globalmoto_duben_nolan




Spojka, stále zabírá plyn

  • 0

    16.4.2019 od Juny4

    Ahoj, musel jsem vyměnit spojkové lanko a pustil jsem se do toho sám. V motorkách jsem celkem laik, ale snažím se to naučit. Teď když jsem spojku nastavil do stejné polohy, jako byla nebo i když jsem jí nastavil přesně, jak má být (2mm vůle), tak když ji postavim na centr. stojan, kopnu kvalt a stále spojku držím, tak jde slabě pohon na kolo a roztočí ho. Je to normální nebo je spojka někde v háji? Díky za pomoc a možná za blbý dotaz se omlouvám...

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 1

    17.4.2019 od Mike70

    Na stojanu to může dělat, ne když to stojí oběma kolama na zemi, aby ti to ujíždělo pod zadkem Důležitý je jestli jde dobře řadit. Dostaneš tam normálně jedničku?

    Doplnit odpověď

  • 0

    17.4.2019 od kilix

    Presne tak ako píše Mike70. Navyše, mal by si byť schopný takto roztočené koleso zastaviť rukou. Resp. po zacvaknutí kvaltu a držaní spojky, keď držíš kolo rukou, tak ho udržíš.
    To je v poriadku. Nejaký moment sa prenáša cez lamely, aj keď je spojka otvorená. Predsalen, tie lamely sú nahusto a je medzi nimi olej.


    Aby si mal predstavu ako to funguje, Motor poháňa cez ozubenie žltý spojkový kôš. Spolu s košom sú unášané aj sivé lamely, ktoré zapadajú výstupkami do drážok na koši. Keď je spojka v zábere, prítlačné pružiny (na obrázku sú 4) pritláčajú zelený tanier "dovnútra" a s ním aj stláčajú žlté spojkové lamely k tým sivým. Žlté spojkové lamely sa točia a cez vnútorné ozubenie poháňajú výstupný hriadeľ zelený. Ty keď stlačíš spojku, tak pôsobíš proti prítlačným pružinám a lamely sa vlastne o kúsok (~0.5-1cm) od seba odtiahnu. Ale, keďže sú tam nasekané vo viacerých vrstvách a ešte k tomu aj v oleji, nejaký moment sa prenáša zo sivých lamiel (spojených s košom cez výstupky) na žlté lamely (spojené s výstupným hriadeľom cez vnútorné drážky)

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.4.2019 od moucan

    V háji není, musíš víc povolit lanko spojky.

    Doplnit odpověď

  • 0

    26.4.2019 od Sim

    Juny4 > jak uz psali kluci, neboj, je to v poradku.
    Obecne pro spojku plati dve pravidla:
    - mas neutral, zmacknes spojku, zaradis ... klidne muze skubnout, u studenyho motoru vic, u tepleho mene ... spojku stale drzis vystavenou. Otacky motoru jsou stejny, jako pred zarazenim?
    - motorku opres prednim kolem o zed nebo jakymkoliv jinym zpusobem prikurtujes, aby ti neutekla pod zadkem (nejlepe pri tom jeste drzet brzdy). Zmacknes spojku, zaradis a snazis se "rozjet" (do zdi). Chciplo to vzdy?
    Pokud na obe predchozi otazky odpovis kladne, je to v cajku.
    Jen doplnujici poznamka - tedn druhy test chce delat s rozumem, spojka tim dostava dost na (_._) a kdyz to neumis, motorka se ti muze zvednout na zadek ... takze vofafrne.

    No a jen tak mimochodem, stejnyho efektu, diky kterymu dochazi k lehkemu unaseni spojky i pri vystaveni (a roztoci ti zvednute zadni kolo u motorky na stojanku), vyuziva: turbina Nikoly Tesly

    Doplnit odpověď

  • 0

    1.5.2019 od Gewo

    Neměnils náhodou i olej? Jestli jsi tam nalil něco, co není pro motorku s mokrou spojkou, tak to rychle vyměň.
    To je typický příznak lepení spojky při blbém oleji.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist