještě čtyřválec, dokud jsou :-)
Yamaha XJ6 Diversion: nenarazil jsem na takovou (stavem), kterou bych vzal

První dojmy - 4 válce jsou samet. Motor si doslova přede. A převodovka mě překvapila snad ještě víc, ta je z říše snů. :-) Motorka mi až na polohu řadičky (již upraveno) sedla ihned do ruky. I když popravdě, chvíli jsem hledal stupačky mnohem víc vpředu (zvyk z chopperu). Motor táhne krásně plynule, citlivost plynu je parádní, skvěle se dávkují meziplyny. Přední brzda jedovka.:-)

Motorku bych doporučil pro - Cestování v jednom či ve dvou s trochou sportovního ducha, občasné projížďky pro zábavu. Dostatek výkonu, pohodlný podvozek. Mám 193cm a poskládám se na ní.

Doplňky na motorce - padací protektory Barracuda (hříbky), kufr Givi, indikátor zařazené rychlosti, USB dobíječka, držák navigace, zadní vnitřní blatník (vlastní design, tištěno na 3D tiskárně), SHAD Comfort Seat, vyšší plexi kappa KD303ST

Recenze

Po Viragu, na které nedám dopustit, protože má své kouzlo, jsem hledal moto pro delší cesty . Požadavek zněl: pohodlnější podvozek, větší moto pro mou postavu, o něco více výkonu, 4 válce (dokud jsou k mání).
Z výše uvedeného CBFko splnilo vše. Po enduru (Varadero) a chopperu (Virago) jsem nyní zakotvil u cesťáku. A protože jsem měl léta oblečení Honda, ta červená Beruna se mi hodí i k němu.

V původním výběru pro koupi byly : Yamaha XJ6 Diversion, Suzuki V-Strom 650 a pak Honda CBF600S.
Designově se mi nejvíc líbila Yamaha, pro cestování by vyhrál jednoznačně V-Strom a s CBFkem jsem měl stále problém s velmi nevýrazným designem a retro palubkou.
Každopádně naživo působí všechny motorky úplně jinak než na fotografiích. V reálu jsem zkousnul i ty retro budíky CBFka. Neberte mě špatně, nic proti analogovým budíkům nemám (spíš naopak), ale jejich design v podání Hondy je vážně zastaralý a ty dvoje "digitálky" v nich ...
No jo, ale pak si na motorku sednete, ujedete pár km a funkčnost Hondy vás úplně pohltí. Každý máme jiné požadavky, ale CBF se chovalo přesně tak jak jsem očekával.

130km cesta od prodejce domů ve 3-5°C byl ovšem očistec . Celkově je řidič dobře chráněn, ale protože nemám vybavení na zimu, trpěly hodně prsty na rukou. V půlce cesty jsem musel udělat ohřívací pauzu a cca čtvrt hodiny setrval u ženy v autě. Na druhou stranu jsem byl rád, že byly silnice suché a čisté, až na tu zimu se jelo skvěle.



CBFko nabízí oproti enduru přeci jen sportovnější pozici za řídítky, nohy jsou více vzadu, ale váha je celkově rozložena tak akorát mezi řídítka, sedlo a stupačky. Sedíte víc na motorce než v ní. Krom cesty domů a na STK jsem toho na Beruně zatím víc nenajel, není počasí, ale i z těch prvních pár kilometrů musím říct, že mi sedla dobře. Užíval jsem si pružný motor s parádním zvukem, který by snesl klidně o 2 kvalty víc. (pro klidnou jízdu)
Převodovka řadí neskutečně lehce a přesně. Honda v tomto směru vždy válela, ale moje očekávání prostě byla nižší. Tohle se jim vážně povedlo! Když si vezmu jak hlučné jsou třeba Kawy, tak tohle je naprosto jiný svět!
Parádně funguje i vstřikování, reakce motoru jsou bleskové, plynovou rukojeť můžete ovládat doslova pohledem a výkon se výborně dávkuje již od volnoběhu. Žádné cukání. V recenzích se psalo o plynulém zrychlování na šestku již od značky "konce obce" a to potvrzuji.

Původně jsem chtěl verzi s ABS, ale nebylo tolik na výběr, takže budu muset být s Berunou opatrný. Až s ní najedu víc, přidám další řádky a lepší fotky.
Všem přeju co nejkratší konec zimy.

Update 6.3.2021:
Dnes sem nevydržel a protože bylo krásně, i když chladno, dal jsem si malý okruh. Silnice suché, bez kamínků. Jelo se parádně. Jediné co budu muset pořešit jsou hefty. Mám dlouhé prsty a ty od Hondy jsou prostě malého průměru, potřebuji tlustší. Snad něco seženu.



Update 29.3.2021:
První nádrž pryč a spotřeba 4.1l / 100km. Paráda .
Co se dojmů týká, souhlasí téměř vše co jsem napsal už po cestě domů, jen hodnocení brzd bych upravil. Mají silný nástup (jedovky), ale pak už to zase taková hitparáda není. Jinými slovy, při silnějším brzdění se za ně musí vzít.
Nejvíc mě furt baví bleskové reakce motoru a podvozek co zvládá naše mizerné cesty s velkou mírou komfortu. Je super, že si člověk může nastavit předpětí jak vzadu tak vpředu. Hodí se i nastavitelná páčka přední brzdy.
Zkoušel jsem zvednout plexi, ale proud vzduchu šel přímo do helmy - nedalo se s tím jezdit (při mých 193cm). Takže šlo zase zpět. Možná někdy zkusím Givi turistické, ale ta nižší poloha standartního je také ok.
Dokončil jsem na 3D tiskárně vytištěný zadní vnitřní blatník a držák indikátoru zařazené rychlosti. Ale blatník namontuji asi až později. Indikace kvaltu je super, funguje spolehlivě a instalace byla maličkost (připojena na servisní konektor ECU).
Škoda, že jsou zavřené okresy, člověk se teď nikam nedostane, sotva zařadím šestku už abych se zase vracel .
p.s.: pod řidičovským sedlem je krásný nevyužitý prostor, asi si vyrobím nějaký kastlík na míru, aby se to místo využilo.



Update 13.4.2021:
Druhá nádrž fuč, trochu svižnějším tempem a jízdou i ve dvou. 4.9l/100 km. Slušné. Na moto je již zadní vnitřní blatník (verze: update 1), drží dobře, i při vyšších rychlostech či propružení vše ok.

Furt se nemůžu nabažit motoru, jeho bleskových reakcí, skvělého vstřikování. Po kratších trasách se mi z motorky nechce dolu . Ale musím se krotit, stejně jako u Civicu TypeR nutí charakter motoru k vytáčení (rychlejší jízdě). Pro mě má motorka výkonu až až. Víc není třeba. A zvuk, to je lahoda. Když soused nastartuje MT-07, mám pocit, že jde sekat trávu . (MT-07 mám rád, jen ten zvuk v přímém srovnání ... )
Brzdy jsou jisté i ve vyšších rychlostech. Je na ně spoleh. Vlastně jediné mínus je letošní mizerné počasí . Aby člověk v půli dubna shrnoval sníh před barákem, to moc běžný není.
Nově přibyla nabíječka USB (speciální držák vedle spínací skříňky - bez vrtání), držák navigace.




Update 5.5.2021:
Zatím jsem hodně chválil, ale i zde se najdou nějaké chybky. Asi největší je myslím hmotnost. 217kg je spíš průměrná hodnota, i když třeba dvouhrnky jako Versys 650 či V-Strom 650 váží stejně. Každopádně všichni víme, jak hravé jsou lehčí motocykly, a i když je CBFko ovladatelné slušně, 217kg zkrátka neschová.
Na druhou stranu mě baví poctivost provedení, celonerezové svody a výfuk, snad až předimenzovaně tuhý hliníkový rám z CBRka (či Hornetu, jak chcete). Na 57kW je rám vážně parádně tuhý a stejně tak mi vyhovuje podvozek, který je jistý a přesto solidně tlumí nerovnosti. Vůbec nemám potřebu na moto něco měnit, ladit.

Momentálně dokončuji lakování poslední verze zadního vnitřního blatníku. První verze se již vesele vozí na motorce bez sebemenších potíží.



Update 11.5.2021:

Počasí přeje, proběhly nějaké výlety, spotřeba 3,93l / 100km (!!) Vzhledem k dynamice co Beruna poskytuje je to paráda!
Palivoměr ukazoval "empty", už jsem se bál, abych netlačil, ale po čepování jsem do nádrže dostal jen 13,68 litru. (nádrž má 20l) Jsem z toho zmatený. Buď při čepování nenaperu nádrž plnou a nebo je v ní ještě víc jak 6 litrů, i když budík hlásí, že už bude skoro prázdná.



Update 21.6.2021:
Konečně byl čas udělat pár fotek.
Jinak silnější hefty se osvědčily, taky sem změnil sklon páčky spojky a přední brzdy - mnohem komfortnější na ruce.
Akorát nové rukavice barví, mrchy. (4SR Monster)



Update 4.8.2021:
Myslel jsem si, že přídavné plexi budu používat jen na dlouhých trasách, ale nakonec jsem ho nesundal a užívám si čistou helmu bez much. Krásně pochytá veškerý hmyz a já už nemusím neustále čistit plexi na helmě.
Jinak vše ok, až na ty špinící rukavice. Vrátím se a dlaně jak když sem složil fůru uhlí. (přeháním, ale špiní)
I když počasí zase tolik nepřeje, protože furt chčije , dávám přednost Beruně a Bublina (Civic TypeR) holt většinou odpočívá v garáži.





Update 22.10.2021 - konec sezóny? Asi ano.
Letos počasí jedné stopě příliš nepřálo, ale i tak dala Beruna 4000 km. A když už jsem u té statistiky, tak průměrná spotřeba činila krásných 4,3l / 100km. Při vědomí, že je v nádrži 20l paliva čítá dojezd neuvěřitelných 465km! Každopádně zkoušet to nebudu :-).

V průběhu roku jsem různě laboroval s výškou sedla, s různými plexi štíty a ve finále skončil s novým sedlem SHAD Comfort Seat v pozici zcela dole (nohy kupodivu nebolí) a plexi KAPPA KD303ST. Ochrana proti větru slušná a pozadí si na Shadu chrochtá blahem :-). Přes 300 km výlet není problém. Sice už motorka nepůsobí tak sportovně, pohled od řídítek je jak ze skútru , ale pohodlíčko a čistější hledí na helmě je plus.
Nejlíp jsem se asi projel cestou na Ještěd. Zatáčky Kokořínskem či přímo na Ještěd jsou parádní.



Update 21.1.2022

Motorka spí zimním spánkem :-) , ale i tak se něco děje. Upravil jsem zadní blatník. Snížil jsem výšku vrstvy tisku, zoptimalizoval celkovou strukturu vnitřních vrstev a po cca 5ks testovacích výtiscích došel k nové verzi, která je mnohem hladší a lépe použitelná i bez lakování. Tiskne se sice mnohem déle, ale zlepšení za to stojí.



Update 13.3.2022

Připravil jsem nový držák ukazatele zařazené rychlosti. Montuje se podobně jako držák USB nabíječky do brýlí, tentokrát ale na pravé straně. Tvoří tak symetrii s USB.



Update 30.4.2022

Sezóna začala. Nová helma. Nová dobrodružství. Zatím velká spokojenost, jak s interkomem SC1 tak s helmou samotnou.





Update 5.1.2023
Vloni jsem plánoval zahraniční moto dovolenou a větší zážitky, ale nakonec zdraví vystavilo stopku a na motorku bohužel moc času nezbylo. V červnu operace, přes léto rekonvalescence, takže mým největším "motodobrodružstvím" se stal denní výlet na Šumavu ještě před tím, než mě rozřezali. :-) I tak jsem si cestu náramně užil, přálo počasí i kvalita silnic. Najel jsem, pro mě dříve nepředstavitelných, 450km! A vážně se nenudil. Snad brzy dostříhám video.

Nechci moc plánovat, ale pokud zdraví dovolí, snad to vyjde letos :-) .



Update 19.11.2023
CBfko šlape stále jako hodinky. Výletoval jsem jen po ČR, ale i tak si to užil, hlavně Červenohorské sedlo.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ZZilvi
ZZilvi napsal 13.01.24 v 00:37 10b.

mr.t
mr.t napsal 27.08.23 v 15:31 10b.

pěkně popsané :)

JardaBar
JardaBar napsal 13.08.23 v 14:14

Poslal jsem ti detail nelakovaného blatníku. Ale již je netisknu, už se mi nevejde do tiskárny.

zichmi
zichmi napsal 11.08.23 v 13:20 9b.

Více fotek vnitřního blatníku z detailu by nebylo?
Docela mě to zajímá

Díkec

Myschan
Myschan napsal 20.02.23 v 12:22 10b.

Pěkně napsáno, přeji hodně šťastných kilometrů

Více komentářů



TOPlist