yamaha_brezen




Žlutý Cyclone se stal historicky nejdražším motocyklem prodaným v aukci

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
sardel (65) napsal 12.02.2025 v 08:57

NJN, stačí juknout na originál:
https://www.mecum.com/lots/1133400/1915-cyclone-v-twin/
"All internal bearings were self-aligning rollers made by SKF in an era when many motorcycle engines still used plain bushes on shafts." To fakt nemluví o axiálních ložiskách. Že pisálek neví nic o daňových koních, viz níže, by se asi dalo ještě pochopit (ačkoliv, proč si pak vybral tohle téma, že), ale když na motorkářským webu nepozná ložisko, to je asi blbý...

4 reakce

Viper
Viper 12.02.2025 v 13:47

Axiální ložiska byla chyba - zmátlo mě tam to self-aligning - už je to opravené. A pravda, o Tax horsepower, potažmo RAC horsepower, jsem skutečně nevěděl, to je pro mě novinka. Znám takové ty srandy jako přechod ze SAE na NET, ale myslel jsem, že to bylo jedinkrát, co se s koňskými silami takhle čachrovalo


Le-Corbusier (461) napsal 11.02.2025 v 18:56+1

Velmi zajímavá motorka, jak motor tak odpružení. Díky za moc zajímavý článek. Když si uvědomím co se dělali jiní v roce 1915... muselo to být tehdy scifi.

Zet. (14) napsal 11.02.2025 v 18:21

Moc se mi tam nezdají ty axiální ložiska, nějak si to neumím představit na radiálně uložených hřídelích vč. klikové.

koki888 (161) napsal 11.02.2025 v 17:35

No nic! Budu muset šetřit!

TomasRA (140) napsal 11.02.2025 v 16:29

Ten motocykl byl ve své době světový unikát a drží několik prvenství. Ani se moc nedivím té ceně. Jenom je škoda, že pro takové památky neexistuje příslušná kategorie světového dědictví UNESCO.

Metamorphosis (11) napsal 11.02.2025 v 15:52

Hezký stroj, cena absolutní nesmysl ,ale to veteránů bývá. Docela by mě zajímalo kolik 100% replik by se za ty prachy dalo postavit. u nás tak 10 a hočimini 50.

ferrac (28) napsal 11.02.2025 v 15:14

jen poznamku k tem konim, neznam sice americke standardy te doby, ale autor clanku me bud vyvede z omylu, nebo trebas dopatra detaily. bezne se mezi valkou jak v anglii, tak i v evrope (nevim jestli vsude) udaval vykon ne na zaklade realneho vykonu, ale slo o danovej vykon. nikdy sem to nestudoval presne, ale priklad, spousta motorek ma vykon pocitany na zaklade obsahu, 350 ccm se znacily jako 3 1/2 HP, pullitry 5 HP a pod. sou tam nejaky odchylky, nevim jestli je to na zaklade vahy... ale na zaklade tohohle vykonu se pocitala dan. Monz tema na zajimavej clanek, kdyby mel nekdo cas/chut na vyzkum tematu. Popr. kdokoliv o tom vi vic, budu rad. tak to berte spis jako podnet, rozhodne ne jako kritiku clanku.

Kybergreg (113) napsal 11.02.2025 v 11:20+1

Nádhera. A to vtipně vymyšlený odpružení...

gresini (5285) napsal 11.02.2025 v 11:19

Kur.a to je hezký a moc se mi to líbí!!

KostějNesmrtelný (36) napsal 11.02.2025 v 08:59+1

Kurva že já něco takovýho nenajdu ve stodole

zolik. (52) napsal 11.02.2025 v 08:39+1

Ta zadní kyvka s listovým ohonem pod sedlovkou je moc hezký nápad.




cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist