Nádherná, nadčasová, výkonná a hlavně vysněná...
Výška jezdce: 177 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha YZF-R6: je slabší a nedělá se v zelené :-D
První dojmy - když jsem kolem motorky chodil, zdála se mi nějak obrovská, ale všechno se srovnalo, jak jsem na ni sedl. Byl jsem přímo překvapený, jak perfektně podvozek tlumí nerovnosti, čekal jsem, že budu naklepaný jako řízek, dokonce jsem musel na benzinku zkontrolovat tlak v pneu, protože jsem myslel, že jsou podhuštěné, jak to pěkně žehlilo. Motorka se krásně a plynule naklání do zatáček, ovládání je přesné, všechno funguje jak má a bez vůlí, prostě nádhera. Sáhl jsem po nejdražším kousku v nabídce, který je ale opravdu ve stavu nového stroje s natočenými pouhými 4tis km...po dvanácti letech neuvěřitelné, ale tovární pneu s DOT 04, originál sériové kotouče, desky a řetězovka to jen potvrzovaly...
Motorku bych doporučil pro - především pro ty, co to mají v hlavě už srovnané, ať neskončí rozvěšení na trnce, protože stačí chvíli podržet plyn klidně i na šestku a motorka hladce a nenápadně zrychlí na 180 při pocitové rychlosti tak 130.
Doplňky na motorce - Kratší páčky, místo origo dlouhých tykadel a vyšší plexi.
Recenze
po této motorce jsem se díval jako kluk od 18 let, kdy jsem poprvé viděl model 2003 v časopise. Ninja byla a stále je pro mě pojem a já po ní toužil. Dřív na to nebyly podmínky, čas, ani peníze, až doteď. Kdy najednou nebyla tak nedostupná a já se rozhodl splnit si svůj sen. Díval jsem se na všechny modely této kategorie a vysnil jsem si model 2005, díky krásnému a nadčasovému designu, pěkně uloženému výfuku pod sedlem, ze kterého jsou holky z vyjížděk prý pak pěkně žhavé :D a zároveň je to poslední ročník motoru s objemem 636cm3, který není uškrcený novými emisními normami a dává tak největší výkon ze všech šestkových Ninjí. Ne že bych to tak potřeboval, ale chtěl jsem to :) Motorka je velice hravá, citlivě se naklání do zatáček, libí se mi, jak se motor vytáčí a dává čím dál větší výkon, kdy se dá jezdit v klidu a tiše po městě a nebo pěkně hvízdat v rychlosti. Do deseti tis je hodná, ale pak začíná peklo :) Brzdy jsou silné, takže není problém i z velké rychlosti dobrzdit. Podvozek je až překvapivě komfortní, dobře žehlí nerovnosti a přitom drží v zatáčkách. Digitální tachometr je supr, jen ten digi otáčkoměr bych vyměnil za novější s analog ručičkou, ale to je jen detail. Líbí se mi, že je to origo stav a nechci ho měnit. Vyměnil jsem jen páčky, které byly šíleně dlouhé a nelíbily se mi a malé plexi, přes které jsem v rovném pohodlném sedu při jízdě ve městě viděl jen z poloviny na rychloměr. Motorku bych doporučoval těm, kterí si rádi hrají s otáčkami a baví je řadit. Je to lehký stroj 192kg plná a 164kg suchá váha, tuto ninju měla kdysi i sestřenka a jako ženská ji v poho zvládla. Někdy je jen těžší zvládnout ten výkon, než jen váhu :)
Na dlouhé cestování to moc není, ale když jezdím cca do 200km na zátah, je to v pohodě. Na delší cesty by to chtělo pár přestávek a taky by se to dalo.
Nejhezčí Kawa, jakou znám!
Tahle mašina je taky můj veliký sen
Přeji mnoho šťastných km.