bmw_r1300gs_cartec




Stav převodovky Jawa 250/559

  • 0

    23.10.2021 od airtom

    Prosím oka zkušených odborníků o radu, zda to tato převodovka ještě zvládne, nebo je potřeba něco vyměnit. Koupil jsem Jawu 250/559 na renovaci, zatím nejela, takže nevím jak řadila. Předem díky za konstruktivní komentáře k tématu.
    (P.S. nejsem odborník (zatím ), dělám to pro sebe z důvodu nostalgie, ale to není předmětem dotazu...)

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 1

    23.10.2021 od JiriBN

    U řadících vidliček sleduj, zda tam není úbytek materiálu, podle fotek se zdá, že je to jen oleštěné provozem. Dále u nich zkontroluj zúhlování, zda nejsou pokřivené.
    Kolečka se podle fotek zdají být v pořádku, nejčastější problém s vyskakováním rychlosti díky opotřebení bočních ozubů a náběhů hřídelí mají 2 a 3.
    U pastorku na hřídeli s náhonem na tachometr se mi zdá počínající piting (možná je to jen špatně utřený olej s trochu nachytaného prachu) tak to zkontroluj.
    Nemáš vyfocený řadící mechanismus tak ten zkontroluj na vůli v nýtu a zda je vše zúhlované.
    Vše záleží od zamýšleného použití moto v budoucnu, na sváteční ježdění párkrát do roka si můžeš troufnout dát horší věci, na nějaké pravidelnější ježdění nebo cestování vše opotřebené vyměň.

    Doplněno:

    Díky za odpověď. Právě to zaoblení náběhu 2. a 3. rychlosti řeším, nevím jestli je to ještě v normě nebo to chce vyměnit jak hřídele tak i kolečka. Nevím co je piting, ale jak píšeš může to být prach nalepený na oleji, úplně jsem tu převodovku nečistil do čista :) S motorkou plánuju jezdit občas, záleží jak se mi to zalíbí. Mám ještě nového Rocketa ;)

    23.10.2021 od airtom

    Doplnit odpověď

  • 1

    23.10.2021 od Grošák

    Ahoj,