invelt_unor2




Bere olej

  • 0

    15.4.2019 od Varanek12389

    Zdravím
    Mám takový problém... přes zimu byl Varan v servisu skrz to, že bral olej (0.5l/1000km). Po jeho vyzvednutí na jaře mi bylo sděleno že bylo děláno:
    - pístní kroužky
    - měřena ovalita válce
    - kontrola sedel ventilů a ventilových vůlí
    - nové těsnění pod hlavou i nad
    - gufera na ventilech
    Při vyzvedání motorky ze servisu ani mráček z výfuku a chytla na škrtnutí. O týden později,
    po první jarní vyjíždce furt kouřila a brala olej při podřazovaní a větší zatěži (jízda do kopce, rozjezd atd.)... po nájezdu cca 400km si vzala cca 2-3dcl.
    Motorku jsem vrátil do servisu na reklamaci.. změřili ji tlaky a prej všechno v pohodě.. vrškem to neutíká. Navrhli mi že by ještě udělali písty, že by to možná mohlo být tím. Na motorce je namontován laďený výfuk.. někde jsem četl že motor potřebuje mít nějakej odpor ve výfukovým systému a jelikož mám z něho venku tlumicí vložku tak jestli by za to nemohl nějak on. Nevěděli byste tu někdo kudy by to mohlo ještě utíkat? Fakt moc díky za rady.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    15.4.2019 od WenCa

    Mohou byt vymackane drazky pro pistni krouzky

    Doplněno:

    A nebylo by to vidět na těch tlacích?
    Kdyžtak mě pouč.. v motorech se prd vyznám :D

    15.4.2019 od Varanek12389

    A nebylo by to vidět na těch tlacích?
    Kdyžtak mě pouč.. v motorech se prd vyznám :D

    15.4.2019 od Varanek12389

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.4.2019 od X-tra-X

    Přesně tohle jsem řešil taky na jednom Varaderu, který jsem měl na servisu. Nevím sice u koho jsi to měl, ale v tom výčtu práce mi chybí ta nejdůležitější věc, když se řeší spotřeba oleje a to vůle mezi pístem a válcem. Každej si myslí, že stačí dát nový kroužky a je hotovo, bohužel realita je jiná, samotný kroužky nic neudrží, když máš vůli mezi pístem a válcem třeba 0,3mm. Jen aby jsme se orientovali v číslech, tak standard je maximální vůle mezi pístem a válcem 0,1mm, tohle je limit, pak už je nutnost výměna pístu. U nového nebo repasovaného motoru má být tato vůle zhruba 0,03mm, může se to lehce lišit u různých motorů. Takže závěr je ten, že pokud nedáš nový písty, tak se nic nezmění., to ti můžu garantovat.

    Doplněno:

    Proč to neudělali hned, to je dobrá otázka. No je to jejich pochybení, takže byto mělo být jen za materiál navíc.
    To je pravda, to co říkal, akorát záleží na konkrétní technice, jak je co dimenzovaný, tohle nejvíc platí u výkonných jednoválců, tam je to loterie, tady u toho Varadera je to trošku jiný, je to motor z chopera, kterej má akorát dost vysoký otáčky, ale ta klika by měla vydržet poměrně dost, takže by nemělo být potřeba ji měnit, ale samozřejmě aby se to dalo říct, tak je potřeba ji otestovat, v jakým je stavu. Ono dát za ni skoro 20000, to by se asi nikomu nechtělo a díly na repas z druhovýroby mám pocit, že vůbec na to nejsou.
    Celkově když je to ve stavu, že to takhle moc chlastá olej, tak je potřeba udělat hodně věcí - rozvoďáky, veškerý těsnění, ložiska na klice, komplet pístní sady, atd. a jen materiálově to vyjde přes desítku, což když vezmeš v potaz cenu motorky, tak to pomale začíná být nerentabilní...

    16.4.2019 od X-tra-X

    Díky moc. Nejspíš to bude hold tím, ale vrtá mě hlavou proč to neudělali rovnou když už ten motor měli otevřenej.. snad jim nebudu muset práci a nové těsnění platit znovu.
    Jinak ještě bych se chtěl zeptat. Jeden servisák mi říkal že když se udělá vršek motoru takřka bez vůlí, trpí na to spodek a počase to bude chtít udělat i jej. Jaký na to máte názor? Dík za odpoved.

    15.4.2019 od Varanek12389

    Doplnit odpověď

  • 0

    16.4.2019 od dave-lister (Petr Škorec - Opravy Auto - Moto)

    Zřejmě bude nevyhnutelná generálka motoru. Výbrus válců a nové písty. Nebo jiný motor.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist