bmw_r1300gs_cartec




Olej je stále nad MAX

  • 0

    8.6.2017 od Havoc

    Ahoj. Pánové nevím si rady. Už ani nevím kolikrát jsem stříkačkou odsával motorový olej, protože ho tam je po každé jízdě nad čárkou MAX. Vždy ho uberu aby byl v limitu ale po další jízdě když nechám mašinu vychladnout je ho tam zase moc. Olej i s filtrem jsem měnil asi před měsícem. Navíc se mi zdá, že olej co jsem odsál smrdí benzínem. Prosím o radu

    Doplněno:

    Děkuji Vám chlapi za rychlé odpovědi. Nehodlám nic riskovat a dám na vaše rady a motorka půjde ihned do servisu. Jakmile budu vědět která z možností to byla, tak to sem napíšu.

    9.6.2017 od Havoc

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 1

    10.6.2017 od Sylver

    Měl jsem Stradu a to měření hladiny oleje je takové "zvláštní". Alespoň co se píše v manuálu je:
    zahřát motor jízdou,
    odstavit,
    po chvíli (cca 2 min) vyšroubovat zátku u krku řízení,
    otřít,
    vložit zpátky do otvoru, ne však šroubovat!!!,
    vytáhnout a odečíst výšku hladiny.

    Napsal jsem to tak polopatě jen pro jistotu. Měl jsem s tím taky trable, vytahoval jsem olej ptž jsem si taky myslel, že je ho tam hodně.
    Každopádně, pokud je cítit benzínem, tak to musíš řešit. Hodně zdaru!

    Doplněno:

    viz http://www.bikes.cz...k-se-spravne-meri-67

    21.6.2017 od Sylver

    Súhlas.

    11.6.2017 od Eastrider

    Doplnit odpověď

  • 2

    8.6.2017 od Eastrider

    To teda vôbec nie je dobre. Vlastne si aj diagnostikoval problém. Benzin sa dostáva do oleja, preto ten nárast objemu aj smrad. A nakoľko jediná cesta mu vedie medzi piestom a stenou valca, volačo tam bude zle. Poškodený/prasknutý piestny krúžok, vybehaný valec, teoreticky aj/alebo piest opotrebovaný sú zodpovední. Navrhujem návštevu odborného servisu ešte predtým než ten olej sa úplne zmení na benzin.

    Doplněno:

    veru pravda

    8.6.2017 od pistapista31

    Doplnit odpověď

  • 2

    9.6.2017 od Slávek-TDM

    Jeste by byla moznost, ze ti do oleje proteka chladivo zkrz pumpu, ale to bys snad poznal. Jednak by ti ubyvala napln v chladici a druhak by mel olej typickou sedivou barvu.
    Dalsi vec - jestlize je to benzin, musel by ti brutalne protekat vstrik paliva, jinak by se samozrejme spalil a nebo odparil pri jizde. Teoreticka moznost je, ze by nekdo spatne zapojil hadicky a do podtlakoveho ventilu na prirube by dal nekterou z hadic z nadrze (ale tak blbej snad nikdo neni). Jak mas motorku dlouho a jak dlouho problem pozorujes?

    Kazdopadne s tim NEJEZDI! Benzin ma nemilou vlastnost, ze odmastuje stycny plochy a pri vyssi koncentraci bys mohl motor hryznout.

    Doplněno:

    Díky za bleskovou odpověď. Motorku mám od začátku března a výměna oleje, bylo první co jsem provedl. Po každé​ jízdě jsem ale měl olej skoro až po víčko, vysoko nad risku Max. Díky úrazu zad jsem toho "naštěstí" za ty tři měsíce moc nenajezdil, jinak podle toho co říkáte už mohlo být po motorce. Po včerejší jízdě do práce (24km) byl olej zase 1cm nad riskou a všiml si toho zápachu benzínu. Hladina chladící kapaliny se zdá být v normálu. Motorka krásně táhne a vůbec nejde během jízdy poznat že je něco v nepořádku. Nicméně nehodlám nic riskovat a po víkendu cestuje do servisu.

    9.6.2017 od Havoc

    Doplnit odpověď

  • 1

    9.6.2017 od findejs1310

    No nejspis to tam jde pres krouzky.Takze oprava je vicemene jasna.

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist