globalmoto_duben_nolan




seřízení řetězu

  • 0

    10.5.2020 od Blamira

    Zdravím vás.
    Mám Kawasaki er5, r.v. 2006. Chtěl bych poprosit o radu jak správně změřit napnutí řetězu. Z manuálu nejsem moc moudrý. Jako správné propnutí uvádí 35 - 40 mm, ale nevím, jak to změřit. Zkoušel jsem dát pravítko, kouknout na číslo, kde je spodní hrana řetězu a potom řetěz prstem zvednout, aby spodní hrana byla o těch 35 mm výš, ale nevím, jestli takhle je to správně. Možná pro někoho stupidní otázka, ale v seřizování jsem totální začátečník
    Děkuju.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 0

    10.5.2020 od rousini

    Jo, uprostřed řetězu mezi rozetou a hnacím kolečkem.

    Doplnit odpověď

  • 0

    10.5.2020 od Splatterhouse

    Správně by se měla brát osa řetězu (střední část), ale je to podle mě jedno.I tak jak píšeš to je v poho.

    Doplnit odpověď

  • 0

    11.5.2020 od Toni

    Jako neznalý jsi si poradil dobře. A dělej to v prostředku. Nemusíš ten střed odměřovat, stačí od oka.

    Doplnit odpověď

  • 0

    11.5.2020 od Kafoholik

    Akorát, většinou to v manuálech uvádějí jako hodnotu kdy je motorka na bočním stojanu. Protože většina motorek má z fabriky jen bočák. Takže to měř tak, i pokud máš hlavní stojan.
    Měří se to zhruba uprostřed a pro lepší paměť se často říká že to jsou dvě výšky řetězu.

    Doplněno:

    Nebude. Na hlavním stojanu je zadní kolo ve vzduchu a odpružení zadní kyvné vidlice je úplně odlehčené.

    Mimochodem, proto na řetězu nastavuješ vůli tak akorát správně velikou. Aby při přejezdu nerovností a při pohybu zadní kyvné vidlice se ten řetěz příliš nenapnul a nepraskl, nebo naopak aby se při opačném pohybu kyvky příliš neuvolnil a nespadl ze zubů.

    A ještě jedna rada na závěr: až s tím seřizováním budeš hotov, tak na závěr není od věci pootočit zadní kolo tak, aby se řetěz a obě ozubená kola dostala do jiné vzájemné polohy a ten průhyb řetězu překontrolovat. V několika polohách.