-
28.5.2021 od RobertKocar
Dobrý den, nedávno jsem se zde ptal kolik bych měl zaplatit za 12 let stojícího horneta. Jelikož z toho nejsem o moc moudřejší, tak to nejspíš udělám cestou (průměrná cena této motorky - díly a čas) = částka kterou hledám.
Chci vědět co je vše potřeba udělat na motorce, tak aby byla spolehlivá, bez problému jezdila a nikde mě nenechala.
Prozatím mám na seznamu servisních úkonů:
Odrezit a vyčistit nádrž
vytáhnout karburátory, rozebrat a vyčistit je v ultrazvuku
vyměnit palivové hadičky
Vyměnit motorový olej a olejový filtr
koupit nový akumulátor
vyměnit vzduchový filtr
vyměnit chladící kapalinu
vyměnit a vyvážit obě pneumatiky
svíčky
brzdovou kapalinu
olej ve vidlicích
Opravit, vyměnit díly po pádu
Ocením rady co a jak je nutné před nastartováním a uvedením znovu do provozu nutné provést.
Pokud byste chtěli přispět něco k mojí otázce kolik zaplatit za tuto motorku, přikládám odkaz:
https://www.motorkar...poradna&oid=6274
Přikládám fotku motorky, ať tu není jen samý text. :) Díky!
-
29.5.2021 od Kafoholik
Záleží kde stojí. Olej, filtry, vodu a brzdovou kapalinu a gumy bych udělal hned, plus novou baterku.
Po sezoně co se projevilo.
Pokud máš čas, tak přemazat kyvku, přepákování, řízení, repas předních tlumičů. Prostříkat veškeré konektory co najdeš.
Pocitej tak 10 za materiál a dva dny práce na pohodu vše.Doplněno:
Ale jestli je rezatá nádrž, jdi od toho.
Ne že by se nedala vyměnit, ale bude tam vic starostí, pravděpodobně.29.5.2021 od Kafoholik
-
29.5.2021 od krokoš
Čau, no ako som písal pred časom o kúpe toho čuda, tak vieš , že som kúpil a jazdím taký kus ( suzuki GSX 750 Inazuma) čo dlho stál a mal komplet hrdzavú nádrž. Našťastie tam bol palivový filter, tak do karbecov sa nedostal bordel. Teda čo som robil ja, ale ja som prasa lenivé. Vymenil som olej+filter a nádrž+palivový filter, motorku okartáčoval a ošmirgľoval od hrdze. Moja nemá vodný chladič. Viac som neurobil nič gumy 17 ročné po pár pádoch každý rok som konečne namontoval nové. skoro som sa na to zabil. ešte som také staré gumy nejazdil ani na aute. Vzorku mali parádnu, nedali sa zjazdiť, lebo také boli tvrdé. Tri roky som sa na nich trápil, som masochista. Brzdovka pôvodná , náplň v tlmičoch dtto. Serem na to jazdím. Dokonca som nevymenil ani vzduchový filter, akurát som ho očistil od pavúkov. Ešte som prestriekal komplet všetky elektrické spoje nejakou srágorou z Lídlu na kontakty. Po troch rokoch jazdenia nič netečie brzdy brzdia, len tie gumy som konečne dal nové. Pokiaľ viem tak Hornetom nádrže nehrdzavejú. Možno stačí vyčistitť. Nový benzín olej filter a jazdiť. Potom nové gumy , aby si neskončil ako ja celý omlátený. U Horneta ešte chladiacu zmes prepláchnuť destilkou a dať tam novú. Vzducháč , vyhnať pavúky.
Doplněno:
Ešte pozor, namaž si kontakt ( dosadacia plocha ) brzdovej páčky s piestikom. Ono to chytí oxid a tá páčka drie o piestik a brzdí to tak, že nič nič ( ten piestik je tlačený o stenu valcu), pritlačíš viac, skočí to a ti blokne koleso a rozbiješ si hubu ako ja. Ešte kombinácia s tými 17 ročnými gumami a už som ležal.
29.5.2021 od krokoš
-
29.5.2021 od maspe
Rozebral bych a vyčistil třmeny, případně pouvažoval o nových hadicích, namazal krk, když už budou vidle venku. Namazat lanka, řetěz,
-
30.5.2021 od Rick_James
Tak ja by som to najprv nastartoval,tak aby to islo na vsetky valce a potom maturoval nad ostatnym...
Ak to stalo niekde v suchu,tak je dost mozne,ze urobis karburatory,vemenis gumy,baterku a jazdis...
Troska potom pojazdis a vymenis olej...
A smitec... -
31.5.2021 od dasto
Pokial je moznost, vyber sviecky a pretoc motorom hoc aj so starterom, alebo cez rychlost. Aby si vedel, ci nieje zalepeny na piestoch. Ak by sa dali aj kompresne tlaky zmerat, sice za studena, no ak je nieco zle, napovie to. Potom ides dalej. Vsetky prevadzkove kvapaliny, pneu a tam , kde je moznost dekalamitkou natlacit, tak premazat. Povacsine prepakovanie a zadna kyvka sa takto daju.
Ak sa ti nechce vsetko rozoberat, tak olejnicka a vsade kde je nieco pohyblive namazat.
Previezt sa a kompletna kontrola.