yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
cicolably (5) napsal 03.11.2013 v 13:50

pekný článok
ešte by trbealo doplniť že tieto motory,sú te jednosuhšie druhé verzie KKM (Kreiskolbenmotor - tie nemecké skratky ) ,učinnejšia je ale prvá verzia DKM (Drehkolbenmotor) len jej zložitosť ,už výmena sviečky a potreba rozobrať motor ,ho predurčila k záhube ale mať v roku 1954 motor o objeme 125ccm a točiť 17000 ot./min. a výkon 29 koní

Huny (6) napsal 25.09.2013 v 10:40

ta suzuki v druhe verzi s klasickymi budiky..krasa,

jean192 (153) napsal 08.02.2012 v 16:54-1

Podľa mňa páli každá strana trochoidu, takže by mal páliť 3x za otáčku. Asi preto je tak výkonný, nenažraný a prehriaty.

bikerjarys (2) napsal 08.02.2012 v 10:58+2

AJS2:možná se pletu, ale wankel nepálí za jednu otáčku třikrát, ale jednou-klasickej čtyřtakt pálí jednou za dvě otáčky...v tomhle se wankel podobá víc dvoutaktu-co otáčka to expanze

nuclear (1) napsal 07.02.2012 v 03:02

Ajs2:
musim se ale trochu zastat wankelistů- pokud si pamatuju, tak u sériovejch aut byl problém, jak porovnat auto s wankelem oproti nějakému podobnému pístovému.
Jelikož u wankelu "nebyl" objem motoru, a bez toho údaje se bežnej plechovkář zcela dezorientoval
Muselo se tedy přepočítávat prostě jen spotřeba versus
výkon, a porovnávat to tak. Takhle to tedy pamatuju
z doby kdy se dělaly ty auta ještě, myslimže první polovina
devadesátek?

nuclear (1) napsal 07.02.2012 v 02:52

Budou ještě lepší věci než wankel.
Jak už jsem psal, jediný problém je s kompresorem.
Já jsem uvažoval dokonce o výrobě vodokružného.To je asi jeden ze tří principů kontinuálních kompresorů, jako jedinej
je běžně vyrobitelnej.
Moc rád bych se do těchle věcí pustil, jenže v dílně je mráz, jak má k***a člověk přetrpět tu zimu?

bikerjarys (2) napsal 05.02.2012 v 21:43

osobně si myslím, že je škoda wankelu a jeho složitosti...jsem fanda tohohle systému, páč má oproti klasickému motoru s ojkou obrovskou výhodu-nemá ojku a tak veškerý točivý pohyb je čistý (proto lineární průběh motoru a mastný krouťák i ze zdánlivě malého objemu), limit klasického motoru je v tom, že píst na spodní i horní úvrati přerušuje svou trajektorii a vrací se zpět-v točivý pohyb se mění přes kliku a ojku..jen pochybuju o tom, že u wankelu někdo něco převratného vymyslí a zlidoví tento systém..možná je problém v základech a neduhy se nepodaří odstranit, ale i tak

Heki (401) napsal 05.02.2012 v 17:23

Supr článek! Spousta informací pro mě byla nových. Ty MZ s Wankelem si nějak z muzea nepamatuju, tak buď tam nebyly, nebo jsem je nějak přehlíd. Každopádně to volá po dalším výletu směr Zschopau a Augustusburg.

Ta Suzuki je peklo. A co se závodů týče, tak předloni na ČTT v Hořicích s ní pan Reusser v kategorii X na rychlost dal všem ostatním na prdel. Zajímavý zvuk a taky bylo vidět, že ten krouťák tam prostě je s každým přidáním plynu. Když jsme se ho ptali, zda mu není toho motoru na závody líto, tak se jen usmál a oznámil nám, že jich má doma ještě 8

Jiri-Z (-1) napsal 04.02.2012 v 17:58

//www.youtube.com/watch?v=0BGGBU2Lpyo&feature=related

Jiri-Z (-1) napsal 04.02.2012 v 17:50

Počítej se mnou mam deset prstů 10.9.8.7.6 plus 5..ty vole já jich mam jedenáct.

Jiri-Z (-1) napsal 04.02.2012 v 17:42

1.2.3 ..//www.youtube.com/watch?v=JKYnIfexGfo&feature=related

AJS2 (10) napsal 04.02.2012 v 16:35

Podívejte se na tohle,kam se hrabe Wankel a sledujte otáčky//www.youtube.com/watch?v=eaRop_ZMwo0

AJS2 (10) napsal 04.02.2012 v 16:29

pokor-ano regule jsou jasně dané,pokud má nějaký motor za jednu otáčku tři zážehy tak je jasně ve výhodě a nemůže se srovnávat s klasickým pístovým motorem,tedy se mu krátí objem motoru a tam se láme chleba,to je celé to přece musíte uznat a nemůže se srovnávat objemově.Když mu pokrátíte objem už na to nestačí.Co se týká vhodnosti pro závodní účely prostě tam není vačka a tudíž se nedá čarovat.U pístového motoru celkem jednoduše změníte časování a motor je úplně jiný i když vše ostatní necháte tak jak je u, Wankelu to nejde.

pokor (0) napsal 04.02.2012 v 16:01

AJS2: Wankel snad nezávodí hlavně kvůli regulím a ne kvůli nevhodnosti použití pro závodní účely.

Majki (672) napsal 04.02.2012 v 15:24

At má Wankel nevýhod kolik chce, bral bych ho už jen pro ten fantastický SOUND!!! //www.youtube.com/watch?v=26GunHHSPYE Docela to lítá za plynem

sxs525 (138) napsal 04.02.2012 v 15:17

hezký článek norton s tím vypadá a jede asi nejlépe ale obávám se že se to nerozšíří pač obecně všemu splování v čemkoliv trochu zvoní hrana

zetor (0) napsal 04.02.2012 v 14:54

tyaelk-Přesně tak..

tyaelk (12) napsal 04.02.2012 v 14:22

je to článek o Wankelu, tak se bavme o něm a ne nějaké turbíně. Pro normální provoz je používá Mazda, Mazdu mám konkrétně s Wankelovým motorem a jsem s ním nadmíru spokojen (krom spotřeby, ale pokud chce někdo vymáčknout 240PS z 1,3L atmosférický, tak je potřeba s tím počítat). Očividně jsi neslyšel její zvuk v 9200 otáčkách... Já se nechci zastávat Wankelu jako nejlepšího motoru světa, ale ten kdo o něm nic neví, nemá s ním žádné zkušenosti ani nezná celkovou koncepci, tak ať se zdržuje svojí kritiky na danou techniku, protože to jsou jen nesmyslné kecy někoho, kdo o tom vůbec, ale vůbec nic neví. Vím, že si teď každý řekne, že je logické, že budu chválit to, co mám v garáži, ale nadruhou stranu nebudu hanit stroje (a technologie) nějaké jiné značky, někoho jiného když o tom vůbec nic nevím.

AJS2 (10) napsal 04.02.2012 v 13:52

taelk: pokud jsi si všimnul,nesnižuji žádnou zásluhu mazdy ani někoho jiného,možná byla moje slova,že nestojí za nic trošku ostřejší,ale ať si říká kdo chce co chce...Wankel prostě jak je jednoduchý tak je složitý,a to že s ním Mazda vyhrála ještě nic neznamená pro normální provoz.Turbíny v Indy také uspěly(nebýt zpomalovacího kola,kde se jim přehřály čerpadla a byl s nima konec, tak vyhrály) a v běžném autě je nenajdeš,proč asi?

tyaelk (12) napsal 04.02.2012 v 13:26

AJS2: ne každý má zakoupenou licenci na Wankelův motor. Proto jich na závodech nejezdí spousta. Dnes jako jediná, která do motoru a jeho vývoje investuje a vyrábí sériová auta s Wankelem je společnost Mazda. (Zřejmě proto na závodní dráze potkáváme Wankely pouze s touto značkou ) Na závodní dráze motor sklízel úspěchy a například při 24h Le Mans v roce 1991 s ním Mazda 787B zvítězila! (bylo to první, ale také jediné vítězství jiného než klasického spalovacího pístového motoru v Le Mans)! Takže říkat, že ten kdo vyhraje 24h Le Mans, že vlastně nic nedokázal (přitom vyhrál nejprestižnější a nejnáročnější závod světa okruhových speciálů) je trochu mimo... Kolik tisíců km jsi najezdil s RX-8 nebo RX-7, že můžeš říkat a usuzovat, že nestojí za nic??? To samé se říkalo o dieselovým speciálu Audi v Le Mans a světe div se.. ono to vyhrává závody (stejně jako to v roce 91 dokázala Mazda s Wankelovým motorem).

AJS2 (10) napsal 04.02.2012 v 12:34

Kdyby se hodil,tak jich tam je spousta(na závodech),ostatně na tom videu mu nějak ostatní ujíždějí ,takže asi nic moc.Ale neber to špatně,takových pokusů bylo hodně,dokonce i s turbem.

cechradovan (53) napsal 04.02.2012 v 11:20

Moc pěknej článek, tady je Wankel ,i když auto, kterej je k ničemu a na závody se vůbec nehodí...//www.youtube.com/watch?v=iQk4c7oivqY&feature=player_detailpage

SperkysSV (5) napsal 04.02.2012 v 09:48

Chytlavý článek

AJS2 (10) napsal 04.02.2012 v 08:32

Hezký den,přeji a velká gratulace autorce,špičkově a srozumitelně napsáno a s humorem .Jinak Wankel je to prakticky k ničemu,dobrý nápad ale on ten Wankel(systém) je potížista,nikdy se nemůže vyrovnat pístovému motoru v
konečném efektu při praktickém použití,ani do závodních strojů se nehodí prostě .Jeho největší nevýhoda chlazení a tudíž nemožnost použití chudé směsy.Píst,jakož nejvíce tepelně namáhaná součástka nemá možnost jak předat toto teplo jinam,spalovací prostor je v pístu a tudíž i větší plocha,než aby to bylo naopak.Je to zajímavá hračka,ale nehodí se nikam.Rotačních motorů,tedy systémů,které nemají klikový mechanizmus je více.
Těším se na pokračování .

Martic (13) napsal 04.02.2012 v 00:57

Tenhle motor jsem vždycky moc obdivoval. Ale o tom, že existovalo tolik wankových motorek jsem neměl doteď vůbec tušení . Opravdu povedený článek.

Petřičák (184) napsal 03.02.2012 v 22:41

Tak jsi to Dominiko nakonec opravdu dokázala. Blahopřeju holka, zasloužíš si to.

Reno77 (6) napsal 03.02.2012 v 21:14

Super, už se těším na další díl

nuclear (1) napsal 03.02.2012 v 19:17

Tak to nemam slov
Už jen to 70tkové video je špek sám o sobě.
Hustá je klapka sání "na ničem", nebo ty "tryskové" výfuky evokující éru tryskových letadel, Herkules nemá chybu a i ta druhá verze Suzuki je docela pěkná, motor každopádně.
Jestli ale Wankel produkuje víc tepla než písťák, v tom bude asi ten problém-tedy jestli nepoužíval chudou směs. Obecně platí že písťák má nevýhodu, že nemůže plně využívat dostupné chemické teploty směsi, jelikož by se tam roztavily různé potřebné části jako ventily, písty...
Tyto nevýhody řeší pouze turbína.
A ta je zase mimo dosah například nás, amatérů, a to ani ne díky samotné pracovní části, ale kvůli lopatkovému-dynamickému kompresoru,
který není možné snadno vyrobit. A to je ta věc, která je výhodou písťáku- totiž že sám funguje jako kompresor.
Takhle jsem to pro sebe "vyzjistil" já.
--
vraťme se ale k těm starým časům.Prý obecně 70´tky stály za houbeles, ale podívejme, na té výstavě v německu tam byl tady ten Wankel, a vedle první Munch Mammut, a později řadové 6ti válce. To jsou všechno kruté nářezy

mlynec998 (-6) napsal 03.02.2012 v 18:45

s tymto motorom som sa stretol uz asi v roku 89 na fyzike.v tedy uz ako stary motorkar co vedel ako pracuje spalovaci motor som sa cudoval modelu a nikto nevedel povedat v com uz vlastne ten motor je.uz vtedy som to povazoval skor za scifi,tak sa ani necudujem ze to viedlo do slepej ulicky...
dlho som cakal kym som sa dozvedel v com motor realne bol ...
za clanok

polopost (67) napsal 03.02.2012 v 18:09

Jiri-Z: nevím na koho reaguješ, ale jestli to je na 1100Virago tak má pravdu.
Všimni si, že zatímco se hřídel otočí jednou, tak se rotor otočí jen o třetinu. Tzn, že za jednu otáčku rotoru svíčka pálí 3x (a taky se třikrát otočí hřídel).
Ale je to přeci logický, když jeden "píst" rozuměji rotor má 3 komory...

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist