globalmoto_duben_nolan




Klepání do řadičky při podřazování

  • 0

    26.1.2021 od Ferry.gsxr

    Zdravím všechny. Na konci sezony jsem koupil FZS Fazer 1000, r. v. 2005 a najel na něm max. 100 km a pak uložil k zimnímu spánku.
    Důvod, proč vás žádám o radu je pro mě nevysvětlitelná věc, kterou jsem během jízdy, konkrétně během podřazování vnímal. Fazer je má 7 motorka a nikdy jsem nic takového nezažil.
    Prostě, když přijíždím např. ke křižovatce a podřazuji, tak při vymáčknutí spojky a následném podřazení a meziplynu cítím do nohy, kterou nám na řadičce položenou, klepání. Nemyslím to tak, že podřadím a stojím na řadičce, ale prostě podřadím, rychlost normálně sedne, ale když v tuto dobu stále držím spojku a přidávám plyn, tak co přidání, to klepnutí do řadičky. Během normální jízdy to nějak nevnímám, ale při menších rychlostech to je znatelné a udělá to vždy třeba max třikrát po přidání plynu při podřazování, pak už cajk......tak nevím, jak jsem psal, s moto jsem se ještě nestačil ani seznámit, ale toto mi prostě nepřišlo normální......a teď co by to mohlo být? Motorka má najeto 45000 km, dle doložených faktur dělaná komplet řetězovka před 12ti tis. km, spojka ani rozvody pravděpodobně dělané nebyly.
    Fakt nevím, co by to mohlo být, proto zkouším, zda nemáte někdo zkušenost nebo zda je to u Fazera normální?
    Plánuju moto před sezenou dát na kontrolu do servisu, ale jen abych věděl, na jakou raketu se připravit.....napadá mě právě ta spojka, přijde mi i, že bere hodně nahoře, nebo mechanismus řazení.
    Děkuji za každou radu. Ferry.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 1

    27.1.2021 od Omar_Bomba

    Podle popisu bych to viděl spíše na ten řetěz (měl jsem něco podobného na FZS 600)

    Doplněno:

    Děkuji za odpověď, tak trochu se uklidňuji tím, cos napsal, jelikož řetěz je strašně zahnojený, předchozí majitel zřejmě jen mazal a nečistil, protože řetěz je obalený lepivým sajrajtem, kterým je zalepené i zadní kolo, o předním ozubeném kolečku ani nemluvě, takže pořádně vyčistím, mrknu na matku kolečka a uvidíme.

    27.1.2021 od Ferry.gsxr

    správně našponuj řetěz, zkontroluj, jestli není nerovnoměrně vytahaný, vyčisti a namaž. Ještě se podívej na matici u pastorku, zda není volná. Jestli toto vše bude v pořádku, tak to bude asi větší problém.

    27.1.2021 od Omar_Bomba

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.1.2021 od Hydropes

    Mně něco podobného dělala spojka - resp. vyběhaný koš - lamely nechodily plynule a občas zůstaly malinko viset a jak si vrknul plynem, skočily tam, kam měly a při tom to cuklo. A jak to pořád takhle cukalo, byl lehce povolený koš spojky = pak bouchal celý koš. Po výměně spojkových lamel, zabroušení koše a výměny sichr podložky a dotažení koše se toto odstranilo.

    Jinak souhlas s Omarem, úplně to samé může dělat zatuhlý (zarezlý) či špatně našponovaný řetěz.

    Když to zkusíš na místě, když nejedeš a bude to dělat = řetěz to není. Pak musíš jít po cestě spojka/převodovka.

    Doplněno:

    Děkuji za odpověď, jak jsem uvedl výše, zkusím vyčistit pořádně řetěz, ale i spojka si určitě zaslouží pozornost, nad výměnou minimálně těch lamel také uvažuji, takže věřím, že po udělání obojího problém vyřeším.

    27.1.2021 od Ferry.gsxr

    Doplnit odpověď

  • 0

    2.2.2021 od Maxipes_Fík

    To je docela blbý zlozvyk, mít za jízdy nohu položenou na řadící páce mimo okamžiky řazení. Časem se to může dost prodražit, platí to i v autě a nemusí to být noha, stačí ruka.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist