bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test
11.5.2012 v 09:22
ahoj,
včera jsem se povozil na nové krásné Supertenerce - sepasl jsem své subjektivní pocity, třeba se někomu budou hodit, nebo přidá své zkušenosti. Je to psáno pro V Strom web, takže je to tak trochu "srovnávací pokec".

1/ velikost
motorka není vůbec tak velká, jak se tváří, je to hlavně tím, že my Stromáci jsme na velký motorky zvyklí, ale zkrátka když si na ní sednu, tak třeba na zem dosáhnu skoro líp než na Stromu i když má mít sedlo papírově o 25mm vyšší. Její optická velikost je dána širokými boky pod nádrží-to je fakt, jsou to velký kozy :) na jedný straně je chladič, na druhý baterka a nářadí. Zadní sedačka je o hodně výš-jízda se spolujezdcem je znát na těžišti. Maska a palubka jsou proti Stromovi menší-je to tam víc holé-podobně jako u nového Stroma ale ještě víc-skoro se to blíží BMW GS.
2/ váha
Ti co tvrdí, že váha není znát, tak mají pravdu-když stojím vedle motorky a zahejbu s ní, tak je pocitově lehčí než malej Strom. Při tlačení už to je samozřejmě jiné, ale z hlediska ovládání je opravdu těžiště perfektně nízko a v předu-tohle se povedlo na 150%. Z mého pohledu se s tím manévruje líp než s GS, protože mi nepřekážej válce což u nás krátkonohejch je věc zásadní. Při jízdě váha samozřejmě není znát vůbec a díky kratšímu rozvoru a nízkému těžišti je to na úrovni malýho Stromu (ve smyslu ovládání)
3/ posez
sedadlo má dvě výšky-já dal samo tu menší na 845mm ale jak jsem psal výše, přišlo mi to nižší než u Stroma-asi je to tvarem sedla. Sedlo jako takové není nic moc-za prvé je tvrdé jak lavice a za druhé je trochu nakloněné dopředu což bych čekal u sportovní motorky ale né tady. Není to moc a je to možná tím že jsem malej, ale ten náklon není příjemný a maličko to člověka divně šteluje-všiml jsem si toho až po půlhodince jízdy že to není ono. Vykrojení u nádrže je jinak dobré-nohy se daj pustit hned vedle motorky. Sedlo je jinak zbytečně dlouhé (z pohledu mé postavy). Lucka říkala že vzadu se jí sedí dobře, jen že má pocit víc pokrčených nohou než na Stromu.
4/ ergonomie
širší řidítka padnou dobře do ruky, já bych si je opět přizvedl a přisunul k sobě jak to mám na Stromu, ale jinak fakt dobré, pořádná trubka, kvalitní a dobře umístěná tlačítka-prostě Yamaha jak jí znám. Celkovou ergonomii bych hodnotil dobře, možná stupačky bych dal maličko dopředu, ale to by se vyřešilo posunem řidítek protože bych se automaticky pak posadil trochu jinak. Vzadu Lucku jen šíleně bolely ruce a nohy, protože chyběl topcase a tudíž chybělo opěradlo a tudíž se musela držet když jsem kapánek zatáhnul :)
5/ podvozek
čekal jsem větší komfort. Nastavil jsem si to úplně na měkko, protože jsem lehkej a i tak při přejezdu nerovností to nebylo o moc lepší než třeaba na Luborovým Stromu ( s mým to srovnávat nemůžu bo je stařičkej). Je znát že podvozek je stavěnej i na velký rychlosti-proto je tuhej. Tím netvrdím že je tvrdej-při zatížení dvěma osobama (pořád nastavení na měkko) se to při 180ti pěkně lehce pohupuje. Samozřejmě třeba při přejezdu obrubníku je podvozek parádní-má větší zdvihy tak si s tím líp poradí. Celkově bych řekl, že komfort podvozku je znát od vyšších rychlostí, u těch malých je to standard.
6/ motor
laicky - je cítit že je to úplně jiná koncepce - pocitově je to něco mezi naším dvouválem a řadovým čtyřválcem-neumím to přesně popsat. Dá se v pohodě jezdit od 2000 otáček, ale je znát, že motor má nejradši tak kolem 4000-5000. Chod je kutlivovaný, táhne postupně, jen někde kolem 3500 motor jakoby zarachotí-na tahu to znát není, ale na zvuku a vibracích ano. Co mi trochu chybělo je "srdce". nemyslím tím výkon, zvuk nebo něco měřitelného, ale ...prostě "srdce". Teď to nesrovnávám s malým stromkem-ten má srdíčko, ale s litrem. Jde o to že tady s tím se jede jakoby pořád stejně, maximální otáčky jsou myslím 7500 - motor víc nepotřebuje a práce v tom rozmezí odvede fůru a třeba ve dvou do kopce když při 180ti přidám, tak na 200 to skočí parádně a s přehledem (max jsem jel 205 protože bylo moc aut)...jenomže tam není taková ta věc, že si bublám po cestě na pohodičku a pak ve mě buchnou saze, nebo jsem na okruhu a točím pořád mezi 7-10.000..takovej ten adrenalinek tam není - ale je možný, že jsem si ho jenom netroufnul hledat..přece jenom v září mě půjčení novýho Stromka přišlo na 10.000 tak jsem se asi bál a krom toho to s 81 kW člověk musí jinak umět.
7/ ochrana jezdce
pro většinu lidí to bude špička, pro nás Stromáky je to tak na 80%, plexi je úzké a mělo by být vyšší (dá se dokoupoit o 7cm vyšší+boční náfuky) - nechápu proč se Yamaha inspirovala u plexi a sedadla u BMW..
Na nohy nefouká-má to ty velký kozy :) vadilo mi že při pojíždění ve městě se dost brzo nahodil strašně hlučný ventilátor a celkově na nohy šlo dost tepla-ale chápu že 1200 a 650 ccm je prostě rozdíl.
8/ brzdy a další věci
brzdy dobré, přední je hodně dobrá, citlivá tak akorát, zadní je tvrdší což já osobně mám rád, ABS funguje normálně, vypnout se oficiálně nedá, ale je to jako na Stromu-vyndat pojistky nebo ještě lépe vytáhnout vypínač na řidítka.
Spotřeba - ukázalo mi to 5,9 a nazval bych to kombinovanou spotřebou.
9/ Vychytávky
kontrola trakce (prokluzu) lze nastavit na off nebo na 100% zapnuto nebo na "méně zapnuto"...prostě počítač to nějak posoudí-nezkoušel jsem to.
Režimy jízdy - Touring a Sport. Touring je prostě línější, je dobrej ve městě, nebo tam kde se hodně řadí, protože motor je pocitově měkčí a nehrká to tak s váma. Jinak jednoznačně Sport i na normální jízdu.
Jinak to nemá nic zvláštního, 2 tripy, spotřebu, takový ten nižší standard.
Co je příšerné jsou ukazatele směru-kontrolky blinkrů-kdo jezdil ve starým ŠKODĚ MB tak je to podobný a na slunci to vůbec není vidět. Přístrojovka jako taková je určitě pod úrovní celé motorky-škoda, ale dneska je to moderní.

Celkový pocit...mě se designově hodně líbí, je to koncept který mám rád. Jsem příjemně překvapen z ovlatatelnosti a pocitově malé váhy, super těžiště. Podvozek je dobrý i když jsem si ho představoval jiný. Motor opět dobrý s rezervou výkonu kdykoliv ale není v něm nikde schovaný ten čertík.
Zařazením je to někde mezi velkým Stromem a Varaderem + samozřejmě to má pár let vývoje k dobru.
Řekl bych že je to motorkA vhodná na jízdu ve dvou nebo zkrátka hodně naložit a tradá - tam se pozná výkon, jistota, síla a komfort. U malých zatížení a rychlostí do ca 120 ti to moc nového nepřináší.

Ekonomika - u nás to prodávají za 355.000 - na rovinu říkám, že za to to nestojí-jedině z lásky. V německu se prodávají už i za 11.000 EUR (280.000 Kč)...a to už stojí za zvážení, protože proti malýmu Stromku kterej je za 194.000 přece jenom rozdíl je.

Libor Trinidad.

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

11.5.2012 v 10:30 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

11.5.2012 v 10:34 | Nahoru | #2
Taky jsem na ní jel a dá se říct, že s tebou v podstatě souhlasím.
Na režim sport jede fakt moc pěkně. Ta ovladatelnost a vůbec lehkost celé motorky mě taky překvapila.

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

11.5.2012 v 11:48 | Nahoru | #3
Hezký

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

11.5.2012 v 12:16 | Nahoru | #4
Zajímavý, díky

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

11.5.2012 v 13:53 | Nahoru | #5
Ještě jsem si udělal ze zvědavosti přepočet výkonu a hmotnosti:

DL 650..........4,31 kg/kW
DL 1000.........3,22 kg/kW
Varadero........3,89 kg/kW
Superteneré.....3,22 kg/kW
BMW 1200GS......2,88 kg/kW
Crostourer......2,89 kg/kW

..proto mi Supertenerka přišla proti DL 1000 míň veselá - mají vlastně stejný výkon, ale DL 1000 točí v pohodě o 2000 otáček víc a má celkově větší rozsah působnosti-krom toho mají stejný kola a tudíž se Supertenerka hůř brzdí - prostě fyzika pracuje..
..ještě by to chtělo ponásobit cenama, protože takhle to vypadá, že je nejlepší BMW

Naposledy editováno 11.05.2012 14:19:42

(reakce na) Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

11.5.2012 v 15:58 | Nahoru | #6

Sete píše: ... a vůbec lehkost celé motorky mě taky překvapila.

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

11.5.2012 v 19:16 | Nahoru | #7
dobre dobre

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

14.5.2012 v 12:08 | Nahoru | #8
a je tu někdo kdo na ní jezdil-jezdí? nějaký další pocity a postřehy?

L.

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

20.6.2012 v 23:16 | Nahoru | #9
Vymenil jsem DL650 za Supertenerku pred tydnem. Mam ujeto 1000km a ani vterinu nelituji te investice.
V podstate s vyse uvedenym hodnocenim souhlasim,ale kdo si nezkusil dualni brzdy nebo obcas velice uzitecnou kontrolu trakce, ci rozdil ve svetlosti motorky oproti DLku a mnohem lepsi moznosti nastaveni tlumicu, jeste stale nevi co hodnoti :)

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

29.7.2012 v 23:15 | Nahoru | #10
Ahoj,
už pátou sezonu jezdím na FJR 1300 a jsem s ní nesmírně spokojen. Protože ale člověk pořád chce zkoušet něco nového, přemýšlím o změně. Všechny motorky, které jsem si ale zatím měl možnost vyzkoušet, mě zklamaly (jasně, je to subjektivní a přesvědčovaly mě o tom, že moje FJRko je prostě nejlepší.
To platilo do začátku července, kdy jsem si domluvil zkušební jízdu na Super Ténéré 1200!
I přes drobné výhrady (štít by mohl být vyšší, ukazatel zařazené rychlosti asi Yamaha neuznává...) mě motorka naprosto nadchla (zase je to subjektivní). Během kilometru jsem měl pocit, že už jsem s ní najel několik stovek.
Moje další motorka bude tenerka!
Přesto prosím, kdo ji má a už na ní něco najezdil, dejte sem Vaše zkušenosti a postřehy.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

4.10.2012 v 10:15 | Nahoru | #11
Pekne pocteni. Zrovna o ni tak trochu premyslim, ale cpe se mi do cesty jeste Triumph 1200. Docela by me zajimalo srovnani.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

5.10.2012 v 10:24 | Nahoru | #12

BRUTUSSS píše: Pekne pocteni. Zrovna o ni tak trochu premyslim, ale cpe se mi do cesty jeste Triumph 1200. Docela by me zajimalo srovnani.



tady:)

http://www.motorkari...ft=132477&fid=65

(reakce na) Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

6.10.2012 v 08:37 | Nahoru | #13

trinidad píše: tady:)

http://www.motorkari...7&fid=65 [/quote]

sakra chlape, ze jsem si toho nevsiml. V podstate sis krasne projel vsechny me kandidaty ) Super Tenerka , Triumph 1200...a samozrejme na Strom (litrik) se nezapomina . Kdyz to shrnu po strance jizdnich vlastnosti..vyhrava Anglan. Designove..asi taky Anglan.Kdy ale Anglan v historii vyrobil neco spolehliveho??To bych asi dlouho hledal (az na stary Defender ) Po strance nakladu na porizeni a provoz... jednoznacne Strom. Jelikoz Suzuki na noveho Stroma nejak pozapomela, jsem razem u Super Tenerky...pokrok nezastavis..

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

8.10.2012 v 11:55 | Nahoru | #14
Před v Stromem jsem Yamahu měl - silniční XJ600 Diversion - a co se týká spolehlivosti a zpracování, tak naprostá špička. Prostě Japonci jsou ve spolehlivosti lepší než EU.

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

7.12.2012 v 19:22 | Nahoru | #15
Myslím si na ni ... model 2011 v cestovním provedení za 314 tis ...
Je na ST něco, co se tak nějak programově kazí, na co si dát pozor, snad nějaká její bolest ?
Po 20, 50 tkm, stále vše OK ?
Dik

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

29.4.2013 v 14:49 | Nahoru | #16
No tak už ji mám doma!
Najeto zatím asi 350 km a zatím nadšení

(reakce na) Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

29.4.2013 v 18:12 | Nahoru | #17
Spot> Gratulace! A ani trochu Ti jí nezávidím

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

30.5.2013 v 14:27 | Nahoru | #18
Chtěl bych si pořídit náhradní kola, nevíte zda se dělají i v druhovýrobě?
Zadní je takový atyp : 17/4,00

(reakce na) Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

14.6.2013 v 07:03 | Nahoru | #19
Spot> Myslím, že bude sloužit bez větších problémů. Mám na ní najeto 25.OOO km a bez závad. Dál jsem Akrapoviče a výkonová křivka je naprosto lineární ( bez tzv. díry ). Naprostá spokojenost.

Naposledy editováno 14.06.2013 08:42:06

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

11.7.2014 v 11:42 | Nahoru | #20
Pánové,
mám na ní najeto 40.000 km a bez závad. Super universální stroj.
Tady jsou fotky z letošní Albánie.
http://asumi.rajce.idnes.cz/Albania_2014

Yamaha XT1200Z Super teneré - soukromý test

11.7.2014 v 15:07 | Nahoru | #21
Buď rád a užívej si to.Ne všichni mají takové štěstí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere jannyjohn112 8 7.1.2024 v 11:03 _pat_
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere MartyBar 7 19.12.2023 v 06:30 Lopp
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere Boda 11 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM


TOPlist