husqvarna_svartpilen_801_2




Čtenářský test pneu: Dunlop SportSmart Mk3

Byl začátek loňského horkého léta a já si večer co večer u sklenice vína lámal hlavu s otázkou, jakou sadou nových pneumatik obuji svého Speed Tripla tentokrát. Dosluhující Micheliny Pilot Power se již každou zatáčkou hlásily o ukončení posmrtného trápení. Po zkušenostech s Dunlop SportSmart 2 Max padla volba na novinku z francouzského Montluconu pro rok 2019, a to Sportsmart Mk3. Jak tyhle gumy dopadly po roce používání?

Rozměry pneu zachovány 120/70ZR17 vpředu, 180/55ZR17 vzadu, tlaky pneu rovněž zůstaly na hodnotě 2,5/2,9bar. Přezuto, vyváženo, nasazeno a hurá na můj testovací okruh. Prvních pár kilometrů lehce zvolna, vzdálenost 35 km do první pravé železnobrodské zatáčky je tak akorát správný čas pro likvidaci krajních „poser“ proužků. V Loužnici na semaforu otáčím stroj a zpět dolů již s absolutní jistotou otvírám plyn naplno. V každé zatáčce mám pocit jistoty a spousty gripu. Dunlopky jako by mi našeptávaly: „Můžeš víc, ještě víc.“ A tak prahnoucí po zjištění limitu svých nových „emkátrojek“ v rychlém levém vinglu zvedám koleno z asfaltu a svého stařičkého Speeda posílám do ještě větších náklonů. Na mé podněty k nalezení limitu jako by byly Mk3 imunní. Jistotou při prudkém brzdění a spoustou gripu bez náznaku sebemenšího klouznutí si získaly mou důvěru. Zastavuji na benzínce, obcházím stroj a zjišťuji příčinu toho dosud neznámého zvuku při průjezdu každé zatáčky. Limitem v náklonech totiž nebudou nové Dunlopky, ale právě po bocích čerstvě odřený černý lak „Jet Black“ mého plastového klínu pod motorem.

Zahřátí je velmi rychlé, stačí chvilička a můžete začít tahat

Ve stejném jízdním režimu se mnou francouzská novinka vydržela do prvních listopadových dnů loňského roku, kdy naše společné souznění ukončil konec motocyklové sezóny. V posledních březnových dnech letošního roku jsme spolu sezónu otevřeli jak jinak než prvním jarním kolínkem v Železném Brodu. Výrobce opravdu nelhal s tvrzením, že pneumatiky podávají excelentní výkony i za chladného počasí. Další devízou Mk3 je jejich výdrž, zadní pneumatika není po 5000 km sjetá na svém středu, ale po levé straně (ach ta trasa Brod-Loužnice). Nutno podotknout, že při méně razantní jízdě by vydržela o mnoho déle.

Takhle vypadaly pneu po 5000 km ostré jízdy

Důvodem, který mě přiměl k přezutí, nebyla úplná ztráta dezénu, ale tvar zadní pneumatiky a mírná nejistota spojená se ztrátou gripu při průjezdu levotočivých zatáček. Není nic lepšího, než když vám pneumatika svou odezvou dává najevo, že to již není úplně ono. Nespočet wheelie a styl jízdy mě vždy přiměje k výměně celé sady, avšak přední pneu zcela jistě ještě nedosáhla na mez opotřebení nutnou pro výměnu. A moje résumé? Pro majitele silných naháčů, kteří požadují rychlé ohřátí, obrovskou míru přilnavosti za každého počasí a vysoký kilometrový průběh, je Dunlop SportSmart Mk3 správná volba.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist