globalmoto_duben_nolan




Jakou kapalinu

  • 1

    14.4.2016 od Pajko123

    Zdravim vsechny mam takovy dost podstatny problem nevim jak toho svojeho mazla uchladit ,cerpadlo jsem vymenil ale stejne tam je vyssi tlak nez urcuje vyrobce takze jakoukoliv kapalinu co tam naleju tak je behem pul hodiny pres expanzku pryc proste se otevre pretlakovy ventil a uz to vali ven ,proto jsem zakoupil silnejsi vicko az na dvaapul baru a vysledek je neustale stejny ,uz nevim co s tim a v autorizovanem servise mne poslali do kytek ze to je dovoz z Kanady a oni nemaji registraci moji moto v evropske databazi tim padem ze je nezajimam at se pry staram sam coz mne dost prekvapilo je to servis Honda v Ostrava-Senov ,takze to resim uz druhy rok a uz mne fakt nic nenapada tak si rikam uz nevim kudy kam zkusim dat dotaz jsem do fora je to Honda VT750C Shadow rv.1985 .Je to tak krasna motorka ze ji proste nechci dat pryc,sehnal jsem si druhy nahradni motor a mnoho jinych veci at si pojezdim kdyby se nahodou neco vyskytlo ale co mi to je platne kdyz nemuzu jed vic jak 30km od garaze jinak bych zavaril motor bez vody.Dik za jakykoliv napad ci info .Pajko co ma moto a pritom nikam nemuze takze uz dva roky i nemoto.....

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (6)
  • 1

    15.4.2016 od agent_guru

    No, obávám se, že tato závada bude souviset s mnohem větším problémem. Někde může být prasklinka, která má za následek nejprve neúměrné natlakování chadící kapaliny v systému a později pravděpodobně začne i vařit, čímž tlak stoupne ještě více a v podstatě se "vyvaří". Funguje to jako princip papiňáku. Až se to dostane na kritickou hodnotu, otevře se bezpečnostní ventil a voda jde ven - tedy spíš voda s párou.
    Druhou velmi pravděpodobnou variantou může být ucpaný chladič. K tomu dochází v zásadě dvěma způsoby: buď byla někde nějaká malá netěsnost a majitel se ji snažil ucpat nějakou "moderní látkou", kterou do systému nalil. Ta sice díru ucpala, ale s ním bohužel i trubičky v chladiči. Druhou nejčastější příčinou bývá to, že do systému někdo lil namísto nemrznoucí kapaliny, normální vodu. Pokud je to dovoz z Ameriky, vůbec bych se tomu nedivil. Pak se udělá na stěnách trubiček v chladiči film z kamence, který brání jak plnohodnotnému průchodu chladící kapaliny, tak především zabraňuje přestupu tepla z trubiček do mřížky chladiče a tím dojde postupně k přehřátí.
    Začal bych tím nejméně bolestivým:
    To nejzákladnější, vyměnil jsi termostat? Pokud ne, začni jím!
    Prověř, zda je funkční čerpadlo.
    Pokud nic z toho nemělo účinnek, zakoupil bych si nějakou sračku, co rozpouští kamenec v chladiči. Má to svá rizika, ale momentálně není stejně co zkazit. Pokud to nezabere (stav se ani nezlepší), zkusil bych výměnu chladiče za jiný - buď nový, nebo sehnat někde z bouračky zdravý. Nový je dosti nákladná záležitost, ale pokud chceš někde začít s řešením, není moc na výběr.
    Pokud nic z toho nezabere, bude příčina v oné prasklině někde na válci motoru nebo hlavě. A to je opravdu problém. A to jak to najít, tak to i opravit. V tomto případě je asi jediná možnost - výměna celého motoru a to nebude také zrovna levná sranda.
    Přeji hodně úspěchů. Dej vědět, jak jsi pokračil či nepokročil.

    Doplněno:

    jsem vam napsal dalsi informace

    17.4.2016 od Pajko123

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.4.2016 od ja1

    tak ještě vymněn těsnění pod hlavou a srovnej hlavu

    Doplněno:

    no asi by to ventilator uchladil ale kdyby mel co kdyz se to uz zahreje tak nema co chladit protoze skoro veskera napln vytece tim tlakem pres expanzku zvedne se tlakovy ventil a pusti to do expanzky a z expanzky to pak uz fici ven ptes hadicku a to je furt dokola jeden a ten samy problem,schvalne jsem k vuli tomu i dal termostat uplne pryc a furt je vsechno stejne tak ja uz fakt nevim........

    18.4.2016 od Pajko123

    ventilátor ti to neuchladí?? spíná ti čidlo teploty??

    17.4.2016 od ja1

    jsem Vam napsal dalsi informace

    17.4.2016 od Pajko123

    To je ale také snad to jediné, co lze tak nějak vyzkoušet, když se všechna jiná řešení minou výsledkem .

    15.4.2016 od agent_guru

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.4.2016 od Pajko123

    zdravim panove tak to co tu vsechno popisujete uz mam za ty dva roky vsechno za sebou koupil jsem jiny motor udelal ventily nova tesneni pod hlavama dal jsem hlavy z druheho motoru vymenil termostat vymenil jiny chladic vymenil cerpadlo asi pred ctrnacti dny pravdu mate v kazdem pripade v tom ze uz ten magor od ktereho jsem to kupoval tam lil vodu ale na to jsem prisel az po sleze jak jsem dovezl motorku domu a jel jsem se poprve poradne projed ale to uz bylo pozde bo motorku jsem dovezl az z cech a byvaly majitel byl uplne mimo misu ten podle mne asi dolival jen do expanzky vodu ale aby zkontroloval motor to ho za tech sedm let co to mel ani nenapadlo takze kdyz jsem na to prisel ze tam neni napln a pokusil jsem se to doplnit tak to zaclo valit ze vsech trubek takze jsem sehnal druhy motor a udela stredni go a vsechno co slo povymenoval a stejne to proste neuchladim tak ja uz nevim je to dva roky ruzneho zkouseni a uz mne to stalo takovych padesat litru ty ruzne experimenty za ty dva roky takze proto jsem se obratil zde na forum jestli vas nenapadne neco novejsiho nez co uz jsem vsechno odzkousel takze jsem furt na zacatku fakt uz nevim a je zo fakt krasavice jsem z ni i po tech utrapach furt nadseny a porad si tak nejak fandim .....

    Doplnit odpověď

  • 0

    26.4.2016 od fatamoto

    Měl jsem něco podobného taky po zahřátí voda prskala do expanzky a větrák nic. pomohla výměna spínače větráku.

    Doplnit odpověď

  • 0

    17.5.2016 od Gewo

    Hmm. A nalévací víčko nad termostatem jsi vyměnil? Je v něm pružina nastavená na určitý tlak.. časem povolí a pak to dělá přesně tohle. Já mám VT 700 Shadow a myslím, že Tvoje motka má to víčko na stejném místě. Nemyslím tím plnící otvor na expanzce.

    Na motorce jsem to zatím neměl, ale podobně jsem se vyzuřil s BMW. Bez kanystru s vodou jsem nevyjel.. byl to šestiválec a bylo to o hubu (o křivou hlavu, je dlouhá...). Pak si toho, že dolejvám všiml jeden pumpař, zašel dovnitř a hodil mi nové víčko. 5 franků - a bylo po problémech. :)

    Doplněno:

    Viz manuál 6-2!

    17.5.2016 od Gewo

    Doplnit odpověď

  • 0

    2.5.2017 od romel70

    Ahoj, měl jsem podobnej problem ventilátor mě spínal velice sporadicky, vyzkoušel jsem termostat - měl by spínat okolo 95° byl OK potom to chvíly chladilo v pořádku a jednou jsem ale uvíznul v koloně a z trubiček přepadu mi šla horká pára, teplota na budíku v červeném poli, nechal jsem motor vychladnout dolil jsem destilku a nějak jsem dojel domů. Vyměnil jsem potom čidlo v chladiči a zjistil že to nové po zapnutí ventilátoru ho vypíná až spadne teplota asi o třetinu, to staré čidlo pokud ventilátor spustilo tak ho zap. a vypínalo asi po 4min . Zatím motorka funguje jak má.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist